Gå til innhold

Money Money Money Money Money!


Anbefalte innlegg

Som sagt det er enkelte som ikke har tid til å grinde 500-100g for en Epic mount eller Foror's. Enkelte har jobb, kjæreste osv. Med mindre du har en rogue/hunter med imba gear så kan det å grinde 800g ta mye tid.

 

Accountkjøping og powerleveling der ser jeg rødt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å si det slik, jeg ville angitt hvem som helst hvis jeg hadde visst at de kjøpte gull eller andre ulovlige tjenester i World of Warcraft. Hva er problemet med å grinde selv? Hva er det som gjør deg så mye bedre enn de andre? Har man ikke tid til å grinde for å skaffe seg penger til epic mount, så fortjener man ikke epic mount. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
For å si det slik, jeg ville angitt hvem som helst hvis jeg hadde visst at de kjøpte gull eller andre ulovlige tjenester i World of Warcraft. Hva er problemet med å grinde selv? Hva er det som gjør deg så mye bedre enn de andre? Har man ikke tid til å grinde for å skaffe seg penger til epic mount, så fortjener man ikke epic mount. Enkelt og greit.

5937192[/snapback]

 

hva er ditt problem? takler ikke at andre ikke sitter på pcen og gnomer wow like lenge som deg.. har du mindreverdighetskomplekser siden du bryr deg om hva andre i wow har? du ønsker og overgå dem hæ? hadde du angitt en venn?

Lenke til kommentar
For å snu det helt opp ned: Hvordan vet du at dem ikke får tak i det lovlig?

5937063[/snapback]

Fordi det hackes kontoer hele tiden, og det er umulig å oppdrive så mye gull som dem selger ved å ha 25 koreanere som grinder. Sjangsen er stor for at det brukes ulovelige tilltak for å skaffe det.

5937122[/snapback]

så man kan da ikke kjøpe ting på ah, det KAN være skaffet ulovlig...

Du gir uttrykk for at alle koreaner/kinesere/whatever hacker kontoer og kun driver ulovlige metoder og selger gull?

Tenk...

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke ned på å kjøpe gull. Men det ødelegger nesten spillfølelsen!

 

Da jeg var lvl 36 (ja, min høyeste char er nå lvl 40) begynte jeg å grinde vilt for å få nok til en mount. Jeg brukte omtrent en måned på det, jada jeg er treig, og greide det til lvl 40. Jeg kunne også ha betalt litt IRL penger og fått råd med en gang. Enklere, mindre strev. Men det ville gjort at mounten jeg nå stolt rir på, ikke ville ha hatt en verdi for meg. Jeg vet at jeg har strevd for den, jeg vet at jeg har jobbet hardt for å få den. Hvis jeg hadde kjøpt de pengene, hadde ikke jeg hatt den følelsen!

 

Grind - Don't Cheat!

Lenke til kommentar

Kjøpe gull nei.

Ingen av dåke som faktisk tenker på at man kan bli tatt? BLizz banner liksom fleire tusen kontoer i måneden pga sånt og andre ting.

Og det finst andre måter å tene penger på ein å grinde. Til dømes AH. Mange som tener bra med penger på å spekulere priser på ah, kjøpe opp ting billig og selle igjen med forteneste på fleire gull. Tar ei stund ja, men slepper all den evige grindinga.

Og ja, som andre folk seier, skal man kjøpe gull kan vi like godt berre legge spelet på hylla. Og betale for spelet er nok, om eg ikkje skulle begynne å bruke meir penger utenom fordi eg mååååååååååå ha epic mount. Og då mååååååå eg kjøpe gull. Nei takk.

Lenke til kommentar
For å snu det helt opp ned: Hvordan vet du at dem ikke får tak i det lovlig?

5937063[/snapback]

Fordi det hackes kontoer hele tiden, og det er umulig å oppdrive så mye gull som dem selger ved å ha 25 koreanere som grinder. Sjangsen er stor for at det brukes ulovelige tilltak for å skaffe det.

