Gå til innhold

1900xt - xtx ytelse oc tråden.


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det funker faktisk ganske greit, er ofte nede i 30 men blir aldrig så plagsomt at det blir iriterendet. Men litt lugging her å der blir det jo.

5894942[/snapback]

 

 

 

oppløsing for funker ikke med aa og hdr her på høy oppløsing 1360 elns

5895561[/snapback]

 

 

Hva mener du? Det der må du ta en gang til.

Lenke til kommentar
Hvorfor greier du så mye bedre FPS + at du kjører høyre oppløsning og AA ?

 

Det skal jo funke mye bedre på din pc en du beskriver :hmm: skjermkortet mitt er på 690 - 800. Jeg har også fått bedre fps ved å klokke cpu moderat men kjøre det rammen min klarer av klokking (husker ikke oc tallene nå i farten)

 

edit

For at det ikke skal lagge i det hele tatt på de settingen jeg spiller nå må du nokk forøvrig ha crossfire sett. (1600-1200 aa x4 med hdr ellers alt på fult)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Hva slags lydnivå er det man kan forvente i 2D egentlig?

 

6800GT kortet mitt er det som lager desidert mest lyd i kabinettet mitt i dag, men det har ingen automatisk viftekontroll (og jeg kjører viften på full peis).

5900244[/snapback]

 

 

 

kan klokke ned kortet med atitool. jeg har stilt ned volt til 1,1og klokka det ned til 450/920 da går vifte hastighet på 18% som max, men er avslådd ca halvparten av tiden. er så godt som helt stille da, funker fint. orginalt går den på 27% og da har den en litt iriterende dure lyd.

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Det funker faktisk ganske greit, er ofte nede i 30 men blir aldrig så plagsomt at det blir iriterendet. Men litt lugging her å der blir det jo.

5894942[/snapback]

 

 

Hvorfor greier du så mye bedre FPS + at du kjører høyre oppløsning og AA ?

5895119[/snapback]

 

lurer jeg også på :hmm:

 

edit: leste litt lenger ned. Har du overklokka skjermkortet till 690/800 ?? Standard er jo 500/600. Da jeg prøvde å overklokke hang pcenseg i oblivion, på 560/700 hvis jeg husker rett :hmm:

 

edit2: overklokket til 550/670 nå. Ser ut til å fungere fett :) Tror jeg fikk litt mer fps der.

Endret av asad
Lenke til kommentar
Skal prøve og OC kortet mitt snart. Da blir det sikkert litt bedre FPS på Oblivion.

 

Faen for en møkka driver kortet har!  :thumbdown: Det må ATI få gjort noe med.

 

Blir filmene noe bedre med Avivo?

5903759[/snapback]

 

drivern er litt rar ja, da tenker jeg på brukervennlighet. Har ennå ikke hatt noen feil med oblivion ( kanskje litt lav framerate , vet ikke om det er pga dårlig driver ). Men catalyst center`et er jo helt fjernt. tar ca 20 sek å åpne på min maskin, som er high end.

Lenke til kommentar
Skal prøve og OC kortet mitt snart. Da blir det sikkert litt bedre FPS på Oblivion.

 

Faen for en møkka driver kortet har!  :thumbdown: Det må ATI få gjort noe med.

 

Blir filmene noe bedre med Avivo?

5903759[/snapback]

 

drivern er litt rar ja, da tenker jeg på brukervennlighet. Har ennå ikke hatt noen feil med oblivion ( kanskje litt lav framerate , vet ikke om det er pga dårlig driver ). Men catalyst center`et er jo helt fjernt. tar ca 20 sek å åpne på min maskin, som er high end.

5903968[/snapback]

Det med tregt CCC opplever jeg også!

Lenke til kommentar
Skal prøve og OC kortet mitt snart. Da blir det sikkert litt bedre FPS på Oblivion.

 

Faen for en møkka driver kortet har!  :thumbdown: Det må ATI få gjort noe med.

 

Blir filmene noe bedre med Avivo?

5903759[/snapback]

 

 

 

avivo er gansk kjekt ja tvout funker langt bedre enn 78gtx 256mb jeg hadde før

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
lyd nivaet er veldig fint :)

5954993[/snapback]

 

Kunne du spesifisere litt.

Hvor mye roligere enn stock vil du si den er?

Hvilke temperaturer får du?

Jeg vil få maskinen min rolig helst uten bruk av vannkjøling. (siden det uansett er vifter til radiator).

 

Får forøvrig 10404 i 3DMark05 med 1900XT @ Stock og X2 3800+ @ 2.2GHz

Hovedkortet mitt er lite klokkevennlig. (Sapphire Pure Crossfire Advantage 480)

Ser load temp på cpu ligger rett under 60 grader. Er det veldig varmt eller?

(Er vant med en XP2200+ som idlet på 50 grader.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...