Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle fortelle litt om hvordan det var å fly med hund, kan jo være noen er interessert eller får bruk for det senere.

 

Da jeg troppet opp på flyplassen med hunden i en bitteliten fyrstikkeske av ett hundebur gikk jeg bort til skranken for å snakke med dama. Jeg hadde på forhånd bestilt og fått bekreftet. Dama sjekket navnet mitt og jeg fikk beskjed om at neeeei, det lå ikke hund inne på min bestilling. Litt ekkelt, men hun søkte på nytt og fikk klarsignal etter få minutter. Reservasjonen min hadde blitt slettet by mistake eller noe.

 

Jeg betalte og fikk bilett for henne. Det koster 150 kroner pr strekning å ha med hund i kabinen. Vi hadde direktefly til Stavanger. :)

 

Alle var veldig hyggelige. Da vi skulle gjennom sikkerhetskontrollen måtte jeg ta hunden ut av buret og buret måtte sendes igjennom maskin-dingsebomsen. Jeg satte meg og ventet i en krok, og det var ingen som reagerte på at jeg tok hunden ut av buret. Flyet var 1,5 time forsinket, og siden jeg møtte opp i gooood tid ble det litt venting. Hun var rolig hele tiden, da vi hadde gitt henne beroligende før vi dro hjemmefra.

 

Ved ombordstigning tok jeg henne tilbake inn i buret. Som eneste person med innsjekking via kort kunne jeg gå "snarveien" , og på vei ut gav jeg innsjekkeren biletten til hunden min. Vi kom inn i flyet som var ganske lite, og det var såvidt det var plass til hundeburet under setet. Jeg var lenge nervøs for at noen skulle ha plass ved siden av meg, siden buret tok en del fotplass fra meg, men heldigvis forble plassen tom.

 

Etter takeoff og når setebeltelyset ble slukket kunne jeg ta henne på fanget, og der ble hun helt til vi gikk inn for landing og lyset ble tennt igjen.

 

Det vanskeligste med hele turen var å få med seg en koffert på 100 kg og ett stort hundebur fra bagasjebåndet og inn i taxien i tillegg til fyrstikkeska med hunden. Buret jeg brukte var litt større enn kravet for håndbagasje, men dette sjekket de aldri.

 

Jeg hadde en superpositiv tur med hund i kabinen. Det var verre for hu stakkars dama som hadde med seg en skrikende og hylende baby :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser nå greia med å ha trådløst nett på flyplasser... Sitter på BGO og venter på en DY-maskin som skal komme fra langtvekkistan, opprinnelig fly gikk i stykker. Opprinnelig avreise 20.10, siste vi hørte var at de håpet å ha den klar til 23.30. Er forøvrig veldig imponert over fresh&tasty som presterer å ha pøsle og brus til 67 kroner. Hvor er diners-loungen når du trenger den?

 

edit: Jøss...bare halve innlegget kom igjennom

Endret av Hefla
Lenke til kommentar

Duty-free'en betaler en gooood del mer enn 15 % av sin fortjeneste......

 

Ang. Schipol skal jeg trekke litt tilbake. Greit, det er en GREI flyplass. Langt fra min yndeligflyplass, men den fungerer vel. Sheraton-hotellet ligger så du kan gå dit og forøvrig et rimelig pent hotell(og dessuten mangler jeg kun et døgn for å være på toppnivået i SPG-systemet!). Betalte 18 euro eller noe sånt for 24 timers wlan..

Lenke til kommentar
100kg innsjekket bagajse? Tipper den fikk heavy-tag :p

6393830[/snapback]

 

Da jeg reiste oppover var kofferten min så tung att håndtaken revnet under av eller pålastning :ermm: Det var nok ikke 100 kg, men laaaangt over kvoten på 20 iallefall....

 

Da jeg satte meg i taxien på vei til flyplassen spurte taxisjåføren om det var ferie neste... neeeeei sa jeg, jeg skal bare på langhelg... så gikk det noen sekunder før det gikk opp for meg at han måtte tro jeg var spinn hakke tullete som reiste på langhelg med 2 store kofferter + håndbagasje...