5937122[/snapback]

 

get a clue.... /who dire maul så skjønner du hvordan dem skaffer det...

Lenke til kommentar
For å si det slik, jeg ville angitt hvem som helst hvis jeg hadde visst at de kjøpte gull eller andre ulovlige tjenester i World of Warcraft. Hva er problemet med å grinde selv? Hva er det som gjør deg så mye bedre enn de andre? Har man ikke tid til å grinde for å skaffe seg penger til epic mount, så fortjener man ikke epic mount. Enkelt og greit.

5937192[/snapback]

 

hva er ditt problem? takler ikke at andre ikke sitter på pcen og gnomer wow like lenge som deg.. har du mindreverdighetskomplekser siden du bryr deg om hva andre i wow har? du ønsker og overgå dem hæ? hadde du angitt en venn?

5937297[/snapback]

 

Hva mitt problem er? At andre tilegner seg saker de ikke burde hatt. Har verken mindreverdighetskomplekser eller dårlig selvtillit. Ser ikke helt hvorfor du i det hele tatt drar det inn i diskusjonen, men det får være ditt problem egentlig. Selvsagt ønsker jeg å overgå dem. Det er de hele spillet er om - å bli best. Hadde nok ganske sikkert angitt en venn også, så lenge han ikke er i den indre kjærne.

 

Mye jeg har lyst til å si tilbake, men dette er en diskusjon om pengekjøp - altså en ulovlig ting i Azeroth, så jeg holder meg for god for det.

Lenke til kommentar
For å si det slik, jeg ville angitt hvem som helst hvis jeg hadde visst at de kjøpte gull eller andre ulovlige tjenester i World of Warcraft. Hva er problemet med å grinde selv? Hva er det som gjør deg så mye bedre enn de andre? Har man ikke tid til å grinde for å skaffe seg penger til epic mount, så fortjener man ikke epic mount. Enkelt og greit.

5937192[/snapback]

 

hva er ditt problem? takler ikke at andre ikke sitter på pcen og gnomer wow like lenge som deg.. har du mindreverdighetskomplekser siden du bryr deg om hva andre i wow har? du ønsker og overgå dem hæ? hadde du angitt en venn?

5937297[/snapback]

 

Hva mitt problem er? At andre tilegner seg saker de ikke burde hatt. Har verken mindreverdighetskomplekser eller dårlig selvtillit. Ser ikke helt hvorfor du i det hele tatt drar det inn i diskusjonen, men det får være ditt problem egentlig. Selvsagt ønsker jeg å overgå dem. Det er de hele spillet er om - å bli best. Hadde nok ganske sikkert angitt en venn også, så lenge han ikke er i den indre kjærne.

 

Mye jeg har lyst til å si tilbake, men dette er en diskusjon om pengekjøp - altså en ulovlig ting i Azeroth, så jeg holder meg for god for det.

5937585[/snapback]

 

Helt enig. Om man faen ikke gidder å sitte å grine pengene selv kan man drite i hele spillet. Det er nemlig det alt handler om. Grinding og Farming. Thats it! Om man ikke gidder så er det bare å slutte å spille...

 

Og en annen ting er at jeg som spiller ærlig og skaffer meg ting SELV ikke gidder å spille med folk

som kjøper gold for å få bedre ting.

 

Det er en grunn til at doping ikke er lov i OL, og av samme grunn er det ikke lov å kjøpe gull i WOW. Klarer man ikke skaffe seg items for egen maskin så er man rett og slett patetisk. Kom dere opp av sofaen og gjør en innsats for det dere vil ha FFS!

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

På tide å dra nisselua vekk fra øynene. Hvis noen vil kaste bort penger på å kjøpe seg 'spill-gull' må de da få gjøre. Noen kaster bort penger, og andre kaster bort tid. På tide å innse at folk er forskjellig, har forskjellig utgangspunkt, og har forskjellige prioriteringer. Jeg tipper problemet for denne bitterheten rundt dette menet ligger i at dere ikke kunne gjøre det samme. Når dere har slitt for å tjene opp så mye gull skal alle ha det like ille.

 

Og på hvilken måte skader det dere at folk kjøper gull på internett forresten?

Endret av _Julenissen_
Lenke til kommentar
For å si det slik, jeg ville angitt hvem som helst hvis jeg hadde visst at de kjøpte gull eller andre ulovlige tjenester i World of Warcraft. Hva er problemet med å grinde selv? Hva er det som gjør deg så mye bedre enn de andre? Har man ikke tid til å grinde for å skaffe seg penger til epic mount, så fortjener man ikke epic mount. Enkelt og greit.

5937192[/snapback]

 

hva er ditt problem? takler ikke at andre ikke sitter på pcen og gnomer wow like lenge som deg.. har du mindreverdighetskomplekser siden du bryr deg om hva andre i wow har? du ønsker og overgå dem hæ? hadde du angitt en venn?

5937297[/snapback]

 

Hva mitt problem er? At andre tilegner seg saker de ikke burde hatt. Har verken mindreverdighetskomplekser eller dårlig selvtillit. Ser ikke helt hvorfor du i det hele tatt drar det inn i diskusjonen, men det får være ditt problem egentlig. Selvsagt ønsker jeg å overgå dem. Det er de hele spillet er om - å bli best. Hadde nok ganske sikkert angitt en venn også, så lenge han ikke er i den indre kjærne.

 

Mye jeg har lyst til å si tilbake, men dette er en diskusjon om pengekjøp - altså en ulovlig ting i Azeroth, så jeg holder meg for god for det.

5937585[/snapback]

 

Helt enig. Om man faen ikke gidder å sitte å grine pengene selv kan man drite i hele spillet. Det er nemlig det alt handler om. Grinding og Farming. Thats it! Om man ikke gidder så er det bare å slutte å spille...

 

Og en annen ting er at jeg som spiller ærlig og skaffer meg ting SELV ikke gidder å spille med folk

som kjøper gold for å få bedre ting.

 

Det er en grunn til at doping ikke er lov i OL, og av samme grunn er det ikke lov å kjøpe gull i WOW. Klarer man ikke skaffe seg items for egen maskin så er man rett og slett patetisk. Kom dere opp av sofaen og gjør en innsats for det dere vil ha FFS!

5937805[/snapback]

 

Det er så greit når folk eier seg selv i slike diskusjoner...

Å skaffe seg items for egen maskin tar tid. Mye tid. Spør du meg er det heller patetisk å bruke time ut og time inn på å grinde penger i WoW, kontra å bruke tida på andre ting. At du argumenterer med at folk må komme seg ut av sofaen for å få tak i det de ønsker blir bare enda festligere. Det er jo nettopp derfor folk kjøper gull, fordi de har andre gjøremål og prioriteringer. Hadde jeg bare sittet i sofaen hadde jeg spillt WoW uansett, men med jobb, kjæreste, venner, hobbyer, trening etc så har jeg ikke tid til å grinde i timesvis for å få tak i gullene jeg trenger. Det handler om å prioritere hvor man ønsker å bruke tida si. Jeg har enda ikke kjøpt gull men har ingen betenkeligheter med å gjøre det. Jeg sitter heller et par timer ekstra på jobben en dag og kjøper gull når jeg kommer hjem, enn å bruke hele helga på å grinde.

 

At jeg kjøper gull ødelegger ikke spillet for andre. Det man får kjøpt for gull "overall" kan ikke måle seg med det utstyret man får tak i ved å raide uansett, så de som kjøper gull vil ikke bli såpass mye bedre at de ødelegger spillopplevelsen for andre.

 

Argumentet med ulovlige metoder og hacking av kontoer tror jeg også man kan se greit vekk i fra. Arbeidskraft i østen koster dip-shit og for de kronene man betaler for gullet saa kan det nok greit holdes en liten kineser i arbeid for å grinde disse.

