Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hie, fikk nettopp beskjed om at jeg hadde fått vertsfamilie i Idaho :new_woot: ! :p. Der sto det at jeg skulle bo sammen med en annen utvekslingsstudent fra Tsjekkia. Må jeg takke ja til dette? Er det frekt å ikke gjøre det? Noen som har bodd med en annen eller skal, var det noe positivt/negativt med det? Vi skulle også bo på samme rom. :p

Da jeg fikk mailen sto det bare info om vertsfaren. Betyr det at det bare er en far?

 

 

Oi, her får jeg slik: oh noes-feeling. OM det bare er en enslig far, og du skal bo der og attpåtil sammen med en annen student, ville jeg vært litt skeptisk. Selv om det kan hende det bare står om han fordi han er en kontaktperson da :D

 

uansett syyykt heldig som har fått familie!:D

Endret av inuk
Lenke til kommentar

Ja tviler litt selv om det er bare en far + en elev til, men om det er en hel familie så blir det jo litt mindre "skremmende".

Kom til Idaho Falls, skolen har 1200 elever.

 

Edit: dobbel post?

Endret av US4
Lenke til kommentar

Fått visumpapirene i posten, endelig!

jÆVLA kjipt at de sender det ut nå, får ikke fiksa ambassaden før i starten av august :thumbdown:

Grattis til dere som har fått familie, jeg er like spent hver dag.

Ble rimelig gira når det lå EF brev i kassa i dag, så var det bare visumpapper, d`oh.

Lenke til kommentar

Ty alle :) Gleder meg kjempe mye, og familien er helt utrolig lik min egen familie når det gjelder interesser, regler osv. Fra min skole nå er det nesten ingen som reiser, kanskje 4 av 120 på trinnet

 

Glemte å si at jeg måtte dele rom også med den andre studenten. Er det vanlig å dele rom?

 

Jeg tror det er ganske mange som gjør det, jeg har hørt om flere.

Lenke til kommentar

Vel, på forberedelsescampen jeg var på lærte vi om kultursjokk, som du gjerne kan få hvis du får enormt mange nye inntrykk på kort tid, og du må konsentrere deg med språket o.l. Du blir rett og slett sliten i hodet. Da kan det jo sikkert være greit å ha et sted og slappe av alene, men sånn som jeg ser på det er man jo to i samme båt hvis man har dobbel plassering. Noen å prate med som opplever det samme som deg. Om det er vanlig å dele rom vet jeg ikke, har ikke fått vite om jeg skal det.

 

edit: Fra min skole drar det vel 6 til USA, 1 Tyskland, 1 Indonesia og 1 Argentina om jeg husker rett. Ganske stor skole egentlig, sikkert 150 elever på trinnet.

Endret av Attityd
Lenke til kommentar

Å dele rom kunne jeg heller ikke tenkt meg. Husker når jeg fikk familie, så sendte Kari i Speak en e-post med infoen om familien og alt sånn, og der stor det noe sånn som "Martin will share room with (student name) from (country)". Husker jeg ikke ble helt happy, men så fikk jeg vite etterpå at det var et standardpapir, som ikke var endret enda. Så ja, eget rom ble det på meg og. :p

Lenke til kommentar

Ja, jeg tenker akkurat som dere. Men siden det er en double placement, kan jeg velge om jeg vil der da eller ikke? Har fått et ark hvor det er info om familien, og der står det under notes: double placement approval. Hva skjer om jeg sier at jeg ikke vil det?

Lenke til kommentar

Ja, jeg tenker akkurat som dere. Men siden det er en double placement, kan jeg velge om jeg vil der da eller ikke? Har fått et ark hvor det er info om familien, og der står det under notes: double placement approval. Hva skjer om jeg sier at jeg ikke vil det?

 

Da må de finne en annen familie til deg. :) Jeg og måtte skrive under på double placement skjema, kunne fint takke nei, men jeg var så fornøyd med plassen (googlet fram adresse..), og har en del felles interesser med den andre eleven at jeg takket ja.

Lenke til kommentar

Jeg har heldigvis fått beskjed om at jeg får eget rom :) Men beskrivelsen av badene var litt rar, ser det ikke helt for meg:

"Single bedroom, shared bath, with a separate toilet room, separate shower room and shared double sinks. 2

1/2 bathrooms in the house. "

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...