Gå til innhold

Til krig mot NRK: selger tv'en og kjøper tvkort


MrJavalava

Anbefalte innlegg

HERREGUD!

 

Slutt å syt over et par lapper i året folkens. Dere får mer valuta for dem enn mye annet. Fuktige byturer som bare gir deg bakrus og kløe på pikken, 2-3 månedskort på trikken (du kan jo bare snike, ikke sant?), dårlig kebab etter fuktige byturer som gir deg rennebæsj etc. etc.

5644061[/snapback]

 

Majoriteten av disse menneskene som du beskriver kan være studenter som i utgangspunktet får 80 000 kr i lån per studieår, fordelt på månedene august til mai. Merk at studielånet har ikke økt, men har stått stille veldig lenge, mens alle utgifter har steget (husleie, mat, etc..). Nå stiger foressten NRK lisensen igjen (med velsignelse fra stortinget). Istedet for at studentene slipper med en redusert lisens, slik som fagforeningene har en studentkontigent (du betaler bare ett par hundre kroner i året for å være medlem), må studenter betale like mye som en person som har jobb. Hvor er logikken?

5644675[/snapback]

 

At studenter er så fattige er en gammel klisje og det vet du. Noen ja, men de er i et klart mindretall. Flesteparten har rikelig med lån/stipend, inntekter fra jobb og støtte hjemmefra (enten i form at de bor hjemme eller penger). Jeg er lei av denne sytingen at de skal ha rabatter på alt. 50% rabatt på nybil, mat, alkohol og leilighet, takk! Jeez ... hadde jeg fått 80.000,- i året for å gjøre så lite som majoriteten av studenter gjør (feste, sove og et par forelesninger i uka) så hadde jeg sagt opp jobben min på dagen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er alt for mange snikavgifter i norge og nrk avgiften er verste sort.

 

jeg kan bare ikke begripe hvorfor de først skal ha penger fra staten ( det vi betaler i skatt) og så kreve resten fra oss som ser på driten.

 

På 7 dager - en normal uke så ser jeg 1 og en halv time på denne kanalen.

Det var en som hadde regnet ut det koster 28 kr dagen . nå er jeg så heldig at jeg slipper å betale men synes det likevel ikke er referdig .

 

de 28 krone kunne man bruke på mere nytige ting . som f.eks å leie noen filmer i løpet av uka.

 

det er ingen som liker gebyrene man betaler i banken heller men det går det ann å gjøre noe med.

 

hvis du/dere sunes det er grei å kaste en teir der og en tier her- det blir 3650 kr i året - så ha du kansje litt for menge penger.

 

er det en som er fatig ( de fines også i norge ) så må han velge mellom tvlisens eller tv , han har ikke råd til begge når alle de andre avgiten er betalt.

 

Er det noen som vet hvor mye penger nrk egentllig bruker ?

jeg er sikker på at nrk ikke dekker inn all sløsingen med pegene gjenom lisensen. det blir uanset ikke nok til å dekke alle grupper av seerene.

Lenke til kommentar

Trenger ikke å fjerne lisensen, men halv lisens f.eks for studenter som allerede har lite å rutte med. Vi får 84.000 i året i støtte for en jobb regjeringen mener vi skal ha full arbeidsuke 37.5 time i uka på + hjemmejobbing. Dette holder ikke derfor jobber alle utenom. Jeg som student med familie har faen ikke god råd så ikke kom med den.

Å ja jeg har betalt lisensen nå.

 

Å dra NRK inn i dette blir egentlig feil i henhold til Loven. NRK får pengene av staten for at vi eier en TV. Vi betaler for å eie en TV. ikke drive NRK. Er bare at de er satt til å kreve den inn :p

Lenke til kommentar

hvem er det som kontrolerer om nrk gir de programmen som de skal ?.

de gjør i vertfall ikke joben sin.

det ver en som tidligere skrev at lisensen var brukt for at nrk skulle kunne lage programmer for smale grupper av folket.

