Gå til innhold

Utfordring: Dine favoritter på min iPod


Anbefalte innlegg

Dave Matthews Band - Satellite fra det fantastiske albumet Under the Table and Dreaming.

 

Fantastisk sang fra et av verdens største rockeband. Alt klaffer.

5786957[/snapback]

Bra band, men den plata hadde de ikke på iTunes (kun Stand Up)...

 

Geir :)

 

n/a - Son Of A Preacher Man

Utrolig avslappende sang som man blir i godt humør av.

 

Bob marley and the wailers - Jammin

Får et digert glis hver gang jeg hører denne sangen.

 

5787072[/snapback]

Har dem.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nytt forslag fra min side:

 

Rob Dougan - Furious Angels

Sjanger/stil: Øh... elektronika av et eller annet slag

 

Låta har blitt gitt ut på flere album. Rob Dougans egne album har samme tittel som låta, men låta finnes også på The Matrix Reloaded-albumet.

 

Introen til låta er ganske jevn, stiger gradvis i volum og varer ca. 50 sek. Det er en rolig og behagelig låt, men langt ifra kjedelig. Det blandes inn cymbaler og strykere sammen med det elektroniske, og det blir faktisk en god blanding.

Lenke til kommentar

Hørt om Tool, da? Jeg falt for låta "Parabola" en gang i tida. Egentlig den eneste låta av dem jeg liker, men du skal jo bare ha enkeltlåter, så det passer jo fint.. ;)

 

Fra albumet "Lateralus" (1998?).

 

Obs: det finnes en "intro" til denne, kalt "Parabol". Ikke trykk feil, "Parabol" er ganske kjedelig på egenhånd. Blir dog bra sammen med "Parabola"..

Endret av jlarsen83
Lenke til kommentar
Den passerte nåløyet. Takk! :thumbup:

 

Geir :)

5785048[/snapback]

 

:thumbup:

 

Jaja, prøver en til da;

 

Cake - I will survive.

 

Er det virkelig en coverlåt jeg finner bedre enn orginalen, så er det denne. Sjangermessig er jeg ofte helt på jordet, men allmusic.com legger de under alternativ pop/rock.

Lenke til kommentar
Calexico - Sunken Waltz, på albumet Feast of Wire. Bra sang. Bra band. Last ned.

 

Jupp.

 

(Skal du ha et visst signalement på musikken er det en slags blanding av spanske rytmer, gammaljazz, surf og pop. Veldig bra tekster, veldig stilfull musikk).

5785370[/snapback]

 

Det var gode saker ja :) Hørtes ut som eldre Grant Lee Buffalo.

 

 

Ang tips : Favorittlåtene mine finnes stort sett bare på LP :hm: men Eloy - Love over six centuries bør vel finnes der ute? Send evt en PM hvis du vil.

 

 

Låta er fra 1975 og karakteriseres vel som litt drømmende symfonisk progrock. Den har et helt _vidunderlig_ dialog parti som tar kveletak på sjela mi :love:

Lenke til kommentar

Dersom du likte det du hørte av Calexico, må jeg nesten anbefale;

 

Iron & Wine and Calexico - He Lays in the Reins

 

Iron & Wine er en singer/songwriter med dyp, rungende stemme som kompletter denne sangen veldig fint. Han har laget en EP sammen med Calexico, der den nevnte låta er høydepunktet. Det er virkelig en stemningsfull og vakker låt.

 

30 sekunder av den (windows media): http://www.amazon.com/gp/music/clipserve/B...1939421-0282444

 

itunes music store: http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore...3457&i=78368378

 

Denne er (som du sikkert skjønner) roligere, mer atmosfærisk og mer melankolsk enn den andre calexico-sangen du fikk anbefalt.

Endret av Sondre^^
Lenke til kommentar
Fleetwood Mac - Big Love (Live 1997)

 

Er på den nye Greatest Hits plata dems. Utrolig rå låt. Du som liker gitarspill vil nok like denne. :)

5787890[/snapback]

Av en eller annen grunn har jeg klart å unngå Fleetwood Mac i alle varianter, hverken Peter Green perioden eller 70-tallets storhetstid. Burde vel egentlig komplettere CD-samlingen med noe av dem.

