Gå til innhold

Til krig mot NRK: selger tv'en og kjøper tvkort


MrJavalava

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor ofte ser du "reklame" på NRK da, det er ikke ofte i forhold til TV2, TV3 eller de andre reklame finansierte kanalene, OK at det kan komme et lite innslag om VG eller møbelringen, men det varer da bare 10 sekunder, før du er tilbake i utforlæypa eller hoppbakken.

5545202[/snapback]

 

Var så vidt innom WRC fra Sverige i dag, og der var det tett med reklame for Becks øl.

På NRK som liksom skal være reklamefritt sender de tilogmed alkoholreklame som liksom skal være ulovlig i Norge. Det er ren mafiavirksomhet NRK driver med.

Lenke til kommentar
Man får vel ikke automatisk krav når man kjøper tv-kort til pc? Kjøper man vcr og tv så sender butikken inn info automatisk, men trodde ikke det var gjellende med tv-kort....

 

Slår tv-kort ut på måleutstyret til kontrollørene?

5550541[/snapback]

 

lol tenker på den kontrollør reklamen til nrk.. den gamle ... han med en TV på ryggen, antenne i hånden og en bilettør veske?? den er faktisk veldig genial.... hahahaha lo meg skakk første gang jeg så den som liten :p hehehe

 

nei det har bare et par øyer og litt skriftlig inside info om dei... det er nok til at det kommer på døren til deg å spør om du har tv :p

Endret av DArkwIng
Lenke til kommentar

Helt feil. Kjøper du DVD-opptaker, er butikken pliktig til å melde til NRK at du har kjøpt en fjernsynsmottaker (ellers risikerer de kraftig bot). Du behøver ikke å gjøre noe for å ha god samvittighet, du får heller ikke lisensmannen på døra - du får bare regning to ganger i året som du må betale - altså du blir lisensbetaleren automatisk.

 

Hvis faren din, som allerede er lisensbetaler, kjøper opptakeren, blir du ikke meldt inn og da må du selv fylle ut skjema og sende det til NRK :p

Lenke til kommentar
Om er/eller blir  nrk lisenc på tvkort ?  har tenk å kjøp et nå alså tvkort  :) (tv på rep og jeg vil se tv :p)

5559715[/snapback]

 

Teknisk sett ja, men det må du melde inn selv. Men man betaler selvfølgelig bare lisens en gang, og det er ikke "nrk lisens" heller (selv om det er nrk som står for innkrevingen)...

 

Hater personlig reklame og blir kvalm hver gang jeg ser en film på tv2/tv norge/tv3, så det er greit å kunne switche over på nrk av og til og ikke bli avbrutt ørten ganger i halvtimen.

Lenke til kommentar
Teknisk sett ja, men det må du melde inn selv. Men man betaler selvfølgelig bare lisens en gang, og det er ikke "nrk lisens" heller (selv om det er nrk som står for innkrevingen)...

 

Hater personlig reklame og blir kvalm hver gang jeg ser en film på tv2/tv norge/tv3, så det er greit å kunne switche over på nrk av og til og ikke bli avbrutt ørten ganger i halvtimen.

5559724[/snapback]

 

så all egenreklamen til nrk tells ikke?

Lenke til kommentar
Helt feil. Kjøper du DVD-opptaker, er butikken pliktig til å melde til NRK at du har kjøpt en fjernsynsmottaker (ellers risikerer de kraftig bot). Du behøver ikke å gjøre noe for å ha god samvittighet, du får heller ikke lisensmannen på døra - du får bare regning to ganger i året som du må betale - altså du blir lisensbetaleren automatisk.

 

Hvis faren din, som allerede er lisensbetaler, kjøper opptakeren, blir du ikke meldt inn og da må du selv fylle ut skjema og sende det til NRK :p

5559699[/snapback]

 

Butikker skal 'ikke' vaere pliktig til aa melde kjoep av utstyr som ikke selv mottar noen form for TV-signaler. Det er her jeg mener NRK gaar over grensen ved aa faa butikkene med paa dette tullet. Slikt utstyr er ikke avgiftspliktig. Poenget med at butikken melder dette likevel er rett og slett at NRK tror at alle som kjoeper ting som DVD-opptaker maa da ha TV. Og det vil de i saa fall vite om da det er stoerre sannsynlighet for aa finne en ikke-betalende TV-titter.

