Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
min 1år gamle Gordon Setter har fått hevelse rundt øynene i dag, han har vært ute i hele dag. Noen som vet hva dette kan være? knott stikk? er for tiden veldig mye knott her om ettermiddagene.

 

post-79931-1213554633_thumb.jpg

post-79931-1213554662_thumb.jpg

 

kan vel egentlig være så mangt som har stukket han. Har han vondt eller noe? ser du ikke bedring i morgen ville jeg vurdert vetrinær.

Lenke til kommentar
kan vel egentlig være så mangt som har stukket han. Har han vondt eller noe? ser du ikke bedring i morgen ville jeg vurdert vetrinær.

 

 

det kan se ut som han syns det klør litt, men ellers er han like glad og energisk som vanlig.

 

Myggstikk kansje? allergisk reaksjon på noe? Mia hadde som sagt tidligere i tråden en hårløs flekk med 3 kuler. det var ett stikk av noe slag.. Men kommer aldri til og få vite hva som stakk henne:( Men håper han blir bra snart da:D

Lenke til kommentar
Aldri hørt at det er et krav for å få jaktkort.

Alle mine kontakter i NJFF og andre hundeorganisasjoner med jakthunder er sterkt imot bruk av strøm, for du ender ofte med å drepe jaktinstinktet...

 

En annen ting er at de triggerhappy syke folka som driver med dette, på død og liv skal gi bikkja et støt, selv om den ikke jager en gang.

 

http://www.njff.no/portal/page/portal/njff...isplaypage=TRUE

 

Hold bikkja i bånd, det bør selv folk med mindre iQ klare

Merkelig utsagn - siden det er NJFF som arrangerer disse kursene;) - virker ærlig talt ikke som du har mye peiling på bruk av jakthund - hvis du mener at f.eks harejakt og jakt med stående fuglehund kan utføres i bånd? Kanskje du burde ta en ny prat med kontaktene dine? Det vi snakker om er strøm for å avvenne hunder fra å jage sau. ALL annen bruk av strøm er forbudt nå - vet at det tidligere ble brukt strøm for å lære fuglehunder til ikke å støkke før de får kommando.. mulig det er dette du tenker på?

Lenke til kommentar
Vi eier et stykke skog på 70 mål, det det alle meste av det er inngjerdet. Der har vi om lag 10 sauer, og her lar vi Bowser løpe helt fritt. Bowser er en hund på 55-60 kilo, mye muskler, sterk og rask, det ville da vært grusomt trist om han drepte en av sauene? Hva gjør jeg? Bowser har aldri vært på sånn sauekurs-elektrisk-greie. Jeg gjorde et sjakktrekk med å la ham være inne med sauene mye hver dag fra meget ung alder. I tillegg har jeg fått ham veldig lydig. Tips: Kjenner du noen med sauer, la hunden være hos dem hver dag eller ofte og vær konsekvent. FRA HAN ER LITEN VALP. Bowser er en unghund nå med mye energi, og han vil av og til jage sauene litt. Da kaller jeg ham inn(!). Når han ikke jager dem får han gå helt bort til dem, og de er ikke redde ham, så de blir ikke avskremte. Han kunne aldri funnet på å skade dem. Når sauene nettopp har fått lam går jeg med ham i bånd. Det er ikke noe hokuspokus. Det gjelder å legge litt tid i det, helt fra hunden er valp. Da slipper du å gjøre hunden din vondt.

Jeg kan være enig med deg i det - men det er de færreste som har denne muligheten. Noe annet er at så lenge man er sammen med hunden så er det meget enkelt å bruke lydigheten. Men det er ikke i de situasjonene hunder jager sau. Som oftest er det hunder som er stukket av (gjerne flere i følge) som jager.. og det er da instinktet tar over... forfølge og drepe! Det er i de situasjonene at den smerten hunden er påført forhåpentligvis vil seire over lysten til å jage - men noen 100% metode er det så langt i fra. Det er imidlertid meget viktig at de som driver med dette har god innsikt i å kunne lese hund, slik at strøm faktisk gis da hunden er fokusert på det forbudte: Jage sau!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...