Gå til innhold

Utfordring: Dine favoritter på min iPod


Anbefalte innlegg

Ayreon - Day Thirteen - Sign (Fra albumet The Human Equation).

5779444[/snapback]

Stemningsfull, men jeg er ikke sikker på om det er helt min greie. Nå hørte jeg bare et 30 sekunders klipp av starten et eller annet sted. iTunes hadde den ikke.

 

Geir :)

 

Hvor mye koster det egentlig pr sang?

5781822[/snapback]

På iTunes koster det 8 kroner per sang.

 

Geir :)

 

Låta "Where Is My Mind" av The Pixies er å anbefale, med spennende gitarspill og stemning som gir meg frysninger nedover ryggen!

5783279[/snapback]

Den er alt foreslått, og kjøpt.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sarah McLachlan - Sweet Surrender (Tiesto Remix)

Skal tenke litt på den. Det var flere pene låter av henne på iTunes! :thumbup:

 

Sjangeren er trance :blush: Vet ikke om dette skulle vært postet her...Er jo mange som hater trance.

Men det jeg liker ved denne låten er spesielt vokalen. Tro det eller ei, det er ikke bare dunk dunk som gjelder  :p

5783510[/snapback]

Her i tråden er det jeg som bestemmer hva som er lov å poste. Eller som jeg sa i førstposten: "Alt er tillatt, fra Mozart til Meshuggah, Monk til Madonna." Det er jeg som skal like det, hva "mange" hater bryr meg mindre.

 

Geir :)

 

Dredg - Same Ol' Road

Den hadde de bare som video. Så og hørtes trivelig ut, men jeg har ingen video iPod.

 

Kan jeg poste en til hvis du ikke finner Dredg? ;)

5783523[/snapback]

Ja, det kan du. Dere kan forsåvidt poste så mange dere vil, men bare en pr. post. Og vitsen var at dere bare skulle poste deres absolutte favoritter, så det bør begrense utvalget...

 

Geir :)

 

Soundgarden - The Day I Tried To Live

5783687[/snapback]

Jo takk. Den kjøpte jeg!

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Judas Priest - Dissident Aggressor

 

Ikke tipp-topp produksjon, men kanskje den aller første "ekstrem-metal" låten og definitivt hardeste låten gitt ut på 70-tallet. Hardere til og med enn Slayers coverversjon 10 år senere. Stor innflytelse på alle band med dobbelbasstromme, som f.eks Strapping Young Lad, som jeg så du hadde på listen din. Må spilles høyt(Og med mye bass, siden det nesten ikke er bass i produksjonen).

Lenke til kommentar

Prøver igjen. Synd det med Dredg-låta. Du er ikke så lovbrytersk at du bruker fildelingsprogram, da? :innocent:

 

Porcupine Tree - Piano Lessons

 

PT er et av mine absolutte favorittband. Det er smått umulig å peke på én favorittlåt, men ganske mange syns Piano Lessons er ålreit, hvertfall. Antakelig et godt utgangspunkt. Poprock med enkle, velskrevne refreng som gnisser seg inn i øregangen din og blir der. Låtskriver Steven Wilson kan faget.

Lenke til kommentar

Ensiferum - Tale Of Revenge.mp3 <3<3

 

Er noe slags Fantasy Metal som jeg kaller det...

noe alla blind guardian..

 

Geniale sang som klistrer seg totalt på hjærnen min..

egentlig fint, for da får jeg avbrekk fra all technoen :)

 

vet det bare skulle være 1 forslag.. men må bare la folk få vite om denne sangen også:

 

Ensiferum - Token of time.mp3<3

Lenke til kommentar
Ayreon - Day Thirteen - Sign (Fra albumet The Human Equation).

5779444[/snapback]

Stemningsfull, men jeg er ikke sikker på om det er helt min greie. Nå hørte jeg bare et 30 sekunders klipp av starten et eller annet sted. iTunes hadde den ikke.

 

Geir :)

5783619[/snapback]

 

Hver sin smak. Dog, jeg anbefaler deg å kjøpe hele plata om du en gang skulle ha penger til overs, lyst på en cd og ikke er sikker på hvilken. Hele plata er fylt med elementer fra omtrent alle sjangre. :)

Lenke til kommentar

Thomas Dybdahl - Adelaide

 

Jeg er en stor fan av Thomas Dybdahl, og har triologien hans av cd'er. Stemmen hans er fantastisk, mektig og melankolsk. Han har en stemme som både går høyt og lavt. Rett og slett en deilig stemme. Det er vanskelig å plukke ut enkelte låter fra albumene hans. Jeg har funnet ut(tror jeg) at "The Great October Sound" plata, er den jeg ville valgt om jeg måtte velge. Mange fantastisk gode sanger her, men skal jeg velge ut en, blir det Adelaide. En vakker sang til en kvinne ved navn Adelaide. En sang som kan få meg (nesten) til å gråte. Etter min mening, en låt som burde finne sted hos alle spillelister :love:

 

Hvis du liker sangen, og rolig melankolsk musikk generelt, er det ingen dårlig investering å kjøpe hele plata ;)

Endret av gHETTo
Lenke til kommentar

Får vel legge til en gammel favoritt av meg:

Temple of the dog med "Call me a dog"

Hva skal man si, en rolig låt av gutta som ble til Soundgarden og Pearl Jam.

Synd ikke Mother Love Bone er på Itunes, da det er en tidlig utgave av Temple of the dog.

Lenke til kommentar
Porcupine Tree - Piano Lessons

5783839[/snapback]

De hadde bare to album på iTunes: Deadwing og In Absentia. Piano Lessons var ikke listet på noen av dem.

 

Geir :)

 

Du kunne jo prøve The Killers - Mr Brightside.

Sjangermessig liker jeg å kalle killers for synth-pop-rock.

5783988[/snapback]

Den passerte nåløyet. Takk! :thumbup:

 

Geir :)

 

Ops - Dobbelpost. Merkelig.

 

Ny anbefaling da:

 

Entombed - The Itch

 

Mer funky og hjerteføllt enn noen andre satanrockere.

5783997[/snapback]

For å være helt ærlig, tror jeg at det skal bli vanskelig å overbevise meg om noen satanrockere. Not my cup of tea, by far...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Porcupine Tree - Piano Lessons

5783839[/snapback]

De hadde bare to album på iTunes: Deadwing og In Absentia. Piano Lessons var ikke listet på noen av dem.

 

Geir :)

5785024[/snapback]

 

Ok, alle gode ting er tre.

 

Porcupine Tree - In Absentia - Trains

 

Nå mangler det bare at du ikke liker den... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...