robertaas Skrevet 14. april Skrevet 14. april Kom over noen biobilletter så det er visst ikke helt slutt, men antgelig avhengig av hvor de klarer få tak i biobrensel.
Raspeball Skrevet 16. april Skrevet 16. april robertaas skrev (På 14.4.2025 den 15.18): Kom over noen biobilletter så det er visst ikke helt slutt, men antgelig avhengig av hvor de klarer få tak i biobrensel. Det gir mening. Sjekka på ruta jeg flyr mest, og det virker å være mulig å få tak i jevnt over.
Raspeball Skrevet 28. april Skrevet 28. april Speaking of billetter, så endrer SAS navn (og vilkår) for billettene sine fra høsten av: https://www.sas.no/reiseinfo/billettalternativer/billettyper/
robertaas Skrevet 29. april Skrevet 29. april (endret) SAS og Scandic tilbyr kontinuerlig statusmatch. https://www.scandichotels.com/en/scandic-friends/partners/sas-eurobonus Endret 29. april av robertaas 1
aklla Skrevet 30. april Skrevet 30. april ilpostino skrev (På 14.3.2025 den 13.00): Jeg blir som regel stoppet i sikkerhetskontrollen på vei ut til "tilfeldig kontroller". Det hjelper ikke med langt skjegg og å ha hettegenser med tre-patch på ryggen. (tre-patch er det bikere har på ryggen på vestene sine). Blir av en eller annen merkelig grunn det jeg også, uten at jeg ser noen grunn. Tror godt over halvparten av gangene. Ble stoppet i sikkerhetskontroll i Stavanger og prøver av meg ga utslag på noe på 2 forskjellige maskiner, fikk ikke vite hva men var overraskende lite som skjedde. Spurte hvor jeg skulle og hva jeg hadde gjort, jeg svarte og fikk dra videre. Trodde i det minste de skulle ta en rask ransakelse.. Samt sist nå i Madeira, fikk beskjed om at jeg var plukket ut til tilfeldig kontroll og at jeg måtte pakke sekken, etter scanneren. Jeg pakket sekken, ingen kom, ingenting skjedde. Så jeg begynte å forsiktig gå unna sikkerhetskontrollen, men ble "heldigvis" stoppet, ikke noe problem da heller så klart, men ubehagelig å få beskjed om at det er kontroll uten at noe skjer. Ikke akkurat heldig om man blir tatt for å forsøke å snike seg unna kontroll heller vil jeg tro..
Raspeball Skrevet 30. april Skrevet 30. april robertaas skrev (11 timer siden): SAS og Scandic tilbyr kontinuerlig statusmatch. https://www.scandichotels.com/en/scandic-friends/partners/sas-eurobonus Virker lovende. Nå som Strawberry har deevaluert sitt fordelsprogram, så blir det antagelig mer Scandic for meg fremover (uten at jeg på noen som helst måte er noen "storkunde").
leifeinar Skrevet tirsdag kl 12:04 Skrevet tirsdag kl 12:04 Noen som har erfaringer med å oppgradere til business class på en flytur til østen? gjøres dette best over nett, tlf, på flyplassen? er det billigere å vente til rett før avreise?
ilpostino Skrevet tirsdag kl 12:17 Skrevet tirsdag kl 12:17 Jeg flyr til Madrid på torsdag kveld, og flyet lander klokken 23:00. Jeg har betalt for innsjekket bagg, men jeg stresser meg selv (kanskje unødvendig) for om jeg rekket å ta metro til sentrum. Kollektivtrafikken slutter å gå 01:30, så jeg bør i teorien ha god nok til til å hente bagasje. Alternativet er å ha med en bagg som er sammenbrettbar og at jeg har med alt i carry-on. og eventuelt sjekker inn mat og whatever jeg kjøper på vei tilbake.
robertaas Skrevet tirsdag kl 12:42 Skrevet tirsdag kl 12:42 leifeinar skrev (24 minutter siden): Noen som har erfaringer med å oppgradere til business class på en flytur til østen? gjøres dette best over nett, tlf, på flyplassen? er det billigere å vente til rett før avreise? Tiden hvor man enkelt kunne oppgraderes billig på flyplassen er for det meste over. Tildeling av oppgraderinger er sentralisert og før du kommer til flyplassen. For interkontinentale flighter har de fleste lagt opp at man kan by penger eller poeng på oppgradering god tid i forveien. Fra Norge må man passe på at det ofte er flere flighter for interkontinentale reiser og man får oppgradering per flight. Man får også mindre uttelling i form av poeng om man er oppgradert og spesielt om man har betalt med poeng. Om man lurer på hvor høyt man skal by så ta en titt på expertflyer som kan fortelle hvor mange av setene i Biz som allerede er tildelt på den aktuell flighten. 1
robertaas Skrevet tirsdag kl 12:46 Skrevet tirsdag kl 12:46 ilpostino skrev (26 minutter siden): Jeg flyr til Madrid på torsdag kveld, og flyet lander klokken 23:00. Jeg har betalt for innsjekket bagg, men jeg stresser meg selv (kanskje unødvendig) for om jeg rekket å ta metro til sentrum. Kollektivtrafikken slutter å gå 01:30, så jeg bør i teorien ha god nok til til å hente bagasje. Alternativet er å ha med en bagg som er sammenbrettbar og at jeg har med alt i carry-on. og eventuelt sjekker inn mat og whatever jeg kjøper på vei tilbake. Jeg sjekker kun inn om jeg en sjelden gang skal reise charter. Risiko for at det blir forsinkelse eller tull er for stor for reiser på under en uke. For neste reise pakker jeg for 5 netter. De blir det lite plass for gensere og ekstra sko.