 

Hva angår Blizz og kicking av folk som kjøper gull, så tror jeg de gir en lang f**n. Ved å la folk kjøpe gull, så holder de liv i flere accounts: Grinderene som skaffer til veie gullet, og kjøpere, som ellers ville lagt spillet på hylla fordi de ikke har tid til å grinde seg videre...

 

Gull kan kjøpes for penger, og noen velger å gjøre det. Deal with it!

Så lenge det ikke ødelegger spillet for andre ser i alle fall ikke jeg noe problem med det.

Lenke til kommentar
På tide å dra nisselua over øynene. Hvis noen vil kaste bort penger på å kjøpe seg 'spill-gull' må de da få gjøre. Noen kaster bort penger, og andre kaster bort tid. På tide å innse at folk er forskjellig, har forskjellig utgangspunkt, og har forskjellige prioriteringer. Jeg tipper problemet for denne bitterheten rundt dette menet ligger i at dere ikke kunne gjøre det samme. Når dere har slitt for å tjene opp så mye gull skal alle ha det like ille.

 

Og på hvilken måte skader det dere at folk kjøper gull på internett forresten?

5937958[/snapback]

 

Altså, jeg vil fint tro at flesteparten kunne betalt flere hunder kroner for virituelt gull hvis det var det som sto prioritert, men så lenge Blizzard sier de ikke vil ha noe av det burde jo folk være så oppegående at de aksepterer det?

 

Det skader ikke oss på noen som helst måte, slik jeg ser det - men det er selve prinsippet. De får heller finne seg et singleplayerspill hvor de kan cheate så mye at dritten tyter ut av øra på seg hvis det er slik de vil spille - eller holde seg på LAN-servere.

Lenke til kommentar
På tide å dra nisselua over øynene. Hvis noen vil kaste bort penger på å kjøpe seg 'spill-gull' må de da få gjøre. Noen kaster bort penger, og andre kaster bort tid. På tide å innse at folk er forskjellig, har forskjellig utgangspunkt, og har forskjellige prioriteringer. Jeg tipper problemet for denne bitterheten rundt dette menet ligger i at dere ikke kunne gjøre det samme. Når dere har slitt for å tjene opp så mye gull skal alle ha det like ille.

 

Og på hvilken måte skader det dere at folk kjøper gull på internett forresten?

5937958[/snapback]

 

Altså, jeg vil fint tro at flesteparten kunne betalt flere hunder kroner for virituelt gull hvis det var det som sto prioritert, men så lenge Blizzard sier de ikke vil ha noe av det burde jo folk være så oppegående at de aksepterer det?

 

Det skader ikke oss på noen som helst måte, slik jeg ser det - men det er selve prinsippet. De får heller finne seg et singleplayerspill hvor de kan cheate så mye at dritten tyter ut av øra på seg hvis det er slik de vil spille - eller holde seg på LAN-servere.

5937993[/snapback]

 

Du vil bare ikke skjønne det du!jeg har kjøpt 100gull på en account jeg hadde fordi jeg ikke gadd å grinde for å kjøpe en teit hest. jeg spiller for å kose meg ikke for å komkurere med deg eller noen andre! WOW er ikke et konkurransespill!forstå det...

Lenke til kommentar
Det er så greit når folk eier seg selv i slike diskusjoner...

Å skaffe seg items for egen maskin tar tid. Mye tid. Spør du meg er det heller patetisk å bruke time ut og time inn på å grinde penger i WoW, kontra å bruke tida på andre ting. At du argumenterer med at folk må komme seg ut av sofaen for å få tak i det de ønsker blir bare enda festligere. Det er jo nettopp derfor folk kjøper gull, fordi de har andre gjøremål og prioriteringer. Hadde jeg bare sittet i sofaen hadde jeg spillt WoW uansett, men med jobb, kjæreste, venner, hobbyer, trening etc så har jeg ikke tid til å grinde i timesvis for å få tak i gullene jeg trenger. Det handler om å prioritere hvor man ønsker å bruke tida si. Jeg har enda ikke kjøpt gull men har ingen betenkeligheter med å gjøre det. Jeg sitter heller et par timer ekstra på jobben en dag og kjøper gull når jeg kommer hjem, enn å bruke hele helga på å grinde.

