Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke bare kos da!

 

Forestill deg at du jobber ca 120% stilling. I tillegg har du en over hundreprosent stilling hjemme med masse jobbing og litt kos.

 

De tisser, bærsjer , spiser , hyler . .. og av og til er jeg så heldig at de sover i 2 timer i strekk. Da må jeg enten gjøre husarbeid eller prøve å få meg en blund selv slik at jeg er noenlunde våken til jeg begynner på nattevakt ;P

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke de lider, det er jo ikke noe smertefullt ved å gå på bakbeina når de er trent til det fra fødselen av. Det er bare det at jeg syns ikke det er rett å holde en hund som ikke kan bevege seg stort sett som en normal hund i live. Jeg syns også det er feil å f. eks amputere to bein og sette den halvdelen av kroppen i rullestol :)

8935918[/snapback]

 

Vel, det finnes mange andre ting som har blitt avlet frem i hunderaser som kan sidestilles med dette.

Lenke til kommentar

Tispen til min søs er drektig. Hun hadde vist stukket av for lenge siden mens hun hadde løpetid. Dette har de ikke fortalt til meg før nå da hun har blitt rundere og pattene hennes er større. De hadde tatt henne med til dyrelegen fordi de syns det var så rart at hun hadde store patter og at hun hadde blitt rundere men nå er det altså for sent til å ta abort på valpene. Jaja blir nok flere blandingshunder til salgs.

 

Litt irritert på de fordi det ikke er første gang hun stikker av når hun har løpetid.

 

Nå er det bare å lese mer om dette med valper og slikt. De skal jo ha litt miljøtrening osv....

 

Får hjelpe til så godt eg kan og få kose med valpene som belønning. :love:

Lenke til kommentar
Her er et bilde av den valpen som vi skal hente i begnnelsen av August. Rasen er Tibetansk Spaniel.  :)

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-29232-1183464052_thumb.jpg

 

 

Gleder meg!

8993066[/snapback]

 

Skikkelig kosehund

Endret av YvesSaintLaurent
Lenke til kommentar
Skikkelig kosehund

8993213[/snapback]

Ja, mammas kriterier var at det skulle være en liten hund som kunne være turkamerat, familiehund, ikke skremmer vettet av folk som er nervøse for nye hunder noe tibetansk spaniel er kjent for, man må "hilse først" ellers trekker den seg unna. Dette er en stor fordel siden barnebarna "får fnatt" med en gang en hund kommer løpende mot dem. I tillegg er de veldig rolige inne og er små nok til å "kose i fanget" mens man ser på tv.

 

Vi var å så på en tibbe fra samme kennelen i går og da var vi alle solgt for å si det mildt. :)

Lenke til kommentar

Har hatt 2 hunder i mitt 16årige liv.

 

en labrador fullblods som kom fra en veldig bra familie, kunne vært med på konkurranser men vi valgte å ikke gjøre det. denne levde vel til jeg var 5år

 

så når jeg var 14år tror jeg fikk vi en blanding av labrador og en annen type retriver, husker ikke i farta.

men denne ble syk og måtte gis bort til blindeforbundet pga vi ikke hadde flere titalls tusen og bruke på hunden.

 

btw; veldig greit å skaffe seg hund fra blindeforbundet, alle hundene som er litt for lekene eller for "hyper" som barn blir ikke trent opp til å bli blindehund, disse gis bort eller selges for en billig penge til de som vil ha. :)

 

men til poenget, har sett litt på finn.no etter labrador, rett og slett elsker labradorer. men fullblods rase er ganske dyrt 10 000 og oppover.

så jeg tenkte en blanding av for.eks labrador og en annen rase.

så så jeg denne annonsen på finn.no HER: ) og HER (var veldig mange andre også, så denne var vel egentlig et bra eksempel jeg fant :)

 

er det veldig risikofylt å kjøpe blandingshunder som dette? eller vil det fungere helt fint?=) må fungere veldig bra med barn, noe jeg vet labrador ivertfall gjør.

 

(Moren er ren schæfer og faren er blanding av shæfer, golden retriver, labrador og elghund.

Endret av *@lex*
Lenke til kommentar
men til poenget, har sett litt på finn.no etter labrador, rett og slett elsker labradorer. men fullblods rase er ganske dyrt 10 000 og oppover.

så jeg tenkte en blanding av for.eks labrador og en annen rase.

så så jeg denne annonsen på finn.no HER: ) og  HER (var veldig mange andre også, så denne var vel egentlig et bra eksempel jeg fant :)

 

er det veldig risikofylt å kjøpe blandingshunder som dette? eller vil det fungere helt fint?=) må fungere veldig bra med barn, noe jeg vet labrador ivertfall gjør.

 

(Moren er ren schæfer og faren er blanding av shæfer, golden retriver, labrador og elghund.

8998474[/snapback]

 

Jeg vet ikke hvorfor du elsker labrador, men hvis det er på grunn av egenskapene eller utseende, er det slett ikke sikkert at du får dette i en blandingshund. Blandingshunder kan bli fantastiske, men det kan være vanskelig å forutsi hordan hunden blir når den blir voksen.

 

Frode

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...