Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Hva med op-ups basert på status? Er blitt oppgradert selv på SK (fulle) flighter, skjer veldig ofte ut fra CPH at SK*G blir oppgradert til Economy Extra - uansett economy-klasse. Vet ikke om de gjør dette med alle *G -- men i hvert fall med SK*G. Dette er det eneste jeg vil savne om jeg bytter fra *A til ST.

 

Sjekket nettopp OSL - GRU (São), og den kom på 23.592 NOK i C. Ikke verst må jeg si. En slik reise burde jo nesten gi sølv med en gang?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med op-ups basert på status? Er blitt oppgradert selv ved fulle flighter, skjer veldig ofte ut fra CPH at SK*G blir oppgradert til Economy Extra - uansett klasse.

 

Sjekket nettopp OSL - GRU (São), og den kom på 23.592 NOK i C. Ikke verst må jeg si. En slik reise burde jo nesten gi sølv med en gang?

6335099[/snapback]

 

Det har hendt meg en 3-4 ganger at jeg har blitt oppgradert uten poeng.. Det er egentlig lite med den reiseaktiviteten jeg har. Tror det har litt med hvor man reiser også.. Feks. til Dubai reiser det kun businessfolk, så dersom det er fullt på turist er det ikke mulig å oppgradere. Fra GRU derimot, er det bare fattige brasileros som skal å se sønnen sin spelle fotball i europa, så der er det lett å bli oppgradert. Jeg ble faktisk oppgradert en gang fra GRU :D

Lenke til kommentar
Haha, huff. :!:

 

Hvordan er C - eller burde jeg si "L'Espace Affairs" - på 777 til AF nå? Har AF oppgradert setene, eller gjort noe i det siste (á la det LH har gjort/gjør)?

6335208[/snapback]

 

Fløy ned til Dakar i fjor vinter -Desember.. Er ikke sikker om det var en airbus eller en 777. Det var ihvertfall dårlige greier da.. Skitne businessclass seter! Fysj... Der er 777'ene til KLM bedre.. Med massasje i setet mMmMmM.. :D

Lenke til kommentar
Tatt fra  AF 777:

Trooor jeg foretrekker AF. Skal sannsynligvis ned igjen til GRU i slutten av juli, vi får se om det blir AF eller LH. Men ut i fra bildene ser det jo ut som at AF har et bedre produkt; but then again, jeg har aldri likt KL. :whistle:

6335312[/snapback]

 

De så ikke slik ut de jeg satt i ihvertfall. De var brune.. Det er ikke 1st class dette da? AF har jo tre klasser da!

 

Uansett, det så utvilsomt bedre på AF ja :dribble: .. Også med skipsdørk og greier :dribble: ..

 

Fordelen med KLM er for oss i BGO at vi flyr rett til AMS også har man connection stortsett hvor det skulle være.. Dersom jeg skulle fly til CDG hele tia ville det bety BGO-AMS-CDG-hvordetmåttevære.. I tillegg er CDG det største skitthølet i manns minne.. Kun hjernevinningene til en franskmann som kan finne frem i det der greiene der!

 

Dere har vel gjerne bedre forbindelse til CDG fra OSL så da slipper du et ekstra fly..

Endret av Fhj
Lenke til kommentar

Har hørt fra bekjente at AF's F er fantastisk. Er vel dessuten ikke så mange europeiske selskaper som kan måle seg med f.eks. Singapore, Thai eller kanskje også Emirate's F -- så jeg synes at AF har gjort en god jobb. :)

 

Jeg får gå i tenkeboksen og se om jeg fortsetter som kunde i *A eller om jeg går over til din side. ;)

Lenke til kommentar
Har hørt fra bekjente at AF's F er fantastisk. Er vel dessuten ikke så mange europeiske selskaper som kan måle seg med f.eks. Singapore, Thai eller kanskje også Emirate's F -- så jeg synes at AF har gjort en god jobb. :)

 

Jeg får gå i tenkeboksen og se om jeg fortsetter som kunde i *A eller om jeg går over til din side. ;)

6335460[/snapback]

 

For å si det sånn, vi kjører KLM fordi det er praktisk med connections fra BGO. Ku-klasse er stort sett det samma foruten de flyselskapa som dimensjonerer for asiater. Ku klasse er og blir rævva samma F hva enn flyr. Det er laga for krøtter og ikke for folk..

Men business på KLM er grei. Den er ikke overdådig, men man får god plass, bra service/mat og man får lagt ned setet så man for sove. -Det er godt nok for meg..

Lenke til kommentar

Skal vi se, jeg roter litt. Men det jeg ville frem til var at Continental er snille på complimentary oppgraderinger. Med platinium er du, såvidt jeg kan skjønne nærmest garantert oppgradering hvis plass fem dager før avreise.

 

Selv silver-elite (og det er jeg jo allerede) oppgraderes hvis plass en dag før avreise. Innen utgangen av året bør jeg ha klart platiniumskravene med noen turer OSL-PHX på fleksible businessbilletter.

 

http://www.continental.com/onepass/elite/u...EFD6630215C8593

 

Robbie, synd Continental ikke kan sørge for oppgraderinger på KLM. ;)

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar

Alle vi som er *G blir automatisk/complimentary oppgradert på United fra Y til Y+ (omtrent som Economy Extra hos SAS). Skulle ønske SAS kunne lære av United og sette mer pris på sine kunder (ikke bare gull), hos SAS får ikke kundene god service - uansett om du er EB basic, sølv eller gull.

 

Nei, jeg tror jeg har valgt feil allianse. :(

Lenke til kommentar

Har selv ikke flydd så mye, selv om jeg liker det..

 

Fløy med Norwegian litt før påsken til Tyskland, var helt enkelt og fint.. Så med RyanAir i påsken til England, like enkelt og fint.. Morsomme flygninger begge to.

 

Men for to år siden var jeg i Filippinene, da fløy jeg med Singapore Airlines, og det var virkelig noe.. Skikkelig service-innstilt, pene damer og pent fly.. Noe av det beste jeg har sett, og bra underholdningstilbud til oss stakkars økonomi-klasse-reisede, med egen tv-skjerm og 30 filmer og 40 andre kanaler med serier og nyheter og div shit. 100 radiokanaler også for den sak skyld, og gameboy! Og en hel haug med andre ting..

 

On board maten var også veldig god, bedre enn diverse resturanter i Oslo om jeg tør påstå det.

 

Skal tilbake til Filippinene om 2 uker, 1. Juli, da skal jeg igjen fly med SIA, mellomlande i Amsterdam og Singapore.. Changi er virkelig en pen flyplass, med teppebelagte terminaler.. Hehe, virkelig pent og oversiktlig.

*gleder seg*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...