Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ett kjapt spørsmål til dere som har fylt ut DS 160: Når du får spørsmål om passport book number, har vi det på det norske passet?

 

Fikk du ikke noen veiledning for å fylle ut? For på et veiledningsskjema jeg fikk mener jeg bestemt å huske at det var haket av på does not apply. Du har skrevet vanlig passport number o.l.?

Lenke til kommentar

Blir litt mer å betale om man ikke får det godkjent. Og da er det likeså greit å vente 3 år til man er myndig, ta et studieår i USA og ha det dobbelt så morsomt.

Tull. Betale litt mer bryr ikke jeg meg om. Men får se hva jeg skal gå. Om jeg skal gå studiespess, så får jeg jo stipend^^

Lenke til kommentar

Blir litt mer å betale om man ikke får det godkjent. Og da er det likeså greit å vente 3 år til man er myndig, ta et studieår i USA og ha det dobbelt så morsomt.

Tull. Betale litt mer bryr ikke jeg meg om. Men får se hva jeg skal gå. Om jeg skal gå studiespess, så får jeg jo stipend^^

 

Det blir nå ikke 'litt' mer å betale, d blir jo 50-60-70 tusen mer å betale

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er mulig å få året godkjent dersom man går design og håndverk?

 

Noen som har fått det godkjent og går design og håndverk? :-)

 

Vet ikke, men noen skoler vil være mer velvillige enn andre, så kanskje det er verdt å spørre hos studieveileder? Når det kommer til injer som design og håndverk, medier osv så er det mer 'risky' da ikke alle skoler har fagene som trengs. Desverre hadde ikke min skole i USA alle fagene jeg trengte, så jeg måtte ta mesteparten av andreklasse som privatist mens jeg gikk tredjeklasse. Dette var to år siden, mens nå sier rektoren at de automatisk godkjenner årene og så får man se om man får legge opp et opplegg for tredjeklasse, er du heldig så er skolen din i Norge like velvillige :)lykke til (ps. skolen min var LITEN, men de hadde fortsatt minst to art classes og grafisk design og sånt så vil tro at større skoler i hvert fall har flere kreative fag, uten at jeg vet hvilke fag du trenger) :)

Lenke til kommentar

Nei?? Programmet på speak koster ca 63 000 og noe, + visum og det derre der.

 

Det blir lett 70 000 det (alt er ikke nødvendigvis inkludert), så må du tenke på lommepenger, og om foreldre vil komme å besøke så blir jo det lett 20 000 til ++++ alt baller seg på :) uten stipend er det vanskelig for mange, foruten du har mye oppsparte penger - som forsåvidt er VELDIG gode å ha når du begynner på den virkelige studietiden.

 

Du mener vell at jeg , om jeg får stipend, får mindre og betale, så det ikke blir 60 000 og det.

 

Akkurat, stipend er jo gratispenger, så da vil du 'spare' 50 000, so du får fra staten gjennom lånekassen.

Lenke til kommentar

- Hva må man gå i USA for å få godkjent R1?

- Hva må man gå i USA for å få godkjent Kroppsøving?

 

Rådgiveren min sa ikke en dritt om dette...

 

Er ikke nødvendigvis rådgiverens jobb å vite dette. På udir sine sider skal det visst være pensumet i R1 på engelsk, som du kan skrive ut og ta med til skolen i USA (Mange velger pre calculus, det skal visst være mye likt R1). :)

 

Og Kroppsøving, er det det samme som toppidrett? Har aldri hørt om det før.

Lenke til kommentar

- Hva må man gå i USA for å få godkjent R1?

- Hva må man gå i USA for å få godkjent Kroppsøving?

 

Rådgiveren min sa ikke en dritt om dette...

 

Er ikke nødvendigvis rådgiverens jobb å vite dette. På udir sine sider skal det visst være pensumet i R1 på engelsk, som du kan skrive ut og ta med til skolen i USA (Mange velger pre calculus, det skal visst være mye likt R1). :)

 

Og Kroppsøving, er det det samme som toppidrett? Har aldri hørt om det før.

 

Takk for tipset ;) men jeg synes rådgiveren burde vite det.

 

Kroppsøving er et vanlig fag som er sluttfag VG2. Jeg går studiespesialisering.. har dere ikke kroppsøving dere andre?

Lenke til kommentar

Jeg var nettopp inne på mine sider på lanekassen for å sjekke status ang stipendsøking. Der ser jeg at jeg har fått innvilget kroner 26 140 for høsten 2010 og 25 270 ,- for våren 2011. Jeg som trodde at jeg bare kom til å få 37900 ettersom det var det som ble oppgitt etter at jeg hadde fylt ut støttekalkulatoren? Noen andre som har fått det samme beløpet?

Endret av kizzza
Lenke til kommentar

Noen som vet om det er mulig å få året godkjent dersom man går design og håndverk?

 

Noen som har fått det godkjent og går design og håndverk? :-)

 

Vet ikke, men noen skoler vil være mer velvillige enn andre, så kanskje det er verdt å spørre hos studieveileder? Når det kommer til injer som design og håndverk, medier osv så er det mer 'risky' da ikke alle skoler har fagene som trengs. Desverre hadde ikke min skole i USA alle fagene jeg trengte, så jeg måtte ta mesteparten av andreklasse som privatist mens jeg gikk tredjeklasse. Dette var to år siden, mens nå sier rektoren at de automatisk godkjenner årene og så får man se om man får legge opp et opplegg for tredjeklasse, er du heldig så er skolen din i Norge like velvillige :)lykke til (ps. skolen min var LITEN, men de hadde fortsatt minst to art classes og grafisk design og sånt så vil tro at større skoler i hvert fall har flere kreative fag, uten at jeg vet hvilke fag du trenger) :)

 

 

Hjertelig! Takk for svar:)

Lenke til kommentar

Jeg var nettopp inne på mine sider på lanekassen for å sjekke status ang stipendsøking. Der ser jeg at jeg har fått innvilget kroner 26 140 for høsten 2010 og 25 270 ,- for våren 2011. Jeg som trodde at jeg bare kom til å få 37900 ettersom det var det som ble oppgitt etter at jeg hadde fylt ut støttekalkulatoren? Noen andre som har fått det samme beløpet?

har ikke sjekket enda.. må man ha fått vfamilie for å kunne søke om stipend?

Lenke til kommentar

Jeg var nettopp inne på mine sider på lanekassen for å sjekke status ang stipendsøking. Der ser jeg at jeg har fått innvilget kroner 26 140 for høsten 2010 og 25 270 ,- for våren 2011. Jeg som trodde at jeg bare kom til å få 37900 ettersom det var det som ble oppgitt etter at jeg hadde fylt ut støttekalkulatoren? Noen andre som har fått det samme beløpet?

har ikke sjekket enda.. må man ha fått vfamilie for å kunne søke om stipend?

 

Det lurer jeg óg på :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...