Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Robbie: Jeg tror du skal være glad du som SK*G-medlem kan ha med deg ekstra carry-on baggasje... :p

6383903[/snapback]

Hehe - jeg klarer faktisk å holde meg under 8 kg. Tro det eller ei. Laptopene veier ikke all verden heller - Dell'en veier vel 1 kg og Macen ca. 2 kg. Men er kjekt å være *G ja. :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forresten, nå skal jo de magiske sikkerhetsslusene ha sensorer som lukter sprengstoff etc. De slår visst ut på silikonbryster? Visstnok. Kontrolløren hadde visst nærmest krevd å få "kjenne etter". (Dame som hadde fjernet ene brystet pga brystkreft).

 

Antar det er det samme som på US Embassy foregår ved at de tørker av fingrene dine med servietter som så analyseres. Men virker litt vilt det med at de slår ut på silikon.

Lenke til kommentar
Robbie: Jeg tror du skal være glad du som SK*G-medlem kan ha med deg ekstra carry-on baggasje... :p

6383903[/snapback]

Hehe - jeg klarer faktisk å holde meg under 8 kg. Tro det eller ei. Laptopene veier ikke all verden heller - Dell'en veier vel 1 kg og Macen ca. 2 kg. Men er kjekt å være *G ja. :whistle:

6383927[/snapback]

 

Dellen har en utrolig reisevennlig vekt! Eneste som stopper meg fra å kjøpe den er mangel på dvd-rom. Så 10" Vaio får gjøre jobben, ganske grei på fly den også. Passer veldig godt til film.

 

Kom forøvrig plutselig til å tenke på denne reklamen. Artig sak!

Lenke til kommentar
Robbie: Jeg tror du skal være glad du som SK*G-medlem kan ha med deg ekstra carry-on baggasje... :p

6383903[/snapback]

Hehe - jeg klarer faktisk å holde meg under 8 kg. Tro det eller ei. Laptopene veier ikke all verden heller - Dell'en veier vel 1 kg og Macen ca. 2 kg. Men er kjekt å være *G ja. :whistle:

6383927[/snapback]

Med trillebagen?

Lenke til kommentar
Robbie: Jeg tror du skal være glad du som SK*G-medlem kan ha med deg ekstra carry-on baggasje... :p

6383903[/snapback]

Hehe - jeg klarer faktisk å holde meg under 8 kg. Tro det eller ei. Laptopene veier ikke all verden heller - Dell'en veier vel 1 kg og Macen ca. 2 kg. Men er kjekt å være *G ja. :whistle:

6383927[/snapback]

Med trillebagen?

6383955[/snapback]

Faktisk. Sist veide jeg den for moro skyld havnet den på 8.5 kg. med hele listen jeg skrev på forrige side. Men jeg ser faktisk etter en større trillebag i disse dager, nå skal jeg faktisk bruke en av godene jeg som *G har og ta med litt ekstra ombord. ;)

Lenke til kommentar
Sprengstoff sniffere har det vært på gardermoen i mange år.

6383961[/snapback]

Men slår disse ut på silikon? :shrug:

6383967[/snapback]

 

Antar at det i tilfellet er snakk om sjekk av innsjekket bagasje? Kan ikke si jeg har sett noe som har kunnet likne i sikkerhetskontrollen.

Lenke til kommentar
De snifferne skal vel være innebygd i selve "slusen" eller hva vi skal kalle den metalldetektoren du går gjennom?

6383994[/snapback]

 

Kan jeg vanskelig tenke meg... Begynner den å ule dersom du går med litt dynamitt i underbuksa da? :)

6384038[/snapback]

Jeg vet ikke hvordan det fungerer, men den skal slå ut da..

Lenke til kommentar
De snifferne skal vel være innebygd i selve "slusen" eller hva vi skal kalle den metalldetektoren du går gjennom?

6383994[/snapback]

 

Kan jeg vanskelig tenke meg... Begynner den å ule dersom du går med litt dynamitt i underbuksa da? :)

6384038[/snapback]

Jeg vet ikke hvordan det fungerer, men den skal slå ut da..

6384058[/snapback]

 

Tja...Når jeg tenker litt på det så er det jo litt merkelig hvis man bare kan stappe buksen full med c4 og rusle igjennom sikkerhetskontrollen.

Lenke til kommentar
Jeg ser at de store flyplassene i Europa har trådløse soner som gir tilgang til Internet (WLAN). Men kan det også være WIFI? I fjor når jeg var ute og reiste hadde Frankfurt am Main det i alle fall.

 

Har Gardermoen dette?

6384199[/snapback]

Ja, men det koster nok penger. I loungene er det gratis derimot.

Lenke til kommentar

Men er det WLAN da? WI-FI blir brukt i større områder og er sterkere signaler som kan gå over lengere distanser. Det er nok WLAN som blir brukt.

 

Edit: Jeg tar feil. Teknologien er det samme. Det er produktene som tillater lengere distanser. Les mer.

Endret av onyX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...