paatur Skrevet tirsdag kl 12:49 Skrevet tirsdag kl 12:49 44 minutes ago, leifeinar said: Noen som har erfaringer med å oppgradere til business class på en flytur til østen? gjøres dette best over nett, tlf, på flyplassen? er det billigere å vente til rett før avreise? Hvilket selvskap ? Eks så tar Qatar dobbelt så mye for oppgradering i poeng på flyplassen enn de gjør på nette på forhånd 1
ilpostino Skrevet tirsdag kl 12:50 Skrevet tirsdag kl 12:50 robertaas skrev (1 minutt siden): Jeg sjekker kun inn om jeg en sjelden gang skal reise charter. Risiko for at det blir forsinkelse eller tull er for stor for reiser på under en uke. For neste reise pakker jeg for 5 netter. De blir det lite plass for gensere og ekstra sko. Jeg er ganske likeledes, og jeg liker å reise lettest mulig. "Problemet" er at jeg er tilbøyelig til å ville kjøpe med både mat og drikke hjem. og det er jo begrensninger på hvor mye væske man kan ta med igjennom sikkerhetskontrollen når man skal ut å fly. Jeg regner med å pakke i kveld og skal prøve å få plass til alt i sekken jeg uansett planlegger å ha med, så kan jeg ha med en eller annen kompakt baggs om jeg kan ha med ned og pakke i den på vei hjem.
robertaas Skrevet tirsdag kl 13:01 Skrevet tirsdag kl 13:01 (endret) ilpostino skrev (11 minutter siden): Jeg er ganske likeledes, og jeg liker å reise lettest mulig. "Problemet" er at jeg er tilbøyelig til å ville kjøpe med både mat og drikke hjem. og det er jo begrensninger på hvor mye væske man kan ta med igjennom sikkerhetskontrollen når man skal ut å fly. Jeg regner med å pakke i kveld og skal prøve å få plass til alt i sekken jeg uansett planlegger å ha med, så kan jeg ha med en eller annen kompakt baggs om jeg kan ha med ned og pakke i den på vei hjem. Da bør du optimalisere for eventuel kun å sjekke inn for returen. Drikke blir problematisk å ta med uansett om det kjøpes utenfor flyplassen. Mitt "hack" er i tillegg til bagasje for bagasjehyllen å ha en stor handlepose av den "evigvarende" typen. De er store, går under setet forran deg og kan se ut som om du har kjøpt med deg taxfree, men ikke stapp den for mye. Esker med mat på bunnen av posen vises nesten ikke. Om det blir problemer har jeg med en sammenlagt pølsebag med adressetag som jeg kan sjekke inn. Har enda ikke trengt sjekke den inn. Endret tirsdag kl 13:02 av robertaas
ilpostino Skrevet tirsdag kl 13:05 Skrevet tirsdag kl 13:05 (endret) Jeg må se hvor stor den er, men denne sekken kan være et alternativ å ha med i bakhånd. eventuelt kjøpe med noe tilsvarende mens jeg er i Madrid eller Valencia. Endret tirsdag kl 13:05 av ilpostino
DJViking Skrevet tirsdag kl 13:08 Skrevet tirsdag kl 13:08 leifeinar skrev (1 time siden): Noen som har erfaringer med å oppgradere til business class på en flytur til østen? gjøres dette best over nett, tlf, på flyplassen? er det billigere å vente til rett før avreise? Hos Finnair til Asia var det veldig lett å oppgradere. Kunne gjøre det direkte i App.
robertaas Skrevet tirsdag kl 13:10 Skrevet tirsdag kl 13:10 ilpostino skrev (4 minutter siden): Jeg må se hvor stor den er, men denne sekken kan være et alternativ å ha med i bakhånd. eventuelt kjøpe med noe tilsvarende mens jeg er i Madrid eller Valencia. Har noen slike små sekker som kan være praktiske å ha med på utfiukter, men har ikke funnet dem praktiske for reise.
leifeinar Skrevet tirsdag kl 21:21 Skrevet tirsdag kl 21:21 paatur skrev (8 timer siden): Hvilket selvskap ? Tur til fillipinene. tenkte Quatar siden det virket snillest på flytidene. DJViking skrev (8 timer siden): Hos Finnair til Asia var det veldig lett å oppgradere. Var det dyrt?
Salvesen. Skrevet tirsdag kl 21:29 Skrevet tirsdag kl 21:29 leifeinar skrev (9 timer siden): Noen som har erfaringer med å oppgradere til business class på en flytur til østen? gjøres dette best over nett, tlf, på flyplassen? er det billigere å vente til rett før avreise? Det billigste er å gjøre det når en er kommet ombord. Men, det er tvilsomt at det blir noe av. samme er det hele veien til flyplassen, en kan gjerne få en bedre deal men at det er ledig/mulig er tvilsomt. så det beste er å gjøre det i god tid i forveien i de systemene som finnes av leverandør. Men det koster. det aller beste er nok å bestille biz i utgangspunktet og se etter tilbud/deals. 1
DJViking Skrevet tirsdag kl 21:44 Skrevet tirsdag kl 21:44 (endret) leifeinar skrev (22 minutter siden): Var det dyrt? Kostet 23000 Avios for oppgradering til Business en vei. Endret tirsdag kl 21:44 av DJViking 1
ilpostino Skrevet onsdag kl 13:12 Skrevet onsdag kl 13:12 Jeg synes både appen og nettløsningen til Iberia er håpløse. Innsjekk funker ikke i appen, og det meste på nettsiden deres er i beste fall på en blanding av spansk. Må aktivt bruke Google translate for å skjønne informasjonen jeg får tilsendt. Å sjekke inn i appen kan jeg bare glemme. Får bare "connection lost".Kjøpt ekstra bagasje, men det dukker ikke opp i bookingen, hverken i appen eller på nettsiden deres. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå