Gå til innhold

Hvilken Film/TV-serie har den beste Theme-sangen?


Kleivis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, oppil flere filmer har veldig fine theme-sanger. Hos meg utmerker "theme"-sangen i Eternal Sunshine of the Spottless mind seg. Den består utelukkende av piano, som jo i og for seg er mitt yndlingsinstrument. Ja jeg spiller jo til og med piano selv. Melodien er så enmkel, men alikeveld så fin. Blir alltid så trist, me samtidig så glad når jeg hører den. Vanskelig å forklare. Uansett, veldig fin sang.

 

Jeg likte også godt LOTR-themet en stund. Er gått lei av det nå, men dfet er såklart bare fordi jeg har sett første filmen alt for mange ganger ;) Et fantastisk verk av et glimrende strykeorkester. Første gangen jeg hørte theme-et fikk jeg faktisk en tåre i øyenkroken.

 

Ellers husker jeg faktisk ikke så godt lengre. Skal se om jeg ikke kommer på noen fler ^^

 

Snorre :)

Lenke til kommentar

Argh, dette er en tråd jeg må komme tilbake til. Kommer dog på noen themes, men på langt nær alle som fortjener det.

 

Ringenes Herre - Kanskje den musikken som lager den beste stemningen ved hjelp av noen toner.

 

Requiem for a Dream - Musikk som passer utrolig bra til settingen. Musikken er stort sett den samme hele veien, og består av fiolin. Det hele blir speedet opp etter hvert for å føle stresset i filmen. Og fanken som det funker.

 

Pirates of the Caribbean - Meget pen musikk, dog blitt lei den etter hvert.

Lenke til kommentar

Åpningsmusikken i Gudfaren må være den som har gitt meg mest frysninger (får frysninger hver gang jeg hører den).

 

Dessuten har vi jo...

 

Film:

-The Imperial March (og alle andre themes fra Star Wars -filmene)

-Indiana Jones musikken

-Beverly Hills Cop

-The Boondock Saints (semi-åpningsmusikken)

-The Good, The Bad & The Ugly

-Lord Of The Rings

-Terminator

-RoboCop

-Rocky

-The Rock

-Pirates Of The Caribbean

 

TV:

-Dallas

-X-Files (*grøss*)

-MacGyver

 

Oj, ble litt mye der. :)

 

EDIT: La til PotC.

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...