Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Joda, så klart man kan havne tilfeldig der. Skyld på sekretæren. :p

6382254[/snapback]

 

Hehe, når man reiser med mor og far? :p

6382263[/snapback]

Jaaada, sekretæren bestilte først for mor og far, hun hadde ikke forstått at lillegutten skulle være med, og måtte lage en booking til. Kanskje litt dårlig forklaring hvis det er samme bookingnummer men...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Joda, så klart man kan havne tilfeldig der. Skyld på sekretæren. :p

6382254[/snapback]

 

Hehe, når man reiser med mor og far? :p

6382263[/snapback]

 

Absolutt. Like gyldig. :p

 

 

Jeg håper på oppgradering. Pappa er villig til å betale med poeng han, så det ordner seg nok.

Håper bare masse folk skal på ferie. :p

Lenke til kommentar
Jeg har ikke vært i bulgaria på år og dag, så ikke vet jeg. Men du kan vel se om det finnes tog i de områdene der?

 

(og da kommer vi strengt tatt utenfor trådens tema! :p )

6377460[/snapback]

Bulgaria om Makedonia har ikke tog. Er ikke helt sikker på Bulgaria, men Makedonia er langt i fra etablert godt nok til å starte å bygge ut tog og toglinjer. Fortsatt et fattig land, men ber om å få komme inn i EU. Dere vet hvordan Balkan er.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke vært i bulgaria på år og dag, så ikke vet jeg. Men du kan vel se om det finnes tog i de områdene der?

 

(og da kommer vi strengt tatt utenfor trådens tema! :p )

6377460[/snapback]

Bulgaria om Makedonia har ikke tog. Er ikke helt sikker på Bulgaria, men Makedonia er langt i fra etablert godt nok til å starte å bygge ut tog og toglinjer. Fortsatt et fattig land, men ber om å få komme inn i EU. Dere vet hvordan Balkan er.

6382637[/snapback]

 

Offtopic, men:

 

Dette er feil! :roll: Alle tidligere østblokkland har serdeles bra utbygd jernbanenettverk. Det var en av de få bra tingene med kommunismen.

 

Se forøvrig Lonely Planet

 

Men det kan jo være at linjene er bombet i filler da :whistle: .

Lenke til kommentar

Jo de er grei de der. Jeg har et problem med de pluggene jeg også. At ikke noen leverer med tilpasset form, slik de gjør med øreplugger for musikere og skyttere?

 

Uansett, jeg nekter å kjøpe disse stooore øreklokkene. Jeg har rett og slett ikke plass til et sånt udyr.. Man skal jo reise light, og jeg har allerede bagen full i Laptop, PSP, Ipod, og alle hersens duppeditter jeg ikke kan gå på vingene uten -Kanskje vi burde diskutere 'essential flight gear' også?

 

I tillegg til det over måå jeg ha et dykke, beib eller dingse magasin. De har til hensikt å holde meg underholdt under takeoff/landing når man ikke får benytte elektroniske duppeditter. Og så må jeg ha en murstein av en bok i tilfelle jeg ikke får sove. -Har en masse bøker på smartphonen min også da :p..

Lenke til kommentar

Haha, essential flight gear ja:

 

- Jobbens laptop m/ to batterier (kjøp aldri Dell X1 pga. batterilevetiden)

- Min private Mac

- LaCie Porsche bitteliten-harddisk

- Private mobilen min

- Jobb-smartphone (samme nummer :p)

- PSP m/spill

- iPod nano og iPod video

- Høretelefoner (Sennheiser og shure)

- Bok (hva som helst - så lenge det ikke er krim)

- Digitalkamera

- VPN KALKULATOR!! (Glemmer jeg denne er jeg død)

Lenke til kommentar
Apropos smartphone - noen andre som har opplevd opprørte passasjerer i det de ser deg med telefonen på(i offline-modus) på flyet? Har bare vært et problem bak gardinen dog, men du verden, to ganger har jeg blitt skjelt ut etter noter...

6383693[/snapback]

 

Personlig dropper jeg å ha telefonen i flightmodus på grunn av akkurat dette. Da tar jeg heller med meg en ipod.

Lenke til kommentar
Haha, essential flight gear ja:

 

- Jobbens laptop m/ to batterier (kjøp aldri Dell X1 pga. batterilevetiden)

- Min private Mac

- LaCie Porsche bitteliten-harddisk

- PSP m/spill

- iPod nano og iPod video

- Høretelefoner (Sennheiser og shure)

- Bok (hva som helst - så lenge det ikke er krim)

- Digitalkamera

- VPN KALKULATOR!! (Glemmer jeg denne er jeg død)

6383706[/snapback]

 

Er ikke bruk av jobblaptop på fly veldig no-go? Vet jo aldri hvem som sitter ved siden av deg.

