Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Kunne trengt litt info fra noen som har peiling på tillatt bagasje på fly. Ser flyselskaper bruker et begrep som heter "transatlantic" som blir definert som en tur over atlanteren.

 

Dog skal jeg til Thailand og blir vel ikke helt dekket av dette.

 

Flyreisen min går som følger:

- Har booket tur/retur fra Kristiansand til Bangkok. Utreise 21 februar 2012 med retur 7 mars 2012. Flyreisen her er booket i en og samme booking hvos SAS flyr tur/retur Kristiansand til Oslo og Qatar Airways flyr tur/retur Oslo til Bangkok.

 

- Sitter å tenker på å booke tur/retur Bangkok til Phuket fra 27 februar 2012 med retur 7 mars 2012. Tenkte å booke med Air Asia.

 

 

På økonomiklasse på Qatar står det 1 stk bagasje av 23kg innsjekket, dog 2x23kg på transatlantic. Kan jeg ha 1 eller 2 stk kofferter på 23kg hver på denne ruten og i så fall går det også greit med SAS innenlands i Norge?

 

Andre spørsmål blir da Air Asia. Noen som vet om jeg kan ha med 2x23kg når jeg tar en liten pit stop i Bangkok noen dager?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

med air asia må du booke ekstra om du skal ha med bagasje ja.

 

har brukt air asia mye i asia, veldig mye. og har aldri hatt noe problem. de siste gangene jeg brukte de veide de håndbagasjen før sikkerhets kontrollen hvis de syntes håndbagasjen så veldig stor ut. jeg med bare en rykksjekk ble ikke veid

 

Bangkok - Phuket er ikke langt, går fint ann og ta buss, er snakk om 10 timer men pass VELDIG på hvem selvskap dere bruker. har tatt noen vip turistt busser som så ekstremt dårlig, og tatt noen lokal vip busser med massasje i sette, wifi og tv til hvert sette

Lenke til kommentar

Flottings! Da håper jeg noen andre muligens vet angående bagasje med SAS/Qatar på den ruten jeg skal ha tur/retur :)

 

Det er 23kg som er mulig på de billigste billettene til Qatar.

 

 

Dette er forøvrig også nyttig lesing for deg (aner ikke hvilken klasse/type billett du har, men går utifra at du slo til på kampanjen):

 

CHANGES

 

ANY TIME

CHANGES NOT PERMITTED.

NOTE -

DATE CHANGE PENALTY AND REFUND PENALTY CAN BE

WAIVED IN CASE OF DEATH OF PAX OR IMMEDIATE

FAMILY MEMBER. NO RFD/CHNG RES PENALTY FOR INF

NOT OCCUPYING A SEAT

Lenke til kommentar

Har de siste dagene vært plaget med annonser som uanmeldt linkes opp fra statuslinjen på Android. Det var "Eurobonus Calculator":

https://market.android.com/details?id=com.bighead.skebcalc

som var malware'en her. Appen går i bakgrunn når den ikke brukes og bruker AirPush til å legge annonser på statuslinjen med linker til ekstremt dyre SMS-tjenester som startes med et trykk og AirPush sier ikke hvilken app det er som forårsaker dette, men forlanger registrering hos dem eller installasjon av en enda mer tvilsom app for å slutte å pushe annonser til telefonen.

 

Måtte endel research til for å finne den skyldige. Det er selskapet BIGHEAD-INC som har lignende apper for de fleste bonusprogram. Legg merke til at beskrivelsen de bruker for sin app for Eurobonus har "Scandinavian Airlines System" stående på en egen linje sist som om det skulle være en signatur.

 

Burde flyselskapene la folk drive med denslags i deres navn?

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
hvilken ukedag er egentlig best å bestilel på. ser etter billetter til Bali og i dag er de ganske dyrere enn på tirsdag.
Det varierer veldig med:

-Noen legger ut ekstra plasser med lav pris torsdag/fredag når flest booker

-Noen har lavest pris mandag/tirsdag og høyest torsdag/fredag

-Noen varierer prisen fortløpende etter trafikken på websiten

-Noen legger ut tilbud en bestemt dato og prisen øker etterhvert som det selges ut.

-Noen fjerner tilbud i slutten av tilbudsperioden og prisene hopper opp.

 

Blir vanskelig å si en enkelt ukedag uten å vite mere.

Lenke til kommentar

Har begynt å tenke på "hovedreisen" neste sommer. Noen tips om hvordan jeg kan toppe årets reise til Bora Bora og fjorårets til Seychellene? Har lyst på Mauritius, men det blir for kjølig da. Og på Maldivene og stort sett hele sørøst-asia regner det for mye da.

 

Ser etter et pent sted å slappe av med snorkling og dykking i verdensklasse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...