 

Geir :)

 

Sting & The Police - Russians som finnes på The Best of Sting & the Police (både 1997 og 2002).

 

Nydelig tekst, fantastisk sang.  :love:

5787935[/snapback]

Jeg er en STOR Police fan, så de har jeg alt kontroll på. Russians er dog en låt fra den først soloplata til Sting, og ikke en Police-låt. Men jeg har selvsagt den også et sted i platesamlingen.

 

Geir :)

 

Jethro Tull - Locomotive Breath

5788087[/snapback]

Nok et band som aldri fant veien til platesamlingen min, fordi en kamerat hadde alle sammen.

 

Men nå er det vel på tide å anskaffe en CD eller to.

 

Geir :)

 

Nytt forslag fra min side:

 

Rob Dougan - Furious Angels

Sjanger/stil: Øh... elektronika av et eller annet slag

 

5788144[/snapback]

Den fant jeg ikke i farten...

 

Geir :)

 

Down - Stained Glass Cross fra albumet Down II: A Bustle In Your Hedgerow

 

Sample finner du her.

5788416[/snapback]

Ble ikke helt enig med meg selv om denne. Den låten var ganske funky, men en del av de andre blir fuzzpedal-demoer. Litt ut i "New Orleans is a dying whore" fikk jeg "Tom Waits goes guitar" assosiasjoner, men introen var innmari seig.

 

Jeg tror nesten jeg måtte hørt CD'en. Klippene på iTunes og Amazon gjøre meg bare forvirret.

 

Geir :)

 

Jeg foreslår en låt som faktisk er gratis. Dette bandet er en blanding av U2 og Depeche Mode på steroider, med en vokalist som må være noe av det bedre som har vokst opp av norsk jord. Dette er trygt en låt som fortjener en plass på din iPod: Heroes & Zeros - Cellophane

5788768[/snapback]

Alltid hyggelig med gode norske band. Jeg skal lytte til dem i ledige stunder.

 

Geir :)

 

Hørt om Tool, da? Jeg falt for låta "Parabola" en gang i tida. Egentlig den eneste låta av dem jeg liker, men du skal jo bare ha enkeltlåter, så det passer jo fint.. ;)

 

Fra albumet "Lateralus" (1998?).

5789942[/snapback]

Den fant jeg ikke i farten.

 

Geir :)

 

Jaja, prøver en til da;

 

Cake - I will survive.

 

Er det virkelig en coverlåt jeg finner bedre enn orginalen, så er det denne. Sjangermessig er jeg ofte helt på jordet, men allmusic.com legger de under alternativ pop/rock.

5790033[/snapback]

Ha. de har to versjoner, en er sensurert. ;)

 

Tror ikke jeg klarer å frigjøre meg fra originalen. (Som jeg kjøpte da den kom ut...)

 

Geir :)

 

Ang tips : Favorittlåtene mine finnes stort sett bare på LP  :hm: men Eloy - Love over six centuries bør vel finnes der ute? Send evt en PM hvis du vil.

 

5790266[/snapback]

Akkurat den låta var ikke tilgjengelig som enkeltspor. Men det hørtes absolutt bra ut. Takk for tipset!

 

Geir :)

 

Dersom du likte det du hørte av Calexico, må jeg nesten anbefale;

 

Iron & Wine and Calexico - He Lays in the Reins

5790610[/snapback]

Takk, den kjøpte jeg.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Tool er allerede nevnt, men personlig syntes jeg de gjør seg best som coverband, og deres versjon av Led Zep's No Quarter er toppen av kremkaka.

Tviler på at du finner den på iTunes, siden den bare ble gitt ut på en CD som fulgte med en DVD eller noe slikt, men hvis noen andre her kan sjekke... (Jeg har ikke iTunes på denne maskinen.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...