Gå til innhold

Money Money Money Money Money!


Anbefalte innlegg

Og en ting til.

Complexion, ser du har tipset Blizzard om noen chars.

Måtte de forære deg gratis gameplay noen år fremmover for ditt detektivarbeid :)

 

 

Vi som har spilt wow og vært ingame i over 100 dager får vel takke for at du gir oss livet tilbake i gave om vi blir bannet...

 

Jeg vet om hauger av spillere som har kjøpt gull og fortsatt gjør det.

Ja, de er møkk lei av å farme da de raider 30 timer + i uka for å få gull til reprasjoner. Det er flere enn du aner som gjør dette av hardcore spillere uten at de står frem og sier det. At vi som stod frem her og turte si vi kjøpte gull viser vel bare at vi faktisk ønsker å bruke litt mere tid i RL enn andre, og var ærlige rundt emnet.

 

Forstår bare rett og slett ikke hvordan det kjøpet kan gå ut over andre enn oss selv.

 

Alexanderhagen skrev en fin post om akkurat det.

 

Får nok være svært forsiktig på det forumet her etterhvert med å være ærlig om hva man skriver..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg driter i om du kjøper gull, så lenge det ikke ødelegger noe i spillet for meg. Jeg rapporterer ikke andre, selv om jeg vet at de har kjøpt gull.

 

Respekterer jeg folk som handler gull? Nei. Det går fint an å ha det gøy i wow selv om du ikke har tid til å grinde like mye som andre. Men, noen føler tydeligvis sterkt at de "må ha" ditt og datt. Så de kjøper det for penger.

 

Sorry, men det er ikke annet enn reinspikka grådighet i mine øyne. Grådige folk er det verste jeg vet. Jo grådigere du er, jo værre er det...

 

Når jeg hører folk som sier at "Lineage 2 ble fullstendig ødelagt av chinese goldfarming" så blir jeg litt nervøs. Jeg har ikke spillt det sjøl, så jeg vet ikke hvor relevant det er å sammenligne med WOW. Faktumet er uansett at mange andre online spill går til grunne pga. gullsalg og hacks, og det synes å bli totalt forbisett av de som handler gull på nettet. History repeats itself...

 

Nå er det sikkert noen som gjerne vil si at "jeg har da aldri brukt hacks, jeg bare kjøper gull", men saken er at gullfarmerne som dere kjøper gullet av driter fullstendig i om de voldtar et online-spill, og dere gir dem grunn til å fortsette med det. Dere gir dem altså grunn til å lete etter alle mulige metoder for å utnytte spillet på tvers av reglene.

 

Akkurat nå er Dire Maul full av kinesere som teleporterer seg rundt og farmer alt de orker ved hjelp av diverse exploits og hacks. Det eneste de bryr seg om er å tjene mest mulig penger før markedet forsvinner.

 

Det ville vært naivt å tro at hacks kun holder seg innenfor gold farming miljøet. De vil bli spredd til alle som er grådige nok til å utnytte dem. De fleste kan vel vanskelig si seg uenig med meg at når "alle" begynner å bruke hacks, så er spillet ødelagt, finito, fucked...

 

Kort sagt så kan man si at grådighet leder til gullfarming, og gullfarming leder til hacks og hacks leder til GAME OVER. Sånn ser hvertfall worst case scenarioet mitt ut, la oss håpe det ikke blir sånn...

Lenke til kommentar

edit 2: vet at mange kommer til å bli misfornøyd, og at det er en long-shot, men Blizzard har mottatt en mail med navn på endel characters med tips om gullkjøp.

5941719[/snapback]

 

Som sagt. Man blir ikke bannet for kjøp av gull. Blizzard gjør ingenting med det. Rapporter gjerne min karakter, Randh, på Moonglade.

Lenke til kommentar

Dette er til Complexion. Jeg har aldri kjøpt, og skal aldri gjøre det, men hvorfor prøver du å ødelegge play-time til de som kjøper fordi de ikke orker å farme? Synes du ikke det skal være opp til en hver person å velge om de skal det eller ikke, og heller ordne opp i det selv.

