Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Skjønner at det blir litt problemer hvis de skal innføre en sånn grense ja, er nok grunnen til at de ikke har gjort det (i tillegg til at det er veldig politisk ukorrekt å angripe feite).

 

Men det med to seter bør de innføre asap, kan selvfølgelig bli problemer med å lage en klar grense, men er helt jævlig å sitte fastklemt mellom to feite amerikanere (opplevd selv på en 6-7 timers flight).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er for tillatt totalvekt per passasjer, slik en har i småfly. Veier du 60 kilo får du ha med 40 kilo bagasje uten overvekt,
Det er ganske så krevende å håndtere kofferter på 40 kg.

Second that.

 

Alltid like trivelig å stå på knær inne i lasterommet på en Embraer 190 og måtte løfte ut en 40kgs koffert som ikke er merket Heavy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

synes å huske at jeg leste på dinside om et lignende stunt norwegian gjorde i norge. Der var visst først flighten tatt av programmet, for å så senere bli satt inn igjen, 10 minutter før/senere.

 

Forbrukerrådet eller reiseklagenemda eller hvem det nå var, ba naturligvis Norwegian om å skjerpe seg, og få passasjeren med det riktige flyet. Om det ble gjort, er uvisst.

 

Continental er jo tross alt ikke norske, så de gjør kanskje som de vil? Ville vel uansett startet med å kontakte de for å klage.

Lenke til kommentar

Hvordan er det å fly fra Vietnam (utreiseby usikkert ennå) til Filippinene (Manila eller Cebu)? Ser alle filippinske flyselskaper er svartelistet av EU, og når jeg søker på forskjellige nettsteder er det selvfølgelig disse selskapene som er billigst. Har hørt det er så billig å fly innenlands på Filippinene, men er det kun med disse "skumle" selskapene?

Lenke til kommentar

Det som er skummelt med Filippinene er at myndighetene ikke følger opp flyselskapene og sørger for å sikre et minimumsnivå på sikkerhet. Da er man avhengig til selv å sjekke hvem det er sikkert å fly med. Jeg har flydd mye med Cebu Pacific og de virket OK, mens Zest Airways så mere tvilsomme ut.

 

Ellers anbefaler jeg å ikke dra via Manila om du kan unngå det.

Lenke til kommentar

Jeg fløy også med Cebu sist jeg dro til filippinene, både inn til manilla med 737, og videre med en sånn medium liten propell hvor alle skulle veies med håndbagasje :) (atr hvadenåheter)

 

Problemet er at det ikke er så mange alternativer. Hvis man starter å undersøke litt rundt båtulykker i landet, er det nok mindre risiko for å komme galt avsted med fly. Så jeg prøver cebu nå til påske igjen, og får vel bare krysse fingrene. Får bare håpe det ikke er like sterk storm som i går når jeg landet på kastrup med 30m/s i kastene. Ohei som det ble stille i kabinen der vi satt og holdt oss fast.

Lenke til kommentar

De som vil ha en behagelig start på en flyreise som starter tidlig kan for eksempel bruke Comfort Hotel RunWay på Gardermoen. Tilbud til 399,- jan-mars. Ikke like bra som den forrige dealen på Park Inn til 1 kr, men likevel OK.

 

http://www.comfortdeals.no/

 

Forøvrig lønner det seg å bruke Choice sin lavpriskalender og man kan få hotellrom på Gardermoen, eller hvor det nå måtte være, til 299 kr hvis man er heldig. Må forøvrig si at jeg synes Comfort-hotellene er supre ift pris og beliggenhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...