Gå til innhold

TES: Da ser det ut til at vi må betale for extras.


Anbefalte innlegg

Det har kommet en nedlastbar modul som gir hesten din skikkelig kul rustning for de med xbox. Den må du betale ca $2.50 for, så nå spørs det hva som skjer med oss som har pcversjonen av spillet.

 

http://www.elderscrolls.com/forums/index.p...pic=338492&st=0

 

http://arstechnica.com/journals/thumbs.ars/2006/4/3/3441

 

http://www.elderscrolls.com/forums/index.p...pic=338492&st=0

 

Hva synes dere om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel nokk en trend vi vil se mere til etterhvert.. Dataselskaper ser at Blizzard klarer å skaffe nesten 600 millioner i måneden i abbonemangs avgifter på ETT spill så må de jo se på hvordan de kan tjene mere penger per spill..

 

Da kan man enten ta bedre betalt per spill, noe som egentlig ikke er et alternativ med dagens priser. Eller man kan ta betalt for alt ekstramateriale..

 

Det er alt om pengene.. Trist men sant.. Ingen lager gode spill bare for å lage et bra spill... Kanskje en av grunnene til at det blir lengre og lengre imellom de virkelig gode og engasjerende spillene

Lenke til kommentar

Jeg tror kanskje at folk er mere fristet til å lage gode spill hvis de vet at de kan betale for hus og mat og sine egne barns dataspill når de er ferdig. Det ligger så vanvitting mange mann-år bak et spill som Oblivion at man er nødt til å tjene penger på det. Dette er ikke noe som en gjeng med datastudenter kan snekre sammen på kveldstid.

 

Så da blir spørsmålet hvordan man skal tjene de pengene. Det kan man selvsagt diskutere. Men å lage spill bare for å lage spill er nok utopisk i våre dager.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Nå er 'rustning for hesten' en visuell greie, så hvis noen gidder å betale 10kr for å se kul ut så kjør på. Dette er neppe noe værre eller bedre enn bakgrunnsbilder og ringetoner til mobiltelefoner..

PC brukere har vel uansett muligheten til å hente ned mods som gjør akkurat det samme. Fikk meg forresten hus ved vannet på den måten igår, helt gratis ;)

Lenke til kommentar

Kommer jeg til å betale for offisielle addons? Ja, om de er interresante, utvilsomt ja. Betaler gjerne for de produktene jeg får.

 

Men som vedkomende skrev i den posten, så er jeg spent på å se hvordan de vil opptre om det kommer ut en mod/addon som er tilnærmet lik det Bethesda tar seg betalt for. Vil de nekte folk å lage/publisere/bruke en mod/addon som inneholder de samme funksjonene? Hva om det er mods som allerede er utgitt som Bethesda publiserer en offisiell utgave av? Vil de da kreve at alle eksisterende mods med samme innhold fjernes?

 

Jeg tror ærlig talt ikke at Bethesda setter seg på bakbena i denne sammenhengen, men ganske enkelt ser det som en måte å hente inn noen ekstra kroner. En "betal hvis du vil" funksjon omtrent.

Lenke til kommentar

Der finst per i dag om lag 500 mods til PC-versjonen, derav mange er veldig nyttige. Denne modden bidreg vel eigentleg berre til å gni det inn for XBox 360-brukarar.

 

Det verste er at denne rustninga ikkje har noko som helst slags nytte, sidan ein ikkje kan kjempe frå hesteryggen.

 

Men eg fekk meg i allefall ein god latter når eg såg at ein betalar med "Microsoft Points". :D

 

Kay

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva folk klager over. Dette er ekstramateriale som man kan bestemme selv om man vil kjøpe eller ikke, akkurat som en expansion.

 

Hvis de tar seg betalt for en bug-fix eller patch så er det noe annet, men det kan man neppe kalle det her.

Lenke til kommentar
Kommer jeg til å betale for offisielle addons? Ja, om de er interresante, utvilsomt ja. Betaler gjerne for de produktene jeg får.

 

Men som vedkomende skrev i den posten, så er jeg spent på å se hvordan de vil opptre om det kommer ut en mod/addon som er tilnærmet lik det Bethesda tar seg betalt for. Vil de nekte folk å lage/publisere/bruke en mod/addon som inneholder de samme funksjonene? Hva om det er mods som allerede er utgitt som Bethesda publiserer en offisiell utgave av? Vil de da kreve at alle eksisterende mods med samme innhold fjernes?

 

Jeg tror ærlig talt ikke at Bethesda setter seg på bakbena i denne sammenhengen, men ganske enkelt ser det som en måte å hente inn noen ekstra kroner. En "betal hvis du vil" funksjon omtrent.

5865426[/snapback]

 

 

Man må skille litt mellom 360 addons og PC addons... det er vel litt vanskeligere å lage addons til 360 versjonen, er det ikke? Og det er her forskjellen i hva bethesda kan gjøre, markedsmessig. Det ville aldri fungere med en pay-for-addon løsning på PC, ettersom folk fint kan lage dem selv og distribuere på helt andre måter enn betesda kan kontrollere. På x-Box live med 360 blir det en helt annen situasjon selvsagt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...