Lenke til kommentar
Herregud, hvem kjøper gull? Hva er poenget med å spille om man skal jukse? Det blir bare teit.. Hadde jeg kjøpt gull, hadde jeg mista lysten på å spille ærlig talt...

5942189[/snapback]

 

Med meg var det tvert imot, siden etter kjøp av lvl 40 mount sto jeg langt opp til ørene i gjeld(80 G var mye den gangen :p )

 

Men, da en venn brukte å kjøpe gull endel, kjøpte jeg liksogreit gull av han, som hadde kjøpt det på internett.

Kjekt nok har jeg ikkje vært inne på en side som selger gull, bare fått noe gull i posten av en kamerat :)

Lenke til kommentar
For min del gir jeg blanke f... i om det er OK eller ikke. Istedet for å grinde i 3 mnd for å få en mount kjøpte jeg 1000G på en kjent side for ca $100. Logga inn på spillet, venta ei stund, så tok det 40 minutter, jeg fikk /tell fra en lvl 1 kar som verifiserte at jeg var meg. Og vips, så hadde han sendt penga til mailen min.

 

Bare noe jeg ikke fårstår, hvis du hadde prøvd å grinda litt istede for å tenke "åhh jeg gidder ikke, d tar sikkert så lang tid" så hadde d ikke tatt 3 mnd. Så prøv å grind, er d enkleste å gjøre å d koster ingen ting bare litt tid.

 

BTW hvis d er en Twink, hvorfor sender du ikke bare litt penger fra mainen din, for en liten Twink trenger ikke all verden med gull.

 

Men d er ikke min char, å det er opp til hver enkelt hva de vil gjøre, jeg for min del syntes d er bortkastede penger :no:

Endret av LeanFear
Lenke til kommentar
Jeg driter i om du kjøper gull, så lenge det ikke ødelegger noe i spillet for meg. Jeg rapporterer ikke andre, selv om jeg vet at de har kjøpt gull.

 

Respekterer jeg folk som handler gull? Nei. Det går fint an å ha det gøy i wow selv om du ikke har tid til å grinde like mye som andre. Men, noen føler tydeligvis sterkt at de "må ha" ditt og datt. Så de kjøper det for penger.

 

Sorry, men det er ikke annet enn reinspikka grådighet i mine øyne. Grådige folk er det verste jeg vet. Jo grådigere du er, jo værre er det...

 

Når jeg hører folk som sier at "Lineage 2 ble fullstendig ødelagt av chinese goldfarming" så blir jeg litt nervøs. Jeg har ikke spillt det sjøl, så jeg vet ikke hvor relevant det er å sammenligne med WOW. Faktumet er uansett at mange andre online spill går til grunne pga. gullsalg og hacks, og det synes å bli totalt forbisett av de som handler gull på nettet. History repeats itself...

 

Nå er det sikkert noen som gjerne vil si at "jeg har da aldri brukt hacks, jeg bare kjøper gull", men saken er at gullfarmerne som dere kjøper gullet av driter fullstendig i om de voldtar et online-spill, og dere gir dem grunn til å fortsette med det. Dere gir dem altså grunn til å lete etter alle mulige metoder for å utnytte spillet på tvers av reglene.

 

Akkurat nå er Dire Maul full av kinesere som teleporterer seg rundt og farmer alt de orker ved hjelp av diverse exploits og hacks. Det eneste de bryr seg om er å tjene mest mulig penger før markedet forsvinner.

 

Det ville vært naivt å tro at hacks kun holder seg innenfor gold farming miljøet. De vil bli spredd til alle som er grådige nok til å utnytte dem. De fleste kan vel vanskelig si seg uenig med meg at når "alle" begynner å bruke hacks, så er spillet ødelagt, finito, fucked...

 

Kort sagt så kan man si at grådighet leder til gullfarming, og gullfarming leder til hacks og hacks leder til GAME OVER. Sånn ser hvertfall worst case scenarioet mitt ut, la oss håpe det ikke blir sånn...

