Gå til innhold

Utfordring: Dine favoritter på min iPod


Anbefalte innlegg

Tool er allerede nevnt, men personlig syntes jeg de gjør seg best som coverband, og deres versjon av Led Zep's No Quarter er toppen av kremkaka.

Tviler på at du finner den på iTunes, siden den bare ble gitt ut på en CD som fulgte med en DVD eller noe slikt, men hvis noen andre her kan sjekke... (Jeg har ikke iTunes på denne maskinen.)

5792230[/snapback]

Tool sin versjon av No Quarter er utrolig bra, ja. Er fra plata "Salival" (2000). :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Primus - Tommy The Cat (Sailing the seas of Cheese)

 

Smakebit: Video Google: Primus - Tommy the Cat

 

Det er kanskje tidenes kuleste sang. For deg så bør det jo være et pluss at det er Tom Waits som prater for Tommy i studioversjonen. ;)

5791775[/snapback]

Det er grunn god nok i seg selv! ;)

 

Jeg kjøpte studioversjonen på iTunes, så får vi se.

 

Geir :)

 

En dag når (dersom hvis) jeg har bedre tid skal jeg sette meg ned og skrive litt om de låtene jeg har lastet ned.

 

Takk for alle tipsene så langt!

 

Geir :)

Lenke til kommentar

See-Saw - Wheel of Destiny. Er ikke 100% sikker på om du finner sangen med See-Saw som artist, kan hende artist er Gundam Seed istedet.

 

Skikkelig bra sang av en japansk duo som har laget en del musikk for .hack//SIGN og Gundam Seed. Passer muligens best for de som har sett de nevnte seriene, eller er generelt litt interessert i anime da :)

Lenke til kommentar

Vel, Judas Priest er jo alltid vakkert, ser man bort i fra synth-metallet deres fra 80-tallet da...

 

Vil du ha noen ultimate Heavy Metal -klassikere fra Priest, vil jeg anbefale Tyrant, Victim of changes, Rocka Rolla og Deceiver, alle er i fra starten av karrieren deres (1974 ->), da de spilte variert og i mine ører, mye bedre musikk enn de gjør nå. Vil du ha noe mer rolig, anbefaler jeg absolutt Dreamer Deceiver, og spesielt Run of the mill som er en åtte minutter lang godbit med mye progressivt (tro det eller ei).

 

Tror det meste, i alle fall de nevnte over, skal være å finne på iTunes, så får du høre selv :)

Lenke til kommentar
See-Saw - Wheel of Destiny. Er ikke 100% sikker på om du finner sangen med See-Saw som artist, kan hende artist er Gundam Seed istedet.

5797984[/snapback]

Fant ikke den i farten.

 

Geir :)

 

Geir! Du MÅ jo ha Thomas Newman - Any Other Name!

Digg film-musikk.

5797999[/snapback]

Hørte bare 30 sekunder på iTunes med instrumental. Er den sånn hele veien gjennom?

 

Geir :)

 

Vel, Judas Priest er jo alltid vakkert, ser man bort i fra synth-metallet deres fra 80-tallet da...

5801852[/snapback]

Hmmm... Jeg vokste opp i den perioden, og husker låtene, men Judas Priest kom aldri på A-laget for meg, der troner Zeppelin og Deep Purple. De kan jeg fortsatt høre på uten å bli flau.

 

Beklager, men JP når ikke opp...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg anbefalte Dave Matthews Band tidligere i tråden. Nå har jeg hørt gjennom det nyeste albumet (Stand Up) 7-8 ganger og kan anbefale følgende låt:

 

Dave Matthews Band - Dreamgirl

 

Helt fantastisk sang. Dave Matthews sin stemme er så utrolig varm. Dette er balsam for sjelen.

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
De kan jeg fortsatt høre på uten å bli flau.

 

Så du blir flau av å høre Judas Priest, eller tolker jeg det feil? Hmm...

5804590[/snapback]

La oss si det sånn: Det er musikk jeg synes var råtøff som trettenåring som jeg ikke vil vedkjenne meg idag... ;)

 

Nå var jeg 13 i 1970, hvilket betyr at jeg fikk med meg Hendrix, the Who, Stones, Led Zep og alle de store. Og selv om de hadde holdt på siden '70, slo ikke JP igjennom før i '76, og da hadde jeg alt vandret videre på min musikalske vei.

 

Jeg gikk først fra hardrock til Yes, Genesis etc.

 

Og så i 1975 skjedde noe som vel virker som en klisje, men likefult: Jeg var ute og kjørte i faderens bil da jeg hørte en sang på radioen som gikk rett i ryggmargen på meg. Så jeg stoppet i veikanten og hørte den ferdig. Det var "Thunder Road" med Springsteen. Og dermed vendte jeg tilbake til ren rock'n roll, børstet støvet av mine Stones plater og ikke minst, interessen for soul.

 

Og så kom punken, og new vawe, og ...

 

Så i '76 var det for sent å komme med langt hår og nagler i lærbuksene og overbevise meg. ;)

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
De kan jeg fortsatt høre på uten å bli flau.

 

Så du blir flau av å høre Judas Priest, eller tolker jeg det feil? Hmm...

5804590[/snapback]

La oss si det sånn: Det er musikk jeg synes var råtøff som trettenåring som jeg ikke vil vedkjenne meg idag... ;)

 

Nå var jeg 13 i 1970, hvilket betyr at jeg fikk med meg Hendrix, the Who, Stones, Led Zep og alle de store. Og selv om de hadde holdt på siden '70, slo ikke JP igjennom før i '76, og da hadde jeg alt vandret videre på min musikalske vei.

 

Jeg gikk først fra hardrock til Yes, Genesis etc.

 

Og så i 1975 skjedde noe som vel virker som en klisje, men likefult: Jeg var ute og kjørte i faderens bil da jeg hørte en sang på radioen som gikk rett i ryggmargen på meg. Så jeg stoppet i veikanten og hørte den ferdig. Det var "Thunder Road" med Springsteen. Og dermed vendte jeg tilbake til ren rock'n roll, børstet støvet av mine Stones plater og ikke minst, interessen for soul.

 

Og så kom punken, og new vawe, og ...

 

Så i '76 var det for sent å komme med langt hår og nagler i lærbuksene og overbevise meg. ;)

 

Geir :)

5804747[/snapback]

 

Ok, dette forklarer jo det meste :)

 

Men flau? Jaja, hver sin smak.

Lenke til kommentar

A Tribe Called Quest - Check The Rhime

 

A Tribe Called Quest, hiphopgruppe som ga ut først ett veldig bra, så to fantastisk bra og til slutt to ganske bra album mellom 1990 og -98.

 

Check The Rhime er fra albumet The Low End Thery fra 91. Låta er chill, den er jazza, den er morsom. Ei perfekt låt.

Lenke til kommentar

Så du hadde tatt med Primus - tommy the cat, og da må du nesten ha med Primus - winonas big brown beaver. Den er blandt de beste sangene av primus, og de har som alltid blandet country og rock med fete bassoloer, abbsolutt verdt en titt.

 

Men, jeg ser formålet er å utvide din musikalske horisont og da var kanskje ikke forslaget mitt det beste siden du hadde noe fra artisten fra før av.

 

Jeg har lyst til å skrive flere forlag, men...........

 

 

 

PS: Jeg lider av litt kveldsdysleksi nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...