 

Jeg synes det er litt personvern problemer med denne tanken. Hvorfor skulle NRK kunne ha oversikt over ting vi kjoeper som ikke gjoer oss pliktig til aa betale? Og heller, hvorfor skal de i det hele tatt kunne vite om vi har 1 eller 12 TV-apparater? Og hvorfor skal en person som ikke har TV, men kjoeper seg DVD-spiller forvente seg et uhyggelig besoek av en NRK-lisenstorpedo?

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Bare synd at nrk ikke kunne få avgift på tv i moblien da . Ha HA Ha....

 

jeg lurer på HVORFOR nrk har fått lov til å kreve avgit av alle ( hustander ) som kan ta inn hvilken som helts tvknal uteom nrk sine ?

var det dem som fant opp tvsendingne i norge?

 

Dere mo oså ta med i btraktingen at man kan kjøpe seg tv som er biligere i inkjøp en den avgigten som Nrk krever inn en gang i året.

 

da hadde det vert bedre med en prosentvis andel av verdien av tvn som ny du kjøpe.

 

beløpet må selføgelig bregreset oppver til et maksbeløp og gjelde for en begernset antal år .

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar
Butikker skal 'ikke' vaere pliktig til aa melde kjoep av utstyr som ikke selv mottar noen form for TV-signaler. Det er her jeg mener NRK gaar over grensen ved aa faa butikkene med paa dette tullet. Slikt utstyr er ikke avgiftspliktig. Poenget med at butikken melder dette likevel er rett og slett at NRK tror at alle som kjoeper ting som DVD-opptaker maa da ha TV. Og det vil de i saa fall vite om da det er stoerre sannsynlighet for aa finne en ikke-betalende TV-titter.

 

Jeg synes det er litt personvern problemer med denne tanken. Hvorfor skulle NRK kunne ha oversikt over ting vi kjoeper som ikke gjoer oss pliktig til aa betale? Og heller, hvorfor skal de i det hele tatt kunne vite om vi har 1 eller 12 TV-apparater? Og hvorfor skal en person som ikke har TV, men kjoeper seg DVD-spiller forvente seg et uhyggelig besoek av en NRK-lisenstorpedo?

5560330[/snapback]

 

Her blander du litt.

En DVD-opptager inneholder en tuner, og er lisensbelagt.

En DVD-spiller inneholder IKKE tuner, og er ikke lisenspålagt.

 

Det er stortinget som har bestemt dette, ikke NRK. Så dersom du vil klage, så klag til rett sted. NRK er bare innkrever av avgiften.

Lenke til kommentar
Beklager, jeg mente DVD-opptaker med innebygd tuner. Disse er lisenspliktige og meldepliktige for selgeren.

5560380[/snapback]

 

Ahh, ok. Det ble noe annet, ja. :thumbup:

5560515[/snapback]

 

Jeg glemte meg og bestilte en Kiss spiller ifra Netshop bestilt på firma men med levering privat... Drev og søke etter kanaler etter å ha satt den opp, så ringte det på døren. Der står lisenskontroløren med skiltet sitt. Nei, jeg vil ikke vise han at jeg ikke har TV sier jeg. Heldigvis var det ikke lyd på Kiss spilleren som stod rett rundt hjørnet. Dette var i sommer, har ikke hørt noe mer siden. Hadde Får skjerpe meg fremover :!: Etter en formaning om bot osv. dro han.

Lenke til kommentar
Her blander du litt.

En DVD-opptager inneholder en tuner, og er lisensbelagt.

En DVD-spiller inneholder IKKE tuner, og er ikke lisenspålagt.

 

Det er stortinget som har bestemt dette, ikke NRK.  Så dersom du vil klage, så klag til rett sted.  NRK er bare innkrever av avgiften.

5564221[/snapback]

 

Det er rett og slett ingen grunn til aa anta at en DVD-opptaker har TV-tuner. Poenget her er at utstyr med TV-tuner gjoer man pliktig til aa betale avgiften.

 

(Alle videospillere er opptaksutstyr, men ikke alle har tunere) ;)

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...