Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sendt 1 mail til vertsfamilien der vi snakket om å bytte bilder og litt forskjellig, har fått 1 svar igjenn, tenkte å finne ut litt mer å bli kjent best mulig før jeg kommer, Hva kan jeg spørre om? BLir det frekt å spørre om jeg får eget romm, om de har internett, hvor langt det er til byene i nærheten, om de er kristne, går i kirken etc? Noen som har forslag til HVA jeg kan spørre om? er egentlig nyskjerrig på alt

Lenke til kommentar

Har sendt 1 mail til vertsfamilien der vi snakket om å bytte bilder og litt forskjellig, har fått 1 svar igjenn, tenkte å finne ut litt mer å bli kjent best mulig før jeg kommer, Hva kan jeg spørre om? BLir det frekt å spørre om jeg får eget romm, om de har internett, hvor langt det er til byene i nærheten, om de er kristne, går i kirken etc? Noen som har forslag til HVA jeg kan spørre om? er egentlig nyskjerrig på alt

 

 

Nei, ikke i det hele tatt. Alt du ramset opp der står i søknaden jeg har fått fra familien din. Har ikke du fått din families søknad?

Men spør om f.eks: det med rom, religion, hva man kan finne på der du bor, hvor langt og hvilke byer som ligger i nærheten, hvilken skole du skal gå på og hvordan du skal komme deg dit, hva de pleier å finne på, om de kan beskrive en typisk hverdag og en typisk helg. Dersom du vet hvilken skole du går på: hvilke sporter og klubber de har, hvilke fag de har

Lenke til kommentar

Nei, ikke i det hele tatt. Alt du ramset opp der står i søknaden jeg har fått fra familien din. Har ikke du fått din families søknad?

Men spør om f.eks: det med rom, religion, hva man kan finne på der du bor, hvor langt og hvilke byer som ligger i nærheten, hvilken skole du skal gå på og hvordan du skal komme deg dit, hva de pleier å finne på, om de kan beskrive en typisk hverdag og en typisk helg. Dersom du vet hvilken skole du går på: hvilke sporter og klubber de har, hvilke fag de har

 

joda har fått noe greier, men sto egentlig bare 1 setning hver om hva de likte, ingenting om hvordan oppholdet ville blit eller noe slikt

Lenke til kommentar

I såfall ville jeg valgt å bare stille spørsmål :) Vi har fått en liste over spørsmål til familien:

 

 

• What can I call you?

• What am I expected to do daily other than: make the bed; keep my room tidy; leave

the bathroom clean?

• Any other chores you expect me to do (or share with my siblings)? (Take out the

garbage, yard work, clear the table, do dishes, etc.)?

• Where can I keep my dirty clothes until wash day? When are clothes washed? Do

you expect me to help wash clothes? Sort? Fold? Put away?

• Where can I leave my bathroom toiletries? Will I share shampoo, soap, toothpaste,

etc. or do I need do buy my own? Are some items considered personal property, like

combs, hairbrushes, etc.?

• How am I supposed to leave the bathroom after I am finished? Do you expect me to

pull the shower curtain? Leave the bathroom door open or closed after use? Is there

a seprate rack for my towel?

• When can I shower or bathe? How often can I shower? Is there a scheduled time in

the morning to use the bathroom?

• Do you eat certain meals together? What times do meals begin? Can I help myself to

food in the refrigerator during the day/evening? Anything I’m not allowed to eat? Can I

take food to my bedroom?

• What things can I use around the house? (Microwave, sewing machine, computer,

computer, piano, etc.) What times can I watch TV? Can I play the stereo?

• Are there any areas of the home that I’m not allowed in?

• Can I personalize my room by moving the furniture, putting up pictures, etc.? If I place

something on the walls, what should I use; nails, tape, or other adhesives? Where should I do my homework?

What time does the family get up? What time will I need to wake up on school days?

On weekends? Will you wake me up or is there an alarm?

• What time do you expect me to go to bed on school days? Weekends?

• Can I go with my friends at night during the week or on weekends? When would you

like me to return home?

• Can I invite friends over? If so, how often and what times during the day are

acceptable?

• Can I use the phone to talk with my friends? If so, how long? And at what times?

• What are the rules for making long distance telephone calls? Should I ask first? Am I

expected to pay?

• What types of articles and activities will I be expected to pay for? What will you pay

for? Personal toiletries (deodorant, shampoo, soap, etc.), School needs (paper,

notebooks, pencils), clothing, movies, sport events, etc.

• How can I get to school? What type of transportation should I take home after school

activities? How will I normally get home from social activities with friends?

• Do I pack my own school lunch?

