Gå til innhold

Til krig mot NRK: selger tv'en og kjøper tvkort


MrJavalava

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg synes NRK er veldig bra. De har gode programmer og en riktig nyhetsdekning.

Hva med alle på forumet her som hørte Are og Odin? Det var mulig kun fordi vi betaler TVlisensen.

5566943[/snapback]

 

Poenget er vel at folk ikek vil betale for at andre skal få lytte gratis.

 

La det være en betal tjeneste på lik linje med canal digital, evt legg til reklame.

 

Ang radio, kan p1-p3 gjøre som p4 og kanal 24, også kan de se hvor mange som faktisk gidder å høre på dem.

 

Og det er ganske mye reklame på nrk1/2 for ting på den andre kanalen og på radio. Dette er reklame p4 f.eks ikke har lov til å kjøpe, noe som også er feil.

Lenke til kommentar

Det er fantastisk at så mange her er så negative til lisens. Skal innrømme at det irriterer meg at vi ikkje får inn NRK2 heime, men tross alt så lager NRK mykje god TV og radio. Eg meiner ikkje at det berre er møl på TV2, TV Norge, TV3 og liknande, men det er ein god del av det.

 

Det som og er eit viktig poeng er at NRK sender program for alle folk og interesser. Folk kan seie kva dei vil, men TV2 (for å ikkje nevne TV Norge) har etter mitt syn eit mykje smalare sendeskjema.

 

Så når alt kjem til alt er lisensen noko ein betalar for å oppretthalde eit tilbod, på lik linje med at ein betalar andre skattar for å oppretthalde det samfunnet vi lev i.

 

Agony: Når NRK fortel oss kva som kjem på kanalane, er det ikkje å rekne for reklame.

Lenke til kommentar
Det er fantastisk at så mange her er så negative til lisens. Skal innrømme at det irriterer meg at vi ikkje får inn NRK2 heime, men tross alt så lager NRK mykje god TV og radio. Eg meiner ikkje at det berre er møl på TV2, TV Norge, TV3 og liknande, men det er ein god del av det.

 

Det som og er eit viktig poeng er at NRK sender program for alle folk og interesser. Folk kan seie kva dei vil, men TV2 (for å ikkje nevne TV Norge) har etter mitt syn eit mykje smalare sendeskjema.

 

Så når alt kjem til alt er lisensen noko ein betalar for å oppretthalde eit tilbod, på lik linje med at ein betalar andre skattar for å oppretthalde det samfunnet vi lev i.

 

Agony: Når NRK fortel oss kva som kjem på kanalane, er det ikkje å rekne for reklame.

5570371[/snapback]

 

Jeg er ikke enig, når det er p3 reklame på nrk, som i, are og odin reklame f.eks, så kaller jeg det reklame. Noe hverken p4 eller noen andre radio kanaler har lov til kjøpe fra nrk. Skal nrk være reklame fritt, skal det være reklamefritt, dvs, du går fra et program til neste, kun med ho berta som sier hva som kommer i mellom, kanskje med info om andre programmer de vil vise på nrk senere. Thats it.

 

Og er enig i at nrk er statskanalen, og skal ha noe på sendeprogrammet for alle. Men man må fortsatt betale full pris om du kun får inn nrk1 og ikke nrk2.

 

Personlig håper jeg på at nrk blir betalingstjenste når digitalt bakkenett kommer, men er vel tvilsomt det også.

Lenke til kommentar

Lurer på hvor mange av dere sytepaver som kommer til å sitte time etter time og følge med på NRK's OL-sendinger fra Torino. Tror dere NRK hadde fått rettigheter til å sende dette hvis de ikke fikk inn lisenspenger? Nei, da hadde nok OL heller gått på en eller annen råtten betal-TV kanal, slik fotball-VM gjorde i 2002 (til store protester). Vær glad vi har en allmennkringkaster.

Lenke til kommentar
Lurer på hvor mange av dere sytepaver som kommer til å sitte time etter time og følge med på NRK's OL-sendinger fra Torino. Tror dere NRK hadde fått rettigheter til å sende dette hvis de ikke fikk inn lisenspenger? Nei, da hadde nok OL heller gått på en eller annen råtten betal-TV kanal, slik fotball-VM gjorde i 2002 (til store protester). Vær glad vi har en allmennkringkaster.

5570405[/snapback]

 

Hva med alle de som ikke liker sport? når det først skal være en almen kanal, også bare kutter de ut alt annet og flytter alt de kan,f or å få inn mest mulig fra ol som de kan, sermonier, talkshow etterpå med utøvere osv.

 

Som sagt før, få alt over på betal tv eller reklame, så kan folk få betale for hva de vil se, evt se reklame, blir det likt for alle.

Lenke til kommentar

Dei viser vel det dei meiner folk flest vil sjå. Og eg har ein misstanke om at når dei viser mykje OL, er det nok fordi særs mange har lyst til å sjå det.

 

Og sjølv om det kanskje er ei noko flåsete samanlikning (klokka er tross alt midt på natta), så blir det å sende NRK som betal TV litt av det same som om ein skulle ha bommar på alle vegar for min del.

Lenke til kommentar
Lurer på hvor mange av dere sytepaver som kommer til å sitte time etter time og følge med på NRK's OL-sendinger fra Torino. Tror dere NRK hadde fått rettigheter til å sende dette hvis de ikke fikk inn lisenspenger? Nei, da hadde nok OL heller gått på en eller annen råtten betal-TV kanal, slik fotball-VM gjorde i 2002 (til store protester). Vær glad vi har en allmennkringkaster.

