Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så det kommer i posten?

Okei :D

 

EDIT:

Kom litt sent den ja.

 

Men jeg syntes det var en del merkelige spørsmål som for eksempel:

"Have you ever led/participated genocide?" (genocide = folkemord)

 

Tviler på at noen ville ha sagt ja på den.

Endret av Bluebeard
Lenke til kommentar

Har ikke søkt enda, men tenkte på å gjøre det. Blir USA og speak, 2011-2012. Isåfall.

 

ja oki. Vell jeg reiser med explorius i år og der sier de at man bør holde hvertfall 3 i snitt før man søker og at man kan bli sendt hjem vis man ikke holder en 3er i usa. MEN, de sa også på informasjonsmøte at så lenge man arbeider så hardt man kann og ikke slacker eller bare chiller helt så går det oftest som regel bra. Og med tanke på at du har 2,8 og mest tre'ere tror jeg du kan søke. Med mindre det er engelsken som trekker så tror jeg ikke du har så store problemer med å komme med. Men off course, spørs hva du gjør/sier på intvervjuet, er vell i hovedsak dette som avgjør om du får bli med eller ei.

Lenke til kommentar

Engelsk fikk jeg fire på, men dette er jo noe jeg virkelig vil, å dette ville jeg vist på intervjuet. Håper nå jeg kan bli akseptert, i usa ville jeg jobbet veldig godt. Ikke "slacket".

 

så fint!, vis dette er noe du virkelig vil og har tenkt gjennom så blir det sikkert problem fritt å bli akseptert ;), søk i god tid og lykke til!

Lenke til kommentar

Hehe, har selv snakket med ei som jobber i speak gjennom lengre tid. Så ja, jeg tror nå - om jeg søker - at jeg blir akseptertert ;) Hrfh, kommer til og bli uvant å ikke snakke Norsk på en god stund.

 

haha, er så glad i USA og engelsk språket generelt at jeg ofte i norske situasjoner tenker på engelsk og alt mulig. Syntes personlig engelsk er ett mye bedre språk å utrykke seg på osv, så for meg blir det bare deeeilig. Etterhvert vill jeg tro du blir såppas vant til det og til og med drømmer på engelsk så jeg tror det kansje bare er uvant den første måneden eller to.

Lenke til kommentar

Hehe ja, samme var det med stefaren min når han bodde og jobbet i usa en stund, tilslutt drømte han på Engelsk. Når han kom hjem igjen var det nesten som han slet med Norsken. Hehe ja, Engelsk er mye bedre enn Norsk egentlig, bedre å utrykke seg på. Samt at ting høres bedre ut på Engelsk :p

Lenke til kommentar

Snart NEW YORK!!

 

Hvor mye penger skal dere svi av i byen da Explorius-studenter? :)

 

 

sansynligvis ALT for mye x), de fraråder oss å kjøpe mye der da man sansynligvis finner de samme produktene andre steder til mye billigere. Men jeg tror det er visse "exklusive" produkter som man ikke finner så mange andre steder så blir vell fort en 5-6k brukt der borte :D

Lenke til kommentar

Det blir nok bare gitt ut som 2 års abonoment, slik som iPhone 3GS. Jeg kjøpte iPhone her, med 24 mnd, men familien fikser resten, så det er ikke noe stress for meg. Så det går nok helt flott an å kjøpe iPhone 4 når du kommer.

 

Hellandussen. Jeg reiser hjem om 6 timer. Helt sykt. Ferdig pakket. 49.5 lbs i begge koffertene, + 39.5 lbs i carry-on. Syyk. Sa hade til noen folk Istad, og tårene kom, noe helt syykt. Kommer til å bli enda værre om 7 timer når jeg sier hade til familien. Hele freakin familien min skal kjøre meg til flyplassen. så 7 pers i bilen. Flyet mitt flyr 6.45 så må jo være på flyplassen i allefall 5.30. Syyykt. Dette er nok en av de beste dagene jeg har hatt her. EN av MANGE gode dager. blir nok en lang reise på meg. Hatt et helt fantastisk år, så dere som drar til høsten, GLED dere HELT SYYYYYKT. Kommer til å savne VEGAS helt sinnsykt. føler jeg forlater en sinnsyk stor part av meg selv. Elsker å snakke engelsk. elsker det amerikanske livet. Luuv it. Huff. Nei nå er klokka 12.21 am.. dang. Ohh well. NEXT: NORWAY

Lenke til kommentar

Det blir nok bare gitt ut som 2 års abonoment, slik som iPhone 3GS. Jeg kjøpte iPhone her, med 24 mnd, men familien fikser resten, så det er ikke noe stress for meg. Så det går nok helt flott an å kjøpe iPhone 4 når du kommer.

 

Hellandussen. Jeg reiser hjem om 6 timer. Helt sykt. Ferdig pakket. 49.5 lbs i begge koffertene, + 39.5 lbs i carry-on. Syyk. Sa hade til noen folk Istad, og tårene kom, noe helt syykt. Kommer til å bli enda værre om 7 timer når jeg sier hade til familien. Hele freakin familien min skal kjøre meg til flyplassen. så 7 pers i bilen. Flyet mitt flyr 6.45 så må jo være på flyplassen i allefall 5.30. Syyykt. Dette er nok en av de beste dagene jeg har hatt her. EN av MANGE gode dager. blir nok en lang reise på meg. Hatt et helt fantastisk år, så dere som drar til høsten, GLED dere HELT SYYYYYKT. Kommer til å savne VEGAS helt sinnsykt. føler jeg forlater en sinnsyk stor part av meg selv. Elsker å snakke engelsk. elsker det amerikanske livet. Luuv it. Huff. Nei nå er klokka 12.21 am.. dang. Ohh well. NEXT: NORWAY

 

Hehe, syykt. :p Forøvrig skrev du uten et eneste utropstegn denne gangen. :(

 

Annettetm: Er det der hvor du skal skrive noen som kan bekrefte at opplysningene stemmer? Jeg skrev en tante og faren til en kompis der hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...