Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Det tar ikke så mye lenger tid å komme seg til Rygge enn det kan ta å komme seg til Gardermoen. spesielt billig-selskaper markedsfører disse flyplassene som om de ligger i Oslo. greit nok at de lgger i nabobyer av Oslo men de ligger ikke så langt unna at de ikek kan brukes som flyplasser for Oslo også.
Transport dit koster da også litt. For billigste direkte transport:

Oslo-Gardermoen: 54 kr

Oslo-Rygge: 140 kr

Oslo-Torp: 200 kr

 

Hvordan kommer du deg fra Oslo til Gardermoen for 54 kroner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan kommer du deg fra Oslo til Gardermoen for 54 kroner?
Reise med NSB til Gardermoen som ligger i sone 4, tar 26 minutt og går hver time. Det er mellom dette tog som tar 38 min, de er uansett raskere enn buss.

 

Billett kjøpt ombord: 104 kr

Vanlig forhåndskjøpt billett: 88 kr

Kuppongkort: 9 klipp = 81 kr

Overgang fra sone 1: 6 klipp = 54 kr

 

Regner med at de fleste som reiser fra Oslo allerede har periodekort for sone 1.

 

Om man reiser endel og alltid sjekker om man kan reise med NSB med minimal økning av reisetid så er det endel å tjene her. Av og til vil man pga timing faktisk komme raskere frem med NSB enn med Flytoget.

Endret av robertaas
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som har erfaringer med Aeroflot Russian Air? Dreier seg først og fremst om strekningen Oslo - Moscow-Sheremetyevo - Tokyo, Narita. Selve flyreisen er 1500 kroner billigere enn de andree reisene, men har hørt mye rart om dette selskapet. Pleier det generelt å oppstå problemer ved denne flyplassen, og er servicen noenlunde god i forhold til renslighet og allergi? Flyene det dreier seg om er SU 264 og SU 2230.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaringer med Aeroflot Russian Air? Dreier seg først og fremst om strekningen Oslo - Moscow-Sheremetyevo - Tokyo, Narita. Selve flyreisen er 1500 kroner billigere enn de andree reisene, men har hørt mye rart om dette selskapet. Pleier det generelt å oppstå problemer ved denne flyplassen, og er servicen noenlunde god i forhold til renslighet og allergi? Flyene det dreier seg om er SU 264 og SU 2230.

 

Aeroflot er helt kurant, men bakkeservicen i SVO er det så om så med. Om du skal være så uheldig å miste forbindelsen din får du med heksene der å gjøre. Terminalene er ganske fine bortsett fra terminal F. Det er nå uansett fri adgang mellom terminalene airside uten noen sikkerhetskontroll eller andre sjekker i mellom dem. Aeroflot er et av få flyselskaper som gir deg et fullt måltid på korte flighter i økonomiklasse. OSL-SVO feks. SVO har gratis trådløst nett over hele flyplassen så en pc, Ipad eller lignende kan man ta med seg. I tillegg er det en Diners lounge der om du har Diners kredittkort. Aeroflot er nogenlunde på tida stortsett, men om du reiser om vinteren kan det oppstå problemer. Jeg ville absolutt gått for Aeroflot siden du sparer 1500 kroner på det.

Lenke til kommentar

Optimistisk annonse i Aftenposten:

"Flybilletter

2 tur/retur bill. til

Gran Canaria, m/Norwegian

fra Oslo, 19/11 til 3/12.

Kr. 8500. Tlf.*** ** ***"

 

Er det virkelig noen som kan finne på å svare på noe slikt?

 

Blir vel et navneendringsgebyr eller to der. Flybilletter er personlige og er ikke som et Flexikort (nei nå er det også avskaffet) her i Oslo.

Lenke til kommentar

Ja, så den i går. Virker også som hun har gjort den et par ganger, hvis jeg forstod den riktig?

Greit nok da, om det får sånne som meg til å følge med en gang i blant :)

 

Edit: robertaas, noe tips om hvordan jeg kan få tak i cebupacific uten å ringe til asia? Bestillingsprosessen kræsja i google chrome, men da jeg fikk fullført den i internet explorer fikk jeg fem minutter senere bekreftelse på to forskjellige bestillinger til samme flight, for samme personer :/

Prøver jeg å avbestille på hjemmesida demmers, prøver de seg på å ta et avbestillingsgebyr.

 

Spørs om jeg må bite i det sure eplet og ringe. Eller skal jeg bare satse på å ta saken med mastercard?

 

Og, vet noen hvorfor jeg ikke fikk betalt til tiger airways? hverken med mastercard eller visa. Har de sporadiske problemer så jeg bare skal prøve senere?

Endret av bufodill
Lenke til kommentar

Ryanair er ganske uaktuelt med tanke på at jeg må ha med en del utstyr.

Skal du ha med så mye skjørt utstyr at det ikke holder med en vanlig håndbagasjestørrelse? Tripod og annet skrammel kan du jo bare sende; selv med bagasje og tullete farting i begge ender skal det ofte en del til for å slå Ryanair-priser, hvis man først er i gang med å ikke verdsette egen tid.

 

Skjønner det om du skal dit for et fotooppdrag eller skal ta veldig spesielle bilder/timelapse som fordrer en dolly eller annet som krever ekstreme mengder utstyr, men om tanken var å labbe rundt i byen vet jeg søren ikke om jeg hadde brydd meg med mer enn det du får inn på flyet, også om foto er turens hovedformål ...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

i steden for å opprette egen tråd så spør jeg like gjerne her hvor de godt bereiste henger!

 

skal fly til thailand i jula, reiser nedover den 22 desember, og da går ruta som følgende: trondheim-oslo-zurich-bangkok,Suvarnabhumi.

 

alt av flygninger er innenfor star alliance så regner med at bagasjen kan skjekkes inn hele veien, det jeg er mer bekymra over er vel egentlig at hele familien må komme seg fra gate til gate på ganske marginale tider... vel har en time på gardermoen fra vi lander og til avgang til zurich, OSL kjenner jeg ganske godt og jeg kan ikke se for meg at dette blir et stort problem.. flyplassen jeg er mer bekymra for er zurich, hvor vi ankommer 12:05 og avgang videre er 13:15.. er litt nervøs mtp. denne overgangen, ukjent flyplass, midt i julerushet så forsinkelser er nok å regne med, samt at boardingen skjer en stund før avgang, har vært kjipt å miste denne avgangen.

 

har noen erfaringer med zurich og transfer times/oversiktlighet/størelse osv?

Lenke til kommentar

Einstein kom opp med relativitetsteorien fordi sveitserne var så fanatisk opptatt av at klokkene skulle gå rett. Zürich er ålreit.

 

Kan ikke skjønne at det der burde være et stort problem med mindre flyet fra Oslo er forsinket, men med motor og roroverflater fulle av is og mye annen elendighet kan det selvsagt skje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...