5570405[/snapback]

 

Hva med alle de som ikke liker sport? når det først skal være en almen kanal, også bare kutter de ut alt annet og flytter alt de kan,f or å få inn mest mulig fra ol som de kan, sermonier, talkshow etterpå med utøvere osv.

 

Som sagt før, få alt over på betal tv eller reklame, så kan folk få betale for hva de vil se, evt se reklame, blir det likt for alle.

5570419[/snapback]

Nå er det jo ikke akkurat OL hver måned heller da.

Lenke til kommentar

hvorfor sier dere at lisensen er for at nrk skal ha et tilbud til alle intreser .

det de gjør er å konsentre seg om den største gruppen sere og de såkalte smale programmene forsviner nesten.

 

for min del så er det kun 1,5 timer av nrks sendinger på en helt vanlig uke som intereser meg. enkelte sportsendinger ( f.eks. ol ) kommer i tillegg

jeg får bare inn de tre vanlige kanalen nrk1 og 2 og tv2.

 

forøvrig så er de mere intresert i å ta sere fra de andre knalene når de har topp programmer en når det er dårlig programmer på de andre - dendes det et intresangtT/topp progrma på tv2 så må selføgelig også nrk sende et prgram som jeg er intresert i til samme tid

sendes det skit på tv2 så må nrk også sende skit - gikk det ikke an å justre dette litt.

 

hvorfo skal nrk ha penger både fra feleskasen og så kreve ekstra avgift i tillegg ?. kunne de ikke hente alle pengen fra en plass ?

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

 

for  min del  så er det kun 1,5 timer  av  nrks sendinger på en  helt vanlig  uke  som intereser meg. enkelte sportsendinger ( f.eks. ol  ) kommer i tillegg

jeg får  bare inn de tre vanlige  kanalen nrk1 og  2 og  tv2.

5574298[/snapback]

 

lisensen er på 2039 kroner

 

tvtittinga koster deg da 28 og noe kroner pr time. :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

er det ikke noen som har forslag til andre måter å få inn lisensen på i et enlegg jeg har startet ?

 

hvis det stemmer at lisensen er der for å at de skal lage programmer for alle gruper og ikke bare de mest intresange så bryter i hvertfall nrk denne regelen ganske tydelig.

 

hvorfor skulle nrk sende sport på begge nrk kanalene ?- den adre kanalen kunne brukes til noe annet .

 

jeg var mest intresert i culing,og hopp og skisklytting men culingen sende de mest på nrk2.

 

desuten så paset inspurten i øvelsen dårlig med pausene på jobben

Lenke til kommentar

HERREGUD!

 

Slutt å syt over et par lapper i året folkens. Dere får mer valuta for dem enn mye annet. Fuktige byturer som bare gir deg bakrus og kløe på pikken, 2-3 månedskort på trikken (du kan jo bare snike, ikke sant?), dårlig kebab etter fuktige byturer som gir deg rennebæsj etc. etc.

Lenke til kommentar

NRK lager program som er interessante for 3-4 personer i finnmark og lignende. Og det betaler JEG for, som ikke benytter meg av tjenesten. De driter vel i hva JEG vil se, og de kommer ALDRI til å klare å lage noe som jeg er villig til å betale 5 kroner for å se. Skal de kreve penger av alle i landet så må de ta i bruk ny teknologi så folk kan se hva de vil når de vil og faktisk få noe utbytte fra lisenspengene. Tilbudet er ikke bare dårlig, det er en spøk. Kommer det en tulling på eiendommen din og vifter med NRK-badge så be ham om å stikke det en viss plass.

Lenke til kommentar

Kjøpte en lcd-tv hos Dell og sendte i samme slengen en e-mail der jeg spurte om de sendte noen info til nrk. Her er svaret jeg fikk :)

 

Hei og takk for din henvendelse!

 

Vi sender ikke noe informasjon til  lisensavdelingen da du selv velger hvilken lisensavtale du skal ha på TV`en. Ønsker du å endre faktura adressen på din order så kan vi det, men du skal være oppmerksom på at det vil koste 500 NOK.

 

Ha en god dag!

 

Med vennlig hilsen

 

Ilona G

 

Senior customer care assistant

Arne Jacobsens Allé 15-17

Dell

 

Go Dell!

Lenke til kommentar
HERREGUD!

 

Slutt å syt over et par lapper i året folkens. Dere får mer valuta for dem enn mye annet. Fuktige byturer som bare gir deg bakrus og kløe på pikken, 2-3 månedskort på trikken (du kan jo bare snike, ikke sant?), dårlig kebab etter fuktige byturer som gir deg rennebæsj etc. etc.

5644061[/snapback]

 

Majoriteten av disse menneskene som du beskriver kan være studenter som i utgangspunktet får 80 000 kr i lån per studieår, fordelt på månedene august til mai. Merk at studielånet har ikke økt, men har stått stille veldig lenge, mens alle utgifter har steget (husleie, mat, etc..). Nå stiger foressten NRK lisensen igjen (med velsignelse fra stortinget). Istedet for at studentene slipper med en redusert lisens, slik som fagforeningene har en studentkontigent (du betaler bare ett par hundre kroner i året for å være medlem), må studenter betale like mye som en person som har jobb. Hvor er logikken?

Endret av MrJavalava
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...