Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke min økonomi skal være et tema her i det hele tatt jeg.

 

Er det en ironi her jeg ikke skjønner?

Man må ofre litt for "De reiseglades flytråd".

 

Robbie: Fullpris-billett, ikke Sk-metall. Satser jo på å få meg et par poeng på United Mileage-Plus cardet. Har tilsvarende silver, tror de kaller det "Premier" hos United.

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar
Den er, såvidt jeg har forstått operert av SAS (Braathens?).

6376414[/snapback]

Da er det SK-metall. :)

 

(Codeshare er jo som kjent når flere flyselskaper deler på en og samme rute, med forskjellige flight-nummer. F.eks. kan United, SAS Braathens og Lufthansa ha codeshare på en flight til Frankfurt (med tre forskjellige flight-nummer), men om det er Lufthansa "sitt fly" som opererer flighten blir det hetende en codeshare-reise mellom UA, SK og LH på LH-metall. :))

Lenke til kommentar

Jeg gir meg. Men tror ikke dette er en codeshare-flight? (På osl.no ligger den kun med SK-kode).

 

Men mulig den på papiret deler code med noen. Vet ikke, ettersom jeg bestilte fra sas.no. Må bare sørge for å få byttet sete - Joachim foretrekker midtgang. Dvs, med businesseter går jo det meste.

 

Skal vidre fra Schipol dagen etter til London med BA tror jeg, og SK hjem igjen. Men der er det ikke jeg som skal bestille billett. ;)

 

Jeg blir litt dratt med av sånt - jeg liker å fly jeg. :p

Lenke til kommentar
Men mulig den på papiret deler code med noen. Vet ikke, ettersom jeg bestilte fra sas.no. Må bare sørge for å få byttet sete - Joachim foretrekker midtgang. Dvs, med businesseter går jo det meste.

6376564[/snapback]

 

Nå er det jo stort sett samma setene på business som på bongo-klasse i 737 flya til SAS.. Så ta midtgang du :thumbup:

Lenke til kommentar
Men mulig den på papiret deler code med noen. Vet ikke, ettersom jeg bestilte fra sas.no. Må bare sørge for å få byttet sete - Joachim foretrekker midtgang. Dvs, med businesseter går jo det meste.

6376564[/snapback]

 

Nå er det jo stort sett samma setene på business som på bongo-klasse i 737 flya til SAS.. Så ta midtgang du :thumbup:

6376617[/snapback]

Nettopp.

 

Men venter med å endre det til jeg vet om jeg skal reise "alene"(riktignok uten skilt rundt halsen. :p ) eller med noen andre.

Lenke til kommentar

SK sitt intra-euro C-class produkt er som FHJ sier dessverre alt for dårlig. Du får de samme setene og kanskje litt bedre service om du har flaks (samt lounge-muligheter om du ikke er *G).

 

Edit: Merk at du kun får tilgang til Business-, og ikke Scandinavian-loungene på paid C-class.

Endret av Robbiedeluxe
Lenke til kommentar

'Short haul' ruter som denne holder de stort sett på samma setene ja pg.a. at de ønsker fleksibilitet innenfor klassene.. Er det eks. behov for mindre businness seter og mer turist, fløtter jo de bare gardina fremover..

 

Derfor er det egentlig like greit å fly bongo på disse rutene spør du meg. Kommer til statene eller litt ned på kontinentet, -eks italienske og spanske flyselskap har man stoore business class seter og skikkelig service. Da kan det jo være greit..

Lenke til kommentar

Robbie: Det jeg mente, med at jeg ikke fikk slippe inn i "den øverste" loungen på OSL. På OSL ligger vel business-loungen under Scandinavian - sant?

 

Fhj har helt rett, men pappa lærte meg en gang at man kunne unne seg det meste når andre betalte. Når man ikke kjenner den som betaler, la han til.

 

Business var ca en tusenlapp dyrere enn fleksibel economy, så jeg synes ikke det var så fryktelig ille hva prisen angikk. Så er vel heller ikke forskjellen så stor...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...