Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Edit: fant et bilde som visstnok skal være fra economykabinen.

 

 

Gulf-Air-1.jpg

 

 

Takk :)

 

Ellers kom jeg til å trykke på nok en av disse "dette misliker flypersonalet"-artiklene på en dansk nyhetsside i dag.

 

Er det noen som kjenner noe kabinpersonell som kan bekrefte/avkrefte at de synes det er irriterende om man ikke følger med på sikkerhetsinstruksen?

Altså, nå er det ikke sånn at jeg er businessmann og flyr flere ganger i uka, men jeg føler nok til å huske de utenatt. Blir de virkelig fornærmet om vi så heller vil lese avisen/bok?

Lenke til kommentar

Ryanair hadde en periode for vane å stoppe hele moroa og vente på at folk la ned bøkene, men i mer normale flyselskaper er tilstandene noe mer siviliserte. Jeg sjekker at det finnes vest under stolen og teller antallet rader til nærmeste nødutgang, men føler ikke noe stort behov for å bli fortalt hvordan jeg fester beltet sjette gang denne uken – har tilgode å oppleve at noen lar seg fornærme av slikt.

Lenke til kommentar

Hmm, jeg har kun fått beskjed om å ikke bruke hodetelefoner, noe som i og forseg er greit nok, vi skal høre hvis det skjer noe kritisk de trenger å fortelle oss om. Å faktisk få beskjed om å følge med, det har jeg aldri observert. Spennende :)

 

Jeg legger også merke til hvor nærmeste utgang er, og ellers er det jo fint lite som skiller et fly fra et annet, og jaggu har man jo prøvd noen forskjellige flytyper og selskaper gjennom tidene.

 

Synes også det er litt latterlig at man skal ta av hodetelefoner, jeg skal nok ta de av hvis jeg mistenker at det er noe jeg burde høre etter for. Tror man fort merker i kabinen hvis det er noe galt.

 

Det merkeligste var sist jeg fløy langt, med air canada. Deres entertainmentsystem kjørte hele tiden, så man kunne godt se film når man lettet og landet osv, men jeg fikk beskjed om å ta av hodetelefonene. Mannen over midtgangen også, og han klaget seg og sa at de så burde slukke entertainmentsystemet, men så fikk vi vite at det var ok om vi brukte slike små propper inne i øret, bare ikke våre store (noise cancelling) over-ear-headsets :p

Lenke til kommentar
åssen er med miles poeng med turkish arilines, de er medlem av star alliance, jeg har et medlems kort i lufthansa. kan jeg bruke det kortet og få milesa?
Du kansamle miles på alle kort fra *A når du flyr med *A

 

Hvis jeg har rundt 6000 poeng hos Delta Airlines, er det noen mulighet for oppgradering eller lignende med klm flight Amsterdam-Miami? Regner med det er alt for lite, men like greit å spørre.
For lite ja.

http://www.delta.com/skymiles/use_miles/award_upgrade_mileage/delta_upgrade_awards/index.jsp#7

Lenke til kommentar

Man bør følge med på sikkerhetsvideoen eller instruksjonen da cabin crew er der for passasjerenes sikkerhet, selv om du er frequent flyer så er det greit å følge med. Det tar ikke mer enn 3-4 minutter og de gjør det for sikkerheten. Og det med å ta av seg hodetelefoner o.l. før avgang og landing er fordi kabinpersonalet vil ha oppmerksomheten din om det skulle skje noe. Som alle vet, så er den mest kritiske fasen under en flyvning der flyet tar av og lander.

Lenke til kommentar
Hvis jeg har rundt 6000 poeng hos Delta Airlines, er det noen mulighet for oppgradering eller lignende med klm flight Amsterdam-Miami? Regner med det er alt for lite, men like greit å spørre.
For lite ja.

http://www.delta.com...rds/index.jsp#7

Altså 15000 for å oppgradere fra Full Economy og 25000 for å oppgradere fra "Billig" Economy? Er det da til business? Og er det bare en vei?

Lenke til kommentar

Torp - Sandefjord

Rygge - Moss

 

Men jeg bruker gjerne begge om prisen er riktig. :)

 

Det tar ikke så mye lenger tid å komme seg til Rygge enn det kan ta å komme seg til Gardermoen. spesielt billig-selskaper markedsfører disse flyplassene som om de ligger i Oslo. greit nok at de lgger i nabobyer av Oslo men de ligger ikke så langt unna at de ikek kan brukes som flyplasser for Oslo også.

Lenke til kommentar

Man bør følge med på sikkerhetsvideoen eller instruksjonen da cabin crew er der for passasjerenes sikkerhet, selv om du er frequent flyer så er det greit å følge med. Det tar ikke mer enn 3-4 minutter og de gjør det for sikkerheten. Og det med å ta av seg hodetelefoner o.l. før avgang og landing er fordi kabinpersonalet vil ha oppmerksomheten din om det skulle skje noe. Som alle vet, så er den mest kritiske fasen under en flyvning der flyet tar av og lander.