 

Edit: Sorry dobbeltpost. ble litt mye på en gang her.

Endret av Hefla
Lenke til kommentar
Apropos smartphone - noen andre som har opplevd opprørte passasjerer i det de ser deg med telefonen på(i offline-modus) på flyet? Har bare vært et problem bak gardinen dog, men du verden, to ganger har jeg blitt skjelt ut etter noter...

6383693[/snapback]

 

Personlig dropper jeg å ha telefonen i flightmodus på grunn av akkurat dette. Da tar jeg heller med meg en ipod.

6383709[/snapback]

Jeg har rett og slett ikke lommer og vesker nok til ipod og palms ol, og har derfor prøvd å klare meg med mobilen. Sist jeg fløy på den trangere klasse med mobil(Cairo-Vienna) sørget jeg for at den lå plassert i jakkelommen.

 

Den ene gangen en eldre dame tok av(jeg hadde visst planer om å styrte flyet og drepe henne) satt jeg og skulle synkronisere Outlook og mobil. Du verden, såklart jeg gjorde det for at hun skulle miste livet.

 

EDIT: Misforstod litt.

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar
Apropos smartphone - noen andre som har opplevd opprørte passasjerer i det de ser deg med telefonen på(i offline-modus) på flyet? Har bare vært et problem bak gardinen dog, men du verden, to ganger har jeg blitt skjelt ut etter noter...

6383693[/snapback]

 

Personlig dropper jeg å ha telefonen i flightmodus på grunn av akkurat dette. Da tar jeg heller med meg en ipod.

6383709[/snapback]

 

Jeg har aldri hatt problemer med det, men så ligner ikke Qtec S100 så mye på en telefon da. -Den virker forsåvidt ikke så bra som telefon heller :roll: .. Men, det er jo standardutrustning fra jobben, og den greieste måten å sjekke mail med..

 

@Robbie:

 

Dæven, får du ikke dårlig rygg av å slite på så mye? :D

Lenke til kommentar
Dæven, får du ikke dårlig rygg av å slite på så mye? :D

6383752[/snapback]

Har en finfin cabin-trillekoffert som gjør jobben -- hjul er en fin ting, vet du. Skulle jeg derimot ha bært på dette hadde jeg vel lignet på Mette Marit. Men jeg burde vel klare å legge fra meg Macen hjemme, men av en eller annen grunn blir den alltid med.

 

Men det er alltid litt show ved OSL (og andre flyplasser) når jeg må ta ut to laptoper; "Er begge diiine?"

Lenke til kommentar
Haha, essential flight gear ja:

 

- Jobbens laptop m/ to batterier (kjøp aldri Dell X1 pga. batterilevetiden)

- Min private Mac

- LaCie Porsche bitteliten-harddisk

- PSP m/spill

- iPod nano og iPod video

- Høretelefoner (Sennheiser og shure)

- Bok (hva som helst - så lenge det ikke er krim)

- Digitalkamera

- VPN KALKULATOR!! (Glemmer jeg denne er jeg død)

6383706[/snapback]

 

Er ikke bruk av jobblaptop på fly veldig no-go? Vet jo aldri hvem som sitter ved siden av deg.

6383724[/snapback]

Derfor jeg har Macen, hihi. Neida - det hender at jeg bruker jobb-laptopen ombord men som regel bruker jeg Macen, det virker også som om Mac OS X fungerer bedre med Connexion by Boeing enn Windows XP.

Lenke til kommentar
Dæven, får du ikke dårlig rygg av å slite på så mye? :D

6383752[/snapback]

Har en finfin cabin-trillekoffert som gjør jobben -- hjul er en fin ting, vet du. Skulle jeg derimot ha bært på dette hadde jeg vel lignet på Mette Marit. Men jeg burde vel klare å legge fra meg Macen hjemme, men av en eller annen grunn blir den alltid med.

 

Men det er alltid litt show ved OSL (og andre flyplasser) når jeg må ta ut to laptoper; "Er begge diiine?"

6383848[/snapback]

 

Apropos laptop og sikkerhetskontroll... Hva er egentlig argumentasjonen for at man må ta de ut og sende igjennom alene? Er det fordi de stakkars kontrollørene ikke klarer å se alt som ligger over/under?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...