Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ikke snakk :roll:

Plukket akkurat av min en for ti min siden.. Han har nok flere frykter jeg. grøss. stor svart pels ja takk!

Diesel lekte seg med SEKS huskyer i dag! Jeg er pina meg imponert over hvor bra det gikk. Var ikke der selv da, og godt er det!! Hadde trolig fått angstanfall :!: Sjefshuskyen stod i bånd. Dette er også dyr som ikke er sosialisert på den måten som en vanlig hund, og har EN sjef(to inkl eier)! Bikkjene våre skal tøffe seg og sloss, mens disse tar det som regel kuli så lenge de ikke har fått beskjed om noe annet ;)

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar
Er nok værre med 30+ kilo's hunder med full pels Mushi :wee:

Pels beskytter faktisk veldig godt mot varme. Hun holder ut overraskende kort i varmen. Blir litt værre når all solen går rett på huden. Må ha på feite lag med solkrem og kjole før vi skal ut. Bikkja er brun og fin, jeg som ikke har på solkrem er hvitt som ett laken :wee:

 

 

EDIT: Har vært å kjøpt plaskebasseng til bikkja i lekebutikken. Blir spennende å se hvordan hu reagerer på det. :laugh: Får putte samboeren oppi og gi han en pølse. ^^

Endret av mushi
Lenke til kommentar

En Collie spiser en forsekk i mnd som voksen. = 4-600 kroner alt etter hvilket merke og hvor du kjøper det.

Forsikring er på noen tusen i året hvis du skal ha noe som dekker alt (det er det beste valget!). Du må også huske på at det kan dukke opp små sår og skader som må behandles, da kommer du lett opp i noen tusen. Noe får du kanskje dekt av forsikringen, men du må uansett legge ut der og da før du får igjen noe ;)

 

Ingen kan si nøyaktig hva det koster å ha hund ;)

Lenke til kommentar
En Collie spiser en forsekk i mnd som voksen. = 4-600 kroner alt etter hvilket merke og hvor du kjøper det.

Forsikring er på noen tusen i året hvis du skal ha noe som dekker alt (det er det beste valget!). Du må også huske på at det kan dukke opp små sår og skader som må behandles, da kommer du lett opp i noen tusen. Noe får du kanskje dekt av forsikringen, men du må uansett legge ut der og da før du får igjen noe ;)

 

Ingen kan si nøyaktig hva det koster å ha hund ;)

 

Beregne 3000 totalt på meg og hund under studietiden da =) Takk, da begynner sparing hehe.

Lenke til kommentar
Vi har ganske netopp fått en kinesisk nakenhund, den er fortsatt valp.

Problemet er at den noen ganger piper får halen mellom beina og gjømmer seg, vi vet aldri hva det er. Det eneste som hjelper er å ta opp han og holde rundt ham.

 

Hmmm..

Nå skal jeg si noe du sikkert ikke liker å høre, men er du klar over at du ved å gjøre det forsterker hele atferden??

Når du "stakker" med en hund som er redd så forteller du den at det VAR noe å være redd for, neste gang blir den enda mer pysete... Neste gang det skjer later du som ingenting, fortsetter med det du holdt på med og venter til hunden roer seg. Når "leder" ikke lager noe styr så skjønner hunden etterhvert også at det ikke er noe å være redd for. Vet at mange også gjør slike feil når de møtet store hunder og kan forstå tankegangen.. men det som skjer når man løfter opp en hund på armen når en stor hund kommer i mot, er å fortelle hunden at det som kommer i mot er farlig! Prøv heller å opptre som at alt er helt normalt så vil du se at hunden slutter med "nykkene" sine og øker selvtilitten sin..

Lenke til kommentar
Atlas er verdens peneste collie, Christian, så ikke forvent å finne en som er like god. :love:

 

Bare halvparten holder for meg :p

 

Satser på at jeg skal se ann studiesituasjonen første halvår, og så få en collie inn i siste halvdel av førsteåret :D må bare satse på at hybeleier tillater hund :p

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Vi har ganske netopp fått en kinesisk nakenhund, den er fortsatt valp.

Problemet er at den noen ganger piper får halen mellom beina og gjømmer seg, vi vet aldri hva det er. Det eneste som hjelper er å ta opp han og holde rundt ham.

 

Hmmm..

Min gjorde akkurat det samme. Bare å overse den. :)

 

EDIT: bilder!

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...