Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor mye tjente du på valpene? Tenkte på når du nestegang skal ta deg fri.. Det er greit å hvertfall havne i null da.

9045674[/snapback]

 

Man har jo 4 uker ferie med lønn i året, så jeg tenkte å ta det på den måten. Jeg er ikke sånn som reiser bort masse eller som trives med å tilbringe hele dagene med å bare sitte på ræva , så det synes jeg er en god løsning :)

 

Tjente... hmm .. masse utgifter da som jeg har tatt fra brukskontoen. Valpene ble solgt for 48.000 til sammen, og utfiftene jeg har hatt tilsvarer litt over 13.000 tenker jeg, alt inkludert .

Lenke til kommentar

Pengene går rett i banken, og så skal jeg bruke de som egenandel i bil når jeg har funnet en jeg vil ha tenker jeg - står litt der fra før også.

 

Har vudert å skaffe meg en ny valp av samme rase som Geisha, men det er egentlig uaktuelt å skaffe meg en valp som jeg ikke har avlet fra selv. Av de 4 små jeg har hatt i stua her i 8 uker er alle veldig forskjellige både i lynne og utseende. Det var ei tispe jeg skulle likt å beholdt selv , hun var helt perfekt (jeg liker tisper best)

 

Tenk om jeg kjøper en valp fra en annen oppdretter, og så er hun ikke slik jeg ønsker meg ..

 

Så til høsten neste år blir det nok ett nytt kull, og derfra skal iallefall jeg ha en valp. og det spørs om foreldrene mine vil ha ei tispe fra det kullet også - så da håper vi på minst 2 små jenter :)

Lenke til kommentar

13 valper må være ett mareitt, spesielt når de som 8 uker gamle er like store som min vofs er som voksen .

 

Jeg var en stund nervøs for at det skulle være 6-7 små i magen til Geisha. Var mer enn fornøyd med at det ble 4 istedet. Men nå som jeg har litt mer erfaring kan jeg sikkert takle 5-6 valper..

 

En ting jeg aldri ville gått med på er sam-eie. Der man får en tispevalp gratis mot at man gir oppdretter ett kull, og etterpå er hunden din. 8 ukers blodslit for ingenting. Da betaler jeg heller 12000 med en gang for å ha hunden , og så bestemmer jeg selv hva jeg vil med den !

 

I dag har jeg handlet regnjakke og langline og godbitpose til Geisha. Nå skal vi gå lange turer i skogen, og samtidig trene på innkallin på den positive måten. Hun må få formen tilbake vettu, kvitte seg med hengemagen :p

Lenke til kommentar
Linn C, du har enda ikke svart på spørsmålet mitt:

 

Hvordan tar moren det? Går rundt og lurer på hvor de har blitt av?

9050053[/snapback]

:p

9053373[/snapback]

 

Det går stort sett bra, hu er veeldig kosete og så godt som seg selv igjen, men ... i dag tidlig gjorde hun som hun har gjort de siste ukene. Tidlig oppe om morgenen og krafser desperat på døra og piper for å komme ut fra soverommet, og i full galopp mot stua der valepen oppholdt seg den siste uka. Var litt vemodig å se henne lete etter valpene :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...