 

"øhhh, æ ska flytt sjø".

 

Er det noen som har opplevd å betale overvekt på innenriks flyvninger?

Lenke til kommentar
100kg innsjekket bagajse? Tipper den fikk heavy-tag :p

6393830[/snapback]

 

Da jeg reiste oppover var kofferten min så tung att håndtaken revnet under av eller pålastning :ermm: Det var nok ikke 100 kg, men laaaangt over kvoten på 20 iallefall....

 

Da jeg satte meg i taxien på vei til flyplassen spurte taxisjåføren om det var ferie neste... neeeeei sa jeg, jeg skal bare på langhelg... så gikk det noen sekunder før det gikk opp for meg at han måtte tro jeg var spinn hakke tullete som reiste på langhelg med 2 store kofferter + håndbagasje...

 

"øhhh, æ ska flytt sjø".

 

Er det noen som har opplevd å betale overvekt på innenriks flyvninger?

6404063[/snapback]

 

Hadde du helt alvorlig med deg to store kofferter og håndbagasje for en langhelg, eller flyttet du? :dontgetit:

 

 

Tipper jeg flytter (flytter-flytter altså) om en måneds tid eller så. Det som ikke får plass i bilen gis vekk :D

Lenke til kommentar
Hadde du helt alvorlig med deg to store kofferter og håndbagasje for en langhelg, eller flyttet du?  :dontgetit:

 

 

Hehe, jeg flytter fra Stavanger til Kristiansund 11.August i år.

 

Leier fullt møblert (men ikke fint møblert) leilighet. Så flyttinga består av å få med seg egne eiendeler hjem igjen. Målet er at det eneste jeg har i kofferten når jeg flyr hjem 11.august er noen klær og håndduker. Jeg flyr sakte men sikkert hjem eiendelene mine som jeg ikke har behov for å ha her den siste tiden. Nå er foreldrene mine på besøk, og de tar med seg en del saker i bilen når de drar igjen.

 

Jeg skal fly hjem om 16 dager også, så da får jeg med meg siste rest der, og så er det bare det aller nødvendigste (2 truser, ett par sokker og xbox360'en) som skal være med meg de siste 14 dagene jeg skal bo i stavanger før jeg flytter

 

:p

Lenke til kommentar

 

Er det noen som har opplevd å betale overvekt på innenriks flyvninger?

6404063[/snapback]

Husker jeg betalte litt en gang når jeg skulle til Trondheim, tror jeg hadde 2 store bagger som vel var 20 og 10 kg eller noe slikt. Tror bare det ble 5kg overvekt jeg måtte betale. Jeg tror det var Norwegian, men det kan også ha vært SAS.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan det er mulig å måtte betale overvekt, uansett hvor i verden du skal.

 

Smintair høres bra ut, men går vel konken rimlig kjapt. Er ikke såå vansklig å ikke røyke på fly, og man har jo alltids snus :p

6404457[/snapback]

 

Ok, slik skjer det:

 

Du har en viss vekt du har lov å ha med deg

Du har med for mye

Du må betale overvekt

 

Hvilken del er det du finner vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar

På mine mange flyvninger til bergen har jeg kun opplevd å bli avkrevd overvekt en gang. Har greit kommet meg over med rundt 28kg, men den ene gangen måtte jeg ta kitene ut av bagen og over i poser. Fikk lov til å ha de med som håndbagasje. Er egentlig utrolig teit, vekten er jo der fortsatt, bortsett fra at jeg bruker opp kabinplass...

Lenke til kommentar
Du har en viss vekt du har lov å ha med deg

Du har med for mye

Du må betale overvekt

 

Hvilken del er det du finner vanskelig å forstå?

6404462[/snapback]

:wee:

 

Du skjønner, olsen er av den oppfatning at vi mennesker ikke burde eie så mye og bla bla bla...

6404688[/snapback]

Greit med masse ting, men å drasse med seg flere titalls kilo på tur? Tror jeg har kommet til 11,5 kg en gang, da hadde jeg vært i utlandia og hadde med meg all mulig dritt som jeg hadde blitt prakka på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...