Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Greit, takk for det. Men det hadde vært interesant å bruke Norwgian ned til Sofia (billige biletter), for så ta turen videre inn til Makedonia.

 

Hmm. Tsjekkisk flyselskap skal nemmlig ha nå 5500,- tur/retur ned til Skopje. Når jeg sjekket i april/mai var det billigere, ca 4000 tur/retur. Det er ikke ille det, men det var bare at den gangen hadde jeg ikke penger til å betale biletten. Fikk nemmlig feriepenger nå.

 

Edit: Det viser seg at Norwegian ikke flyr til Sofia.

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja. da er det 6 dager til sol og varme :D Det skal bli deiligst og bare ta turen opp på takterassen med en kald Cola og ligge og steike der.  <3

 

Flyr til Alicante denne gangen. Satser på det går bra :D

6377388[/snapback]

 

Direkte med Norwegian eller? Har hus/slekt i Torrevieja og pleier fly til Murcia.. Like greit egentlig som Alicante.

Lenke til kommentar
Direkte med Norwegian ja. Har hus der, et lite stykke fra Torrevieja. Flyr som regel til Murcia her og, men bilettene ble så steike dyre.

6377682[/snapback]

 

Det er jo egentlig det samma når det er Torrevieja man skal til.. Ligger nesten midt mellom.. Greit sånn :D

 

Ikke brenn opp på stranda :D

Lenke til kommentar
Hva bruker dere som foretrukket nettside for å finne beste priser på billetter?

6381144[/snapback]

Til fritidsreiser bruker jeg konsekvent expertflyer.com. Her kan du søke etter tilgjengelighet, se ledig plass på flyet (finne mine favorittseter), sjekke detaljene rundt flighten (codeshare, hvem som opererer flighten) og til slutt finne frem til alle "takstkodene" (Fare Information).

 

For hver reise finnes det jo en 10-15 forskjellige takstkoder, så når jeg finner den taksten jeg ønsker (kombinasjon av pris og miles-reward (noen takster gir deg ikke 100% poeng)) ringer jeg til SAS Reisesenter og bestiller reisen min. :)

 

Å bruke et slikt verktøy gir deg litt "makt" overfor flyselskapet, iom. at du sitter med alle prisene samt reglene for hver og en takstklasse. Det blir morsomt når deres jobb er min hobby. :)

 

Reiser ifm. jobben ordnes av sekretærene på jobben, så der er det ikke så mye jeg skulle ha sagt. :p

Lenke til kommentar
Reiser du SQ? Er du *G hos dem, eller et annet *A selskap? :)

6381986[/snapback]

 

SQ?

 

Altså. Pappa er gullkunde (han reiser sinnsykt mye). Er jeg heldig blir jeg da oppgradert til business, da han og mamma sitter der.

 

(Typisk at de slenger meg på økonomi under bestillingen :p )

Lenke til kommentar
Jeg ville hintet om en oppgradering i loungen, ikke bare satset på at det gikk av seg selv.. :p

6382063[/snapback]

 

Vi kommer nok til å hinte ja. ;)

6382073[/snapback]

 

Hmm :hmm:

 

Jeg ville ikke skrudd opp forventningene... Jeg vil nok tro at de oppgraderer de som HAR gull først, så de som har sølv.

 

Og det hele avhenger på om de er full på eco..

 

Meen, det kan jo være at dere treffer på ei snill ei :p . Jeg gjorde det en gang for lenge siden da jeg fløy til Tokyo med SAS. Jeg hadde ikke bonuskort en gang. Hun var ganske gammal, og det kunne virke som om det var siste dagen hennes på jobb, og hun ga F. fordi hun ble muligens erstatta av ei yngre dame!? :roll:

Lenke til kommentar
SQ?

SQ er Singapore Airlines - beklager det. Mitt spørsmål var om han var gullkunde i SQ eller i et annet Star Alliance selskap. :)

 

Når han sitter i business blir nok ikke du oppgradert "automagisk" - sjansene hadde faktisk vært høyere om begge hadde sittet i economy og flighten hadde vært "full" (over 80% i economy), da hadde dere begge blitt oppgradert. Men, du kan jo spørre din far om han kan oppgradere deg med poeng?

Lenke til kommentar
SQ?

SQ er Singapore Airlines - beklager det. Mitt spørsmål var om han var gullkunde i SQ eller i et annet Star Alliance selskap. :)

 

Når han sitter i business blir nok ikke du oppgradert "automagisk" - sjansene hadde faktisk vært høyere om begge hadde sittet i economy og flighten hadde vært "full" (over 80% i economy), da hadde dere begge blitt oppgradert. Men, du kan jo spørre din far om han kan oppgradere deg med poeng?

6382197[/snapback]

 

Jeg tror nok at jeg ville prøvd på den med poeng ja. Det er jævli kjipt å fly på eco om det var en snøballs kjangs i H. at man kunne fått oppgradert.

 

Og @JoachimR

 

Man havner da ikke tilfeldigvis på eco :roll:. Det er alltid en eller annen kjip grunn til det :p . Man kan jo spille uskyldig, men men..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...