Gå til innhold

Bør jeg gå over til Windows XP 64bit?


Mr.SS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

+

Bedre utnyttelse av selve OSet, og eventuelle programmer du installerer med støtte for 64 bit.

Du er mer klar for fremtiden (når "alt" er tilpasset 64bit platformen..)

 

-

Problemer med drivere og enkelte programmer til det blir tilpasset 64bit platformen

Ny lisens (denne alene gjør det interessant å droppe det)

Lenke til kommentar

Jeg hadde ventet til det kommer flere programmer som faktisk støtter 64-bit, sist jeg testet det (5mnd sida) så fikk jeg ikke installert halvparten av programmene jeg hadde før så jeg gikk tilbake til 32-bit ganske fort. Men hvis det ikke er noe problem for deg så gjør det jo ikke noe :)

Lenke til kommentar

Jeg kjører XP 64 bit på spillmaskinen min, har ikke hatt en eneste program jeg ikke har klart å installere, eller en eneste driver som har manglet.

 

Dessuten er det mange ting som er sykt mye raskere. Driverene til skjermkort og slikt har også blitt så bra at i 3dmark har jeg faktisk høyere score en andre med samme oppsett. Så jeg regner ikke med at det er noe ytelsestap lenger.

Lenke til kommentar

Jeg kan også trygt anbefale 64-bit. Har hatt veldig få problemer så lenge jeg har hatt det. Noen programmer krangler litt i starten, men det finnes som regel patcher som fikser det meste.

 

Men må du bruke penger på 64-bit og har 32-bitslisens liggende, er det vel like greit å vente med oppgradering til Vista 64-bit.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Trodde 64 bit var gratis sålenge du hadde 32 bits lisens jeg  :dontgetit:

5887507[/snapback]

 

Absolutt ikke.

Behandles som to forskjellige produkter.

64bit har i tillegg dyrere lisenskostnad.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Det er ikke noe problem for meg og få tak i 64-bit, så da regner jeg med at det lønner seg?

5887633[/snapback]

 

Nå er du jo litt tvetydig.

Det jeg presiserer er hvorvidt du ønsker å påta deg den ekstra kostnaden.

Det er nettopp denne kostnaden som gjør at jeg velger å utsette 64bittens inntog hos oss, pga. merkostnader på ca. 150 000kr.

 

Men du som privatperson betaler vel ikke mer enn 2-3000kr tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...