5942313[/snapback]

 

Tror det er dr0yt aa kalle det graadighet. Jeg ville si det er like graadig dersom en person faktisk bruker hele helga si paa aa karre til seg gull, mens andre velger aa kj0pe det samme. De 0nsker aa oppnaa det samme, men har forskjellige maater aa gj0re det paa, basert paa hvilke forutsetninger man har. Enkelte har jobb og familie og da er de kronene 1.000g koster blaabaer, mens andre f.eks. skoleungdom har haugevis av tid og kan ta seg tid til aa bruke en hel helg paa aa grinde. Jeg t0r paastaa at det er vanskelig nok aa drive normal raiding med et aktiv guild, om man ikke maa bruke dagesvis utenom dette paa aa grinde i tillegg, hvis man skal ha et noelunne normalt familieliv i tillegg til jobb etc.

Lenke til kommentar

Javel? Det du og jeg definerer som grådighet er fullstendig irrelevant. Begynnelsen av inlegget mitt er min subjektive mening om incentivet bak gullkjøp. Høres for meg ut som du prøver å rettferdigjøre kjøp av gull, men du klarer ikke å kommentere resten av innlegget mitt engang?

 

At dere bruker for mye tid på repair bills er ikke en unskyldning til å føkke et spill fullstendig. Som sagt, jeg driter i om folk kjøper gull, så lenge det ikke går ut over meg.

En eller annen sa noe ganske lurt her tidligere. Ikke kjøp gull av profesjonelle, kjøp det heller av noen som du vet ikke er en exploit-tulling som bruker hacks. Det finnes jo tydeligvis nok av dem som har tid og vilje til å grinde. Selv spiller jeg endgame instances, og jeg grinder veldig lite, og allikevel har jeg mer enn nok gull til å betale for repairs. Men så vet jeg også hva jeg skal bruke gull på, og hva jeg ikke skal bruke det opp på...

 

Ikke bruk det fortreffelige privatlivet deres som en rettferdigjøring. Heller ikke at dere bruker for mye gull. Det har ingenting med saken å gjøre.

 

Og det tror jeg egentlig dere vet innerst inne...

 

 

 

EDIT: Kom til å tenke på noe; hvis dere synes repair bills er for høye. Hvorfor forsøker dere ikke å påvirke Blizzard istedenfor å ty til gullkjøp da?

Min mening: fordi dere er grådige og ikke bryr dere om konsekvensene som vil ramme både dere selv og alle andre som spiller World of Warcraft

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Javel? Det du og jeg definerer som grådighet er fullstendig irrelevant. Begynnelsen av inlegget mitt er min subjektive mening om incentivet bak gullkjøp. Høres for meg ut som du prøver å rettferdigjøre kjøp av gull, men du klarer ikke å kommentere resten av innlegget mitt engang?

 

At dere bruker for mye tid på repair bills er ikke en unskyldning til å føkke et spill fullstendig. Som sagt, jeg driter i om folk kjøper gull, så lenge det ikke går ut over meg.

En eller annen sa noe ganske lurt her tidligere. Ikke kjøp gull av profesjonelle, kjøp det heller av noen som du vet ikke er en exploit-tulling som bruker hacks. Det finnes jo tydeligvis nok av dem som har tid og vilje til å grinde. Selv spiller jeg endgame instances, og jeg grinder veldig lite, og allikevel har jeg mer enn nok gull til å betale for repairs. Men så vet jeg også hva jeg skal bruke gull på, og hva jeg ikke skal bruke det opp på...

 

Ikke bruk det fortreffelige privatlivet deres som en rettferdigjøring. Heller ikke at dere bruker for mye gull. Det har ingenting med saken å gjøre.

 

Og det tror jeg egentlig dere vet innerst inne...

5942955[/snapback]

 

Jeg har ikke noe behov for aa rettferdiggj0re noe som helst. Jeg begrunner bare hvorfor jeg syns det er OK aa kj0pe gull og hvorfor enkelte velger aa gj0re det. Strengt tatt gir jeg fint faen i om noen ford0mmer meg om jeg skulle kj0pe gull. Selv har jeg enda til gode aa gj0re det, for jeg syns ikke det har vaert vaerd pengene. Hadde prisen vaert lavere hadde jeg kanskje gjort det allerede

 

Hva langidseffekten av at noen kj0per gull er har jeg ikke tenkt saa mye over. Jeg har ikke spillt nok onlinespill til til aa vite hvordan disse mekanismene virker. Det faar vaere opp til Blizzard aa begrense slike cheats og exploits, noe maa jo maanedsavgiften brukes paa ;) Blir jeg hyklersk av den grunn, so be it, men faktum er at fenomenet eksisterer og det forsvinner ikke dersom jeg ikke kj0per. A tro at det er utopi. Da maa Blizzard til med sterkere saker.