 

jeg er sikker på at disse smale programmen sendes på lit rare tidspunkter slik at det ikke er mange som har mulightene til å se dem likevel. i så fall så er det både sløsing og ran på en gang.

 

man skal ikke betale ekstra skatt for at noen med spesiele særinteresses skal ha noen programm, dette må gå på den vanlig støtten

 

har ikke alle ret til å se tv uten å betale ekstra for det ?

oplysnings plikt av nrk ? dette er det enn som har nevnt i tidligere inlegg

 

håpper at lisensen snart blir fjernet

Lenke til kommentar
nrk lisens er prisen (som kan diskuteres) som man betaler for bla. å ha en reklamefri rikskanal

5655870[/snapback]

 

problemet er jo at kanalen er stappfull av snikreklame som de soper inn penger på. for ikke å snakke om at de nå skal starte en kommersiell sportskanal sammen med tv3. for ikke å snakke om de titalls millionene de har håvet inn på nett-tv og mobil-tv.

 

når man først betaler lisens så skulle man nesten forvente at nett-tv og mobil-tv hadde vært gratis.

Lenke til kommentar

problemt med nrk et antagelig ( som med staten) de tror de er beste på alt mulig men er i beste fal midelmodig å programmen.

 

folk ønsker jo å se forskjelige typer progrmmer . side nrk skal gjøre alle til lags så ender det i beste fal med noe som er middels.

 

se nå på tv2 . de får klager over at de sender my søppel , de kan så vere men de dekker smaken til seerne sine bedre en nrk

 

ja, jeg vet at nrk og tv2 ikke har helt de samme seerne

Lenke til kommentar

Ikke enig med deg, elg-elg.

Det er de kommersielle kanalene som må ty til minste felles mulitplum (det som alle liker litt) for å få flest mulig til å se reklamen deres, mens NRK har frihet til å vise smalere programmer og filmer som kanskje ellers ikke ville ha blitt vist på TV. Det bør ikke være noe mål å gjøre NRK til en blåkopi av kommerskanalene, de har vi mange nok av fra før, takk.

 

Dessuten er det befriende å slippe reklame 3x5 minutter hver time midt i filmen.

Lenke til kommentar
NRK og Staten er blodsugere uansett, og jeg kommer ikke til å ha TV :mad:

Dessuten er halv lisens for studenter fortsatt en dårlig ide, du har selv valgt den tilværelsen du er kommet i :p

5651386[/snapback]

 

Noen må ha lærdom til å si hva gutta på gulvet skal gjøre....

5661516[/snapback]

Hva mener du, er jeg dum? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Ikke enig med deg, elg-elg. 

Det er de kommersielle kanalene som må ty til minste felles mulitplum (det som alle liker litt) for å få flest mulig til å se reklamen deres, mens NRK har frihet til å vise smalere programmer og filmer som kanskje ellers ikke ville ha  blitt vist på TV. Det bør ikke være noe mål å gjøre NRK til  en blåkopi av kommerskanalene, de har vi mange nok av fra før, takk.

 

Dessuten er det befriende å slippe reklame 3x5 minutter hver time midt i filmen.

5660888[/snapback]

Og for det privilegiumet MÅ alle betale i dyre dommer og du våger snakke om frihet? Litt selmotsigelse der, eller hva? :roll:

Lenke til kommentar
NRK og Staten er blodsugere uansett, og jeg kommer ikke til å ha TV :mad:

Dessuten er halv lisens for studenter fortsatt en dårlig ide, du har selv valgt den tilværelsen du er kommet i :p

5651386[/snapback]

 

Noen må ha lærdom til å si hva gutta på gulvet skal gjøre....

5661516[/snapback]

Hva mener du, er jeg dum? :dontgetit:

5662026[/snapback]

 

Har jeg ikke sagt :) Du er ekspert i ditt felt (Jeg kunne sikkert ikke gjort det du gjør)

 

Men noen må trossalt finne opp det du bruker hver dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...