Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når man reiser til England bør man ikke låse koffertene sine, ikke sant? Hvordan gjør man det da hvis man har en trillekoffert av hard plastikk med innebygget kodelås? Er vel ikke så lurt å la hovedlåsen være åpen (da holdes bare kofferten igjen av to små hengsler på sidene) heller akkuratt? Kan man for eksempel sette koden til 000 eller noe?

Lenke til kommentar

Når man reiser til England bør man ikke låse koffertene sine, ikke sant? Hvordan gjør man det da hvis man har en trillekoffert av hard plastikk med innebygget kodelås? Er vel ikke så lurt å la hovedlåsen være åpen (da holdes bare kofferten igjen av to små hengsler på sidene) heller akkuratt? Kan man for eksempel sette koden til 000 eller noe?

 

Uhm, jeg bruker bare en vanlig bag som det ikke er lås på. Om du er helt paranoid kan du selvfølgelig låse kofferten om du vil.

 

Så lenge du alltid holder øye med sakene dine ser jeg ikke noe problem.

Lenke til kommentar

^Har bare denne kofferten dessverre. Er det ikke slik at om de finner noe mistenkelig så vill de forsøke å bryte den opp, ellers vil den sendes til destruering?

Er låsen TSA-godkjent? Hvis ja er det ingen problem.

Tror ikke det nei, er ingen nøkkelhull på låsen.

Lenke til kommentar
Uhm, jeg bruker bare en vanlig bag som det ikke er lås på. Om du er helt paranoid kan du selvfølgelig låse kofferten om du vil.

 

Så lenge du alltid holder øye med sakene dine ser jeg ikke noe problem.

Bruker du følge med innsjekket bagasje og fly i lasterommet? Det er det du må om du konstant skal holde øye på om kofferten ikke åpner seg med hovedlåsen åpen. :p
Lenke til kommentar
Uhm, jeg bruker bare en vanlig bag som det ikke er lås på. Om du er helt paranoid kan du selvfølgelig låse kofferten om du vil.

 

Så lenge du alltid holder øye med sakene dine ser jeg ikke noe problem.

Bruker du følge med innsjekket bagasje og fly i lasterommet? Det er det du må om du konstant skal holde øye på om kofferten ikke åpner seg med hovedlåsen åpen. :p

 

Meh, så paranoid er jeg ikke. Om noen vil inn i en koffert eller bag så kommer de inn uansett.

Lenke til kommentar

Alle kjeltringer må vel ha den universal-nøkkelen så en koffert med slik lås er i praksis åpen for alle som ønsker det.

Jeg ville ikke lagt så mye i den låsen uansett. Når du går rundt med kofferten passer du jo på den, og når du ikke har den i nærheten kan jo i prinsippet hvem som helst stjele den og bryte den opp med brutal makt, lås eller ikke lås.

Lenke til kommentar
Meh, så paranoid er jeg ikke. Om noen vil inn i en koffert eller bag så kommer de inn uansett.
Tror ikke du helt skjønte hva bekymringen var til den som tok opp temaet: at en koffert som er ulåst lett kan sprette opp under hardhendt håndtering etter at den er sjekket inn. Det er vel ikke så mange som har lyst til å se undertøyet, plagg for plagg, komme nedover bagasjebåndet.
Lenke til kommentar
Så lenge din egen bagasje ikke havner der så er det greit.
Da kofferten min ble forsinket i vinter fant jeg ut at de på flyplassen ikke klarte finne den standard adresselappen som Samsonite har fast og integrert på selve kofferten. Jeg har derfor begynt å henge på en ekstra bagasjelapp for de flyplassansatte som ikke er vant med noe så eksotisk som Samsonite. :ermm:
Lenke til kommentar
Meh, så paranoid er jeg ikke. Om noen vil inn i en koffert eller bag så kommer de inn uansett.
Tror ikke du helt skjønte hva bekymringen var til den som tok opp temaet: at en koffert som er ulåst lett kan sprette opp under hardhendt håndtering etter at den er sjekket inn. Det er vel ikke så mange som har lyst til å se undertøyet, plagg for plagg, komme nedover bagasjebåndet.

Stemmer det. Bør kanskje gå til innkjøp av min egen koffert, finnes det noen gode trillekofferter (usikker om jeg vil ha 2 eller 4 hjul) til rundt 1000-lappen? Hvis du vet om en god trillekoffert-butikker i Stavanger/Sandnes-området så skrik ut :).

Endret av ;_;
Lenke til kommentar
Meh, så paranoid er jeg ikke. Om noen vil inn i en koffert eller bag så kommer de inn uansett.
Tror ikke du helt skjønte hva bekymringen var til den som tok opp temaet: at en koffert som er ulåst lett kan sprette opp under hardhendt håndtering etter at den er sjekket inn. Det er vel ikke så mange som har lyst til å se undertøyet, plagg for plagg, komme nedover bagasjebåndet.

Stemmer det. Bør kanskje gå til innkjøp av min egen koffert, finnes det noen gode trillekofferter (usikker om jeg vil ha 2 eller 4 hjul) til rundt 1000-lappen? Hvis du vet om en god trillekoffert-butikker i Stavanger/Sandnes-området så skrik ut :).

Hm kjøpte en liten trillekoffert på Walmort til 30 dollar jeg da.

Lenke til kommentar
Meh, så paranoid er jeg ikke. Om noen vil inn i en koffert eller bag så kommer de inn uansett.
Tror ikke du helt skjønte hva bekymringen var til den som tok opp temaet: at en koffert som er ulåst lett kan sprette opp under hardhendt håndtering etter at den er sjekket inn. Det er vel ikke så mange som har lyst til å se undertøyet, plagg for plagg, komme nedover bagasjebåndet.

 

Min feil. :blush:

 

OT:

Når jeg reiser så bruker jeg en Samsonite-bag jeg fikk av mor og far til jul for 1.5 år siden. Den er ikke så veldig stor, men samtidig ville jeg følt meg blærete og ignorant om jeg dro den med inn på flyet. Har heldigvis ingen problemer med at den spretter opp. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...