• Does your family share certain activities, i.e. attend ball games, ski, go to concerts,

take trips/vacations, etc.?

• Do you attend religious services? If so, do you expect me to attend sometimes, all the

time, or doesn’t it matter? Can I attend religious services of my faith?

• If your family has pets: How do you feel about the pet coming into my bedroom?

Feeding the pet at the table?

• Do you have any likes or dislikes? (chewing gum, playing loud music, punctuality,

tidiness, etc.)

• What rules would you suggest regarding communication with my home country?

• What else would you like to discuss?

Lenke til kommentar

I såfall ville jeg valgt å bare stille spørsmål :) Vi har fått en liste over spørsmål til familien:

 

 

• What can I call you?

• What am I expected to do daily other than: make the bed; keep my room tidy; leave

the bathroom clean?

• Any other chores you expect me to do (or share with my siblings)? (Take out the

garbage, yard work, clear the table, do dishes, etc.)?

• Where can I keep my dirty clothes until wash day? When are clothes washed? Do

you expect me to help wash clothes? Sort? Fold? Put away?

• Where can I leave my bathroom toiletries? Will I share shampoo, soap, toothpaste,

etc. or do I need do buy my own? Are some items considered personal property, like

combs, hairbrushes, etc.?

• How am I supposed to leave the bathroom after I am finished? Do you expect me to

pull the shower curtain? Leave the bathroom door open or closed after use? Is there

a seprate rack for my towel?

• When can I shower or bathe? How often can I shower? Is there a scheduled time in

the morning to use the bathroom?

• Do you eat certain meals together? What times do meals begin? Can I help myself to

food in the refrigerator during the day/evening? Anything I’m not allowed to eat? Can I

take food to my bedroom?

• What things can I use around the house? (Microwave, sewing machine, computer,

computer, piano, etc.) What times can I watch TV? Can I play the stereo?

• Are there any areas of the home that I’m not allowed in?

• Can I personalize my room by moving the furniture, putting up pictures, etc.? If I place

something on the walls, what should I use; nails, tape, or other adhesives? Where should I do my homework?

What time does the family get up? What time will I need to wake up on school days?

On weekends? Will you wake me up or is there an alarm?

• What time do you expect me to go to bed on school days? Weekends?

• Can I go with my friends at night during the week or on weekends? When would you

like me to return home?

• Can I invite friends over? If so, how often and what times during the day are

acceptable?

• Can I use the phone to talk with my friends? If so, how long? And at what times?

• What are the rules for making long distance telephone calls? Should I ask first? Am I

expected to pay?

• What types of articles and activities will I be expected to pay for? What will you pay

for? Personal toiletries (deodorant, shampoo, soap, etc.), School needs (paper,

notebooks, pencils), clothing, movies, sport events, etc.

• How can I get to school? What type of transportation should I take home after school

activities? How will I normally get home from social activities with friends?

• Do I pack my own school lunch?

• Does your family share certain activities, i.e. attend ball games, ski, go to concerts,

take trips/vacations, etc.?

• Do you attend religious services? If so, do you expect me to attend sometimes, all the

time, or doesn’t it matter? Can I attend religious services of my faith?

• If your family has pets: How do you feel about the pet coming into my bedroom?

Feeding the pet at the table?

• Do you have any likes or dislikes? (chewing gum, playing loud music, punctuality,

tidiness, etc.)

• What rules would you suggest regarding communication with my home country?

• What else would you like to discuss?

 

 

Jess, spurte om det jeg foreslo, takk for listen, den var meget fin :D (tatt seg ut å stille alle disse i en mail) :whistle: :whistle:

Lenke til kommentar

Hjelp! Jeg har bare noen få dager igjen her, og bare tre vanlige skoledager igjen før jeg skal hjem!

 

Seriøst, jeg trodde jeg hadde god tid, nå begynner jeg å stresse om å få gjort nok ting før jeg drar. Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal rekke alt. Også må jeg pakke og da.

 

Har hatt det så utrolig kult det året her! Jeg har virkelig forelsket meg i Argentina og kommer nok helt sikkert tilbake en eller annen gang. For dere som har lyst til å oppleve noe veldig annerledes et år og har lyst til å lære spansk, søk dere til Argentina! :D

Lenke til kommentar

Da er endelig ambassadebesøket overstått! :)

 

Men var det meningen at man skulle ha med noe når man gikk derfra?

Mannen som "ekspederte" meg sa ikke så mye, han sa bare "Okei, det er ikke noe galt med søknaden din, du vil få tilsendt passet i posten."

Så jeg bare spurte om det var alt og om jeg kunne gå, og han svarte ja.

 

Når får jeg mitt DS 2019 igjen for eksempel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...