 

Men du kommer jo ikke med noe argument for hvorfor man skal se samme instruksen, utover at det er greit å følge med?

 

Jeg utdypet vel også at jeg vet hvorfor vi skal ta av hodetelefoner, fordi de vil vi skal høre etter hvis det skjer noe kritisk. Men igjen; tror du ikke jeg vil merke om det skjer noe kritisk, også ta hodetelefonene av?

Enten skulle man tro man skulle merke det på hvordan maskinen oppfører seg, eller på stemningen blant medpassasjerene. Det tar altså ikke mer enn 1/4 sekund å ta av hodetelefonene.

 

Jeg er for all del ikke i mot sikkerhet eller noe som helst, jeg er bare en kverulant uten like, og motstander av unødvendige / ubegrunnede regler / byråkrati.

 

Det eneste jeg kan se av argument er naturligvis at kabinpersonalet ikke kan vite om jeg flyr ofte eller ei.

 

(Edit: Hvis de kunne gjøre det som dette, skulle jeg nok følge med:

- har ellers flydd med cebu før, og skal igjen neste år)

 

Vedrørende diskusjonen om Rygge / Torp er å regne som Oslo-flyplasser vil jeg si 'nei'.

Jeg mener, tar det ikke en time med den såkalte ekspressbussen inn til Oslo sentrum? En busstur som altså tar lengre tid enn min flytur til Oslo. Toget er en mulighet, men med bytte til shuttlebuss høres det også useriøst ut for min del.

 

Så der vil jeg stemme i med robertaas og hylle det siste stikket fra norwegian :)

Endret av bufodill
Lenke til kommentar

Man bør følge med på sikkerhetsvideoen eller instruksjonen da cabin crew er der for passasjerenes sikkerhet, selv om du er frequent flyer så er det greit å følge med. Det tar ikke mer enn 3-4 minutter og de gjør det for sikkerheten. Og det med å ta av seg hodetelefoner o.l. før avgang og landing er fordi kabinpersonalet vil ha oppmerksomheten din om det skulle skje noe. Som alle vet, så er den mest kritiske fasen under en flyvning der flyet tar av og lander.

 

Men du kommer jo ikke med noe argument for hvorfor man skal se samme instruksen, utover at det er greit å følge med?

 

Jeg utdypet vel også at jeg vet hvorfor vi skal ta av hodetelefoner, fordi de vil vi skal høre etter hvis det skjer noe kritisk. Men igjen; tror du ikke jeg vil merke om det skjer noe kritisk, også ta hodetelefonene av?

Enten skulle man tro man skulle merke det på hvordan maskinen oppfører seg, eller på stemningen blant medpassasjerene. Det tar altså ikke mer enn 1/4 sekund å ta av hodetelefonene.

 

Jeg er for all del ikke i mot sikkerhet eller noe som helst, jeg er bare en kverulant uten like, og motstander av unødvendige / ubegrunnede regler / byråkrati.

 

Det eneste jeg kan se av argument er naturligvis at kabinpersonalet ikke kan vite om jeg flyr ofte eller ei.

 

Nei, meningen var heller ikke å argumentere om hvorfor man skal se samme instruksjon, selv om man har sett det hundrevis av ganger før. Er vel greit å følge med iblant er det ikke? Selv om man er frequent flyer?

 

Opp til deg om du ikke vil ta av hodetelefonen din når kabinpersonalet går cabin clear, de gjør bare jobben sin og det tar vel ikke mange minutter før flyet er oppe i lufta og du kan ta dem på igjen vel

Lenke til kommentar
Det tar ikke så mye lenger tid å komme seg til Rygge enn det kan ta å komme seg til Gardermoen. spesielt billig-selskaper markedsfører disse flyplassene som om de ligger i Oslo. greit nok at de lgger i nabobyer av Oslo men de ligger ikke så langt unna at de ikek kan brukes som flyplasser for Oslo også.
Transport dit koster da også litt. For billigste direkte transport:

Oslo-Gardermoen: 54 kr

Oslo-Rygge: 140 kr

Oslo-Torp: 200 kr

Lenke til kommentar

Opp til deg om du ikke vil ta av hodetelefonen din når kabinpersonalet går cabin clear, de gjør bare jobben sin og det tar vel ikke mange minutter før flyet er oppe i lufta og du kan ta dem på igjen vel

 

Beklager litt at dette sporet helt av, det var egentlig ikke meningen å argumentere for hvorfor det er nødvendig osv, men heller bare høre om noen vet om kabinpersonalet faktisk blir fornærmet over at jeg heller vil bruke tiden min på noe mer fornuftig.

 

Og det er dessuten mest ved landing på longhaul-flights det irriterer meg, da de ofte slår på setebelteskiltet og forventer at man skal pakke bort alt nesten 40 minutter før landing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...