 

At jeg kjøper gull ødelegger ikke spillet for andre. Det man får kjøpt for gull "overall" kan ikke måle seg med det utstyret man får tak i ved å raide uansett, så de som kjøper gull vil ikke bli såpass mye bedre at de ødelegger spillopplevelsen for andre.

 

Argumentet med ulovlige metoder og hacking av kontoer tror jeg også man kan se greit vekk i fra. Arbeidskraft i østen koster dip-shit og for de kronene man betaler for gullet saa kan det nok greit holdes en liten kineser i arbeid for å grinde disse.

 

Hva angår Blizz og kicking av folk som kjøper gull, så tror jeg de gir en lang f**n. Ved å la folk kjøpe gull, så holder de liv i flere accounts: Grinderene som skaffer til veie gullet, og kjøpere, som ellers ville lagt spillet på hylla fordi de ikke har tid til å grinde seg videre...

 

Gull kan kjøpes for penger, og noen velger å gjøre det. Deal with it!

Så lenge det ikke ødelegger spillet for andre ser i alle fall ikke jeg noe problem med det.

5937979[/snapback]

 

Om du ikke takler grinding slutt å spill, eller drit i ting som krever grinding... Så enkelt er det. Spillet har regler som man skal følge, Dette har du godtatt når du opprettet kontoen din.

 

Og ikke trenger du unormale mengder gull for å spille heller, så det preiket om prioteringer er bare å drite i. Skal du ha epicmount så får du investere tid i det. Om ikke kan du bare bruke 60% mounten som fungerer utmerket. Krever kjæresten eller venner mye tid, eller trener du mye så må du bare innse at du ikke at du kan ta en Ole-Brumm med "ja takk begge deler".

 

Epic mount og TWINKE gear var vell det som det i hovedsak handlet om her.

Twinket gear kjøpt for "kineser gull" gjør at du er bedre gearet for BG, noe som fører til at du ødelegger for andre spillere som grinder til det dem trenger og ikke kan skaffe like bra utstyr. Kjøp 2000g og få " ett eller annet Compedium of Dragonslaying" som gir imba epix.

Epicmount er et "statussymbol" som man burde gjøre seg fortjent til, ikke noe man har kjøpt fra en kineser.

 

Så generellt sett synes jeg folk som må kjøpe gull ikke fortjener respekt, for det første fordi det er brudd på avtalen du gå med på for å spille, for det andre fordi det ikke er fair mot andre spillere, og for det tredje ødelegger det greia med at det er ett SPILL, og alle skal stille likt.

Lenke til kommentar

Guys, guys..

 

<Ene siden av saken>:

Ulovlig er vel ulovlig?

 

Eller vil du ha det på engelsk? Ulovlig - adj. Illegal, illicit, unlawful.

 

Skjønner ikke en gang at det er en debatt om dette. Blizzard har jo sagt klart og tydelig ifra om at å kjøpe gull for ekte penger ikke er lov. Så hvis du ikke vil følge reglene for et spill, hvorfor spille det da??

 

<Andre siden av saken>:

Jo, du spiller det for å ha det morro. Er ikke det derfor du spiller alle dine PC-spill? for å ha det morro??Og er det morro å grinde penger i dagesvis ved å drepe akkurat det samme om og om og om igjen?

Nei, derfor kjøper folk gull.

 

<Mitt standpunkt>:

Vel, litt i midten, men kanskje mer mot den første siden av saken. I spill jeg har spilt før, slik som warcraft 3 etc, brukte jeg ofte cheats for å få mere gull og greier fordi det ble artigere å spille. Akkurat som når folk kjøper gull på wow fordi det blir artigere å spille.

MEN, cheatsene i WC3 var jo lovlige?

 

 

... :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...