Gå til innhold

1900xt - xtx ytelse oc tråden.


simalarion

Anbefalte innlegg

Vultur Gryphus Postet i dag, 01:23

Jeg skjønner ikke helt det argumentet om flaskehals, men hvis noen har noe vettugt å si, så tar jeg gjerne i mot det...

Ja nå har jo Managhead forklart det ganske greit, men dette ordet "flaskehals" tror jeg blir tillagt mer dramatikk enn man i praksis vil merke. En flaskehals, innsnevring, begrensning eller hva man vil kalle det, kan man godt si at alle dagens cpu er ifht feks X1900 i den forstand at en bedre cpu ville gitt flere poeng i 3DMark, akkurat som testen til leifeinar viser.

"Flaskehals" er jo populært å måle ved veldig lav oppløsning, der man kanskje får 220 fps, og hvor et bedre skjermkort gir liten eller ingen økning i fps lenger.

Men å snu om dette til at det liksom ikke er noe poeng i å ha et X1900 hvis man har en 3000+ blir jo litt feil.

 

Hva man får av fps over 80 er etter mitt syn kun av teoretisk interesse, det som er interessant er at man kan få 80 fps ved 1200x1600.

Det som vel er ment Vultur Gryphus, er nok at det først er ved høyere oppløsning du vil få reell glede av ditt nye vidunder :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har fått fram ei ok innstilling på vifte styringen. nå kan jeg sove helt fint 6 meter fra pc. anbefaler alle som synest at kortet bråker for mye til og prøve dette. tror også at disse instillingene er forskjellige fra produsentene. merk tror.... derfor er det enkelte kort som kjører vifta en del mere enn nødvendig. har oså tatt ei 2 timers økt med oblivion med disse settings og allt virker fint.

 

idle temp ligger og hopper fra 65 til 73. med 24 grader i rommet og pcn trykkt inne i ei krå. dvs at på idle er den nå max 18% på. mot 27% før.

 

ATITool 0.25 Beta 14

5853195[/snapback]

 

 

forandret første fra 70 til 65 grader. ligger nå og koser seg på 65. synest dette fungerer optimalt. 18% er akkurat nåkk til og holde idletemp og er merkbart stillere enn 27% innstilling. klarer ikke få den høyere enn 36%. fines det noe jeg kan stresse gpu med bedre enn atitool?

Lenke til kommentar

driver og skal klokke litt, litt komplisert dette siden den driver og skifter på volten. hvor mye volt skal det være i 3d mode og 2d mode?

 

driver og exprimenterer med en idle profil i atitool, ved og undervolte gpu og klokke den ned. har nå kun 1,020V på. og klokket ned til ca 400/500

 

 

så for og få til en gaming profil må jeg vel vite hvilke volt jeg skal sette på. tenker på en moderat klokk som 650/800

Lenke til kommentar

Flebeleb :dribble: 1600X1200@stock 10401 3DMark05. Skal leke litt mere med AA og AF nå. Hadde en hendelse i sted som bekymrer meg litt (artifacts) Satte AF til 8X og fikk en stripe med mange farger øverst på skjermen. Den forsvant når jeg satte den ned til 4X og den kom ikke tilbake når jeg satte den opp til 8X igjen. Et engangstilfelle? Håper det :hmm:

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar
Noen som kan den tweaken i .ini fila for litt bedre fps i Oblivion i farta, litt OT, men har sett det er mange her som spiller det.

5879626[/snapback]

 

 

er litt interesert i dette jeg og. har forandra det meste av instillinger i oblivion uten at kortet produserer mere fps. i skogen har jeg 30 fps med allt på&1280/1024) . men slår jeg av bloom, stiller ned på sadows. af og aa på min osv når jeg 35 fps og da med ei oppløsning på 1000/800 ca

Lenke til kommentar

Hei jeg skal hente og kjøpe Club3D Radeon X1900XTX i dag. :w00t:

Lurte på er det noen spessiel måte jeg skal installere kortet på som feks strøm osv.?

Har lastet ned Catalyst 6.3 er det noe mer jeg tenger? Og til slutt har dere noen gode tips hvordan jeg kan fjerne Nvidia driveren som er installert.

Lenke til kommentar
Hei jeg skal hente og kjøpe Club3D Radeon X1900XTX i dag.  :w00t:

Lurte på er det noen spessiel måte jeg skal installere kortet på som feks strøm osv.?

Har lastet ned Catalyst 6.3 er det noe mer jeg tenger? Og til slutt har dere noen gode tips hvordan jeg kan fjerne Nvidia driveren som er installert.

5881512[/snapback]

 

Google etter driver cleaner.Så avinstallerer du nvidia driveren fra windows, restarter og booter inn i safe mode. Trykk F8 for dette , eventuelt F12 som på mitt kort. Så kjører du driver cleaner, les bruksanvisningen.

 

Restart og installer ati drivere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...