 

Men skulle jeg bestemme meg for aa kj0pe gull, saa skal jeg tilstrebe aa ikke kj0pe av profesjonelle farmere.

Lenke til kommentar

Les den oppdaterte posten min ovenfor...

 

Bra at du sier ting rett ut, det skal du ha. Men ærlig talt så synes jeg at du og andre som mener som deg burde komme dere langt til helvete unna WoW.

 

 

Edit: med mindre dere faktisk klarer å kjøpe gull av noen som ikke er exploitere da seff :)

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Les den oppdaterte posten min ovenfor...

 

Bra at du sier ting rett ut, det skal du ha. Men ærlig talt så synes jeg at du og andre som mener som deg burde komme dere langt til helvete unna WoW.

5943163[/snapback]

 

Den synes jeg du ikke trengte å skrive, for jeg har aldri kjøpt guld, og kommer aldri til å gjøre det. MEN! Hvorfor skal jeg ha noe imot det, når det ikke angår meg hvordan andre personer rundt om i verden bruker sine egne hardt tjente penger? Det blir bare dumt å sitte her å skrive hvor mye man hater folk som gjør det, for det kommer ikke til å endre noe.

La de som vil kjøpe gull gjøre det, og spill spillet slik du vil gjøre det selv.

Endret av Alexanderhagen
Lenke til kommentar

Bra at du sier ting rett ut, det skal du ha. Men ærlig talt så synes jeg at du og andre som mener som deg burde komme dere langt til helvete unna WoW.

5943163[/snapback]

 

Det samme blir vel sagt i RL også, forskjellen er vel at det er dere carebear's som får beskjed om å dra til helvete.

Lenke til kommentar
Min mening: fordi dere er grådige og ikke bryr dere om konsekvensene som vil ramme både dere selv og alle andre som spiller World of Warcraft

5942955[/snapback]

Å skylde på at folk som selger gull ødelegger spillet er vel et latterlig forsøk på å finne en syndebukk.

5943278[/snapback]

 

 

Jasså? Hvorfor det?

Lenke til kommentar

Å kjøpe gull syns jeg er helt forkastelig. For det første, så ødelegger det valutaen for gull i spillet, og for det andre, tenk dere hva som hadde skjedd hvis alle har kjøpt gull i spillet? 4000 gull ville kanskje vært lommerusk for mange, mens de som holder seg trofast til hva WoW egentlig er, måtte jobbe seg opp for pengene.

Lenke til kommentar
Min mening: fordi dere er grådige og ikke bryr dere om konsekvensene som vil ramme både dere selv og alle andre som spiller World of Warcraft

5942955[/snapback]

Å skylde på at folk som selger gull ødelegger spillet er vel et latterlig forsøk på å finne en syndebukk.

5943278[/snapback]

Jasså? Hvorfor det?

5943316[/snapback]

Du påstår at det ødelegger spillet fordi de bruker cheats og det vil smitte over på vanlige brukere. Er ikke dette litt tynt? Hvis Wow i det hele tatt skulle bli ødelagt av folk som bruker cheats, så er vel det å påstå at det er fordi "kinesere som farmer gull begynte med det" er en forklaring hvor man bare prøver å finne en syndebukk.

 

"Det ville vært naivt å tro at hacks kun holder seg innenfor gold farming miljøet" sier du. Da er det vel like naivt å tro at cheats bare blir skapt fordi noen skal farme gull.

 

 

Blizzard tjener haugevis av penger på Wow. Hvis de ikke investerer nok av de pengene for å bekjempe juks er det de som er grådige.

 

Og nei, jeg anser ikke det å kjøpe gull som juks.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...