Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

OSL er fullstendig dekket med wlan meg bekjent. Jeg tror dette er inkludert om du har sånn "mobilt kontor" fra Telenor Mobil - ellers koster det vel en hundrelapp eller så.

6384308[/snapback]

Jepp, om du har Telenor Bedrift er det bare å logge på.

 

Flere "essential gadgets" da? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OSL er fullstendig dekket med wlan meg bekjent. Jeg tror dette er inkludert om du har sånn "mobilt kontor" fra Telenor Mobil - ellers koster det vel en hundrelapp eller så.

6384308[/snapback]

Jepp, om du har Telenor Bedrift er det bare å logge på.

 

Flere "essential gadgets" da? :)

6384960[/snapback]

 

En Wlan detector selvfølgelig! Edge/3g og GPRS kort til laptoppen. En filofax som jeg har alle bonus/backup kredittkorta inni (1xVisa og 1xMaster) -Hadde store planer med den dyre filofaxen, men jeg skriver aaaldri et ord i den, -samt 500$US i tilfelle krise, og et par plastlommer i filoen med penger jeg har igjen fra hele verden..

 

Dollers må man ha :thumbup:

Lenke til kommentar
OSL er fullstendig dekket med wlan meg bekjent. Jeg tror dette er inkludert om du har sånn "mobilt kontor" fra Telenor Mobil - ellers koster det vel en hundrelapp eller så.

6384308[/snapback]

Jepp, om du har Telenor Bedrift er det bare å logge på.

 

Flere "essential gadgets" da? :)

6384960[/snapback]

 

Det koster 60,- NOK å bruke nettet i en time på Gardermoen. De har det i BGO også. Har brukt tjenesten hyppig de siste åra pga mellomlandinger og venting på nevnte flyplasser.

 

I dag klokken 14:25 skal jeg og hunden min ut og fly i 1,5 time. Det blir første gang med hund i kabinen for meg og jeg er mildt sagt smånervøs for at hun vil lage leven under takeopp og landing :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg stemmer for gratis WLAN på hele OSL.

 

For min egen del er det jo greit iom. at jeg har loungen - men det burde likevel være et gratis tilbud i hele terminalen. I mange andre flyplasser har jeg opplevd at det er WLAN ved gaten, sponset av flyselskapet - hvorfor ikke få til noe sånt på OSL?

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er så fryktelig mange som benytter seg av wlan på flyplassen. Vil tippe mange fra før har Mobilt kontor fra Telenor, og dermed slipper "gratis unna". Et gratistilbud må jo i såfall sponses - du foreslo flyselskapene. Hvorfor ikke? Men da må de jo ytre ønske om det. Eller vi må ytre ønske til flyselskapene våre.

 

Jeg har ihvertfall tilgang til wlan på OSL inkludert. Forsåvidt kjekt, men er ikke den flyplassen jeg bruker mest tid på tror jeg. :p

Lenke til kommentar
Jeg stemmer for gratis WLAN på hele OSL.

 

For min egen del er det jo greit iom. at jeg har loungen - men det burde likevel være et gratis tilbud i hele terminalen. I mange andre flyplasser har jeg opplevd at det er WLAN ved gaten, sponset av flyselskapet - hvorfor ikke få til noe sånt på OSL?

6386267[/snapback]

 

Tja... Ulempen ved kapitalisme? Enig at det burde vært gratis, men på den annen side så har jo alle med fullpris billetter osv tilgang til loungen. Kostnaden må jo dekkes inn et sted, og jeg vet ikke om jeg er villig til å sponse turistklasse med wlan på gardermoen.

 

Edit: JoachimR var litt raskere til å skrive gitt...

Endret av Hefla
Lenke til kommentar
Jeg tror ikke turistklassen i noen særlig utstrekning har med seg laptoper - og ihvertfall ikke planlegger å bruke dem mens de venter på flyplassene.

 

Dvs, jeg vet ikke jeg... Når til og med lillebror på ti krever å få ha med seg laptopen hvor enn han skal...

6386325[/snapback]

 

Har ikke alle laptop idag da? Kan jo få kjøpt de for 5000kr på elkjøp. Dersom det hadde vært gratis hadde nok endel benyttet seg av det.

Lenke til kommentar
Tror ikke så mange av ferieturistene på OSL drasser på en laptop, tror du? Joda, de har det sikkert, men jeg vil vel strengt tatt tro den blir igjen hjemme. Utsiktene til en time gratis surfing er vel ikke det som får folk til å hoppe i været.

6386345[/snapback]

 

Jeg som er pendler reiser veldig ofte, og tilbringer 1-2-3 timer på OSL eller BGO ganske mange ganger i året. Jeg kjøper alltid 1 time med internett mens jeg venter, siden det er mer underholdning i en times internett enn i ett blad til samme pris. Ikke alle som flyr er ferieturister :)

 

Jeg er en vanlig "mann" i gata også btw

 

Det hadde ikke kostet flyselskapet så mye å la wlan være gratis, da jeg regner med de allerede har internett for de ansatte osv. Det koster ikke mye ekstra med litt mer båndbredde. Men nå har ikke jeg nok kunnskap til å være så påståelig her heller.,.

Lenke til kommentar
Sprengstoff sniffere har det vært på gardermoen i mange år.

6383961[/snapback]

Men slår disse ut på silikon? :shrug:

6383967[/snapback]

 

Antar at det i tilfellet er snakk om sjekk av innsjekket bagasje? Kan ikke si jeg har sett noe som har kunnet likne i sikkerhetskontrollen.

6383991[/snapback]

 

Kan ikke fortelle så mye om det, men ja innsjekket bagasje blir også sniffet.

Lenke til kommentar

Det er Telenor og Ipzone some leverer wlan til Gardermoen, tror ikke de hadde vært interessert i å gjøre det gratis. Noe sted må de få pengene inn igjen, og hvis det skulle vært gratis må Oslo Lufthavn ha sponset det. Men det eneste OSL er opptatt av er å tjene penger. Du skulle bare ha visst hva butikkene betaler i leie...

Lenke til kommentar
Det er Telenor og Ipzone some leverer wlan til Gardermoen, tror ikke de hadde vært interessert i å gjøre det gratis. Noe sted må de få pengene inn igjen, og hvis det skulle vært gratis må Oslo Lufthavn ha sponset det.

Så har ikke jeg skrevet at Oslo Lufthavn burde sponse WLAN heller:

 

I mange andre flyplasser har jeg opplevd at det er WLAN ved gaten, sponset av flyselskapet - hvorfor ikke få til noe sånt på OSL?

 

Jeg tipper at kostnadene ved WLAN er lavere enn å tilby dagens avis uansett. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...