Gå til innhold

1900xt - xtx ytelse oc tråden.


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har formatert for litt siden, å jeg ahr prøvd ulike drivere....den siste var den jeg leste om, 84.20....trodde denne skulle fikse problemet mitt..

 

EDIT 84.25 :p Vel, jeg vet ikke helt hva FPS min er på men når det hakker så er den under 30, ta hjelper det lite me 5-10 ekstra...

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar
Jeg prøvde å flashe bioset på mitt x1900 xt i går, det som skjedde var at hele skjermen ble svart :cry: Noen som vet om en måte å flashe det tilbake? Som sagt så får jeg ikke noe bilde opp når jeg slår på dataen. Er det mulig å starte PC'n med enda et skjermkort i tillegg til X1900 XT kortet mitt f.eks. Har et DFI Ultra-D HK. Takk for eventuell hjelp.

 

Hilsen desperat gamer :no:

5819186[/snapback]

 

2 tips:

 

1. Prøv den andre DVI kontakten på skjermkortet. (biosflash kan låse den ene).

 

2. Fungerer ikke ovennevnte, lån eller kjøp deg et PCI skjermkort og flash tilbake.

 

edit. kan legge til en mulighet til.

 

3. Gjør en blindflash. Har du backup av biosen på diskett kan du putte inn denne å skrive komandoen a: osv.

 

Du finner kommandoene på nettet.

 

Jeg gjorde dette med et X800GT02 en gang og det funka.

5819200[/snapback]

 

Det går ikke å starte opp med et PCIe skjermkort til?

Ultra-D har jo 2 PCIe slotter

Endret av Sir Eatsalot
Lenke til kommentar
Vilt hvor mye dette spillet krever. Folk med toppkort sier det sliter^^ Mens andre med 1gb ram, gf6800 eller liknende opsett sier seg heelt fornøyde :D

5819441[/snapback]

 

 

Kanskje de me toppkort ønsker god grafikk mens de me en litt mindre gode PC er gla for at de klarer å spille det i 800x600/Low, Medium instilinger :p

Lenke til kommentar
Vilt hvor mye dette spillet krever. Folk med toppkort sier det sliter^^ Mens andre med 1gb ram, gf6800 eller liknende opsett sier seg heelt fornøyde :D

5819441[/snapback]

 

 

Kanskje de me toppkort ønsker god grafikk mens de me en litt mindre gode PC er gla for at de klarer å spille det i 800x600/Low, Medium instilinger :p

5819450[/snapback]

 

Du sier noe der ja :)

Lenke til kommentar
Jeg prøvde å flashe bioset på mitt x1900 xt i går, det som skjedde var at hele skjermen ble svart :cry: Noen som vet om en måte å flashe det tilbake? Som sagt så får jeg ikke noe bilde opp når jeg slår på dataen. Er det mulig å starte PC'n med enda et skjermkort i tillegg til X1900 XT kortet mitt f.eks. Har et DFI Ultra-D HK. Takk for eventuell hjelp.

 

Hilsen desperat gamer :no:

5819186[/snapback]

 

2 tips:

 

1. Prøv den andre DVI kontakten på skjermkortet. (biosflash kan låse den ene).

 

2. Fungerer ikke ovennevnte, lån eller kjøp deg et PCI skjermkort og flash tilbake.

 

edit. kan legge til en mulighet til.

 

3. Gjør en blindflash. Har du backup av biosen på diskett kan du putte inn denne å skrive komandoen a: osv.

 

Du finner kommandoene på nettet.

 

Jeg gjorde dette med et X800GT02 en gang og det funka.

5819200[/snapback]

 

Det går ikke å starte opp med et PCIe skjermkort til?

Ultra-D har jo 2 PCIe slotter

5819448[/snapback]

 

Funker det med et PCIe kort? Det er liksom litt mer tilgjengelig. Funker det å flashe tilbake dersom du har tatt forced bios flash også?

Lenke til kommentar
Jeg prøvde å flashe bioset på mitt x1900 xt i går, det som skjedde var at hele skjermen ble svart :cry: Noen som vet om en måte å flashe det tilbake? Som sagt så får jeg ikke noe bilde opp når jeg slår på dataen. Er det mulig å starte PC'n med enda et skjermkort i tillegg til X1900 XT kortet mitt f.eks. Har et DFI Ultra-D HK. Takk for eventuell hjelp.

 

Hilsen desperat gamer :no:

5819186[/snapback]

 

2 tips:

 

1. Prøv den andre DVI kontakten på skjermkortet. (biosflash kan låse den ene).

 

2. Fungerer ikke ovennevnte, lån eller kjøp deg et PCI skjermkort og flash tilbake.

 

edit. kan legge til en mulighet til.

 

3. Gjør en blindflash. Har du backup av biosen på diskett kan du putte inn denne å skrive komandoen a: osv.

 

Du finner kommandoene på nettet.

 

Jeg gjorde dette med et X800GT02 en gang og det funka.

5819200[/snapback]

 

Det går ikke å starte opp med et PCIe skjermkort til?

Ultra-D har jo 2 PCIe slotter

5819448[/snapback]

 

Funker det med et PCIe kort? Det er liksom litt mer tilgjengelig. Funker det å flashe tilbake dersom du har tatt forced bios flash også?

5819497[/snapback]

 

Det vil nok ikke funke med et annet PCI express kort da du kan risikerer å skade det kortet ved å flashe mot det andre.. hvis du skjønner?

 

Det beste er å skaffe et PCI kort av nvidia i dette tilfellet, da det kortet du skal flashe er ATI.

Lenke til kommentar
Vilt hvor mye dette spillet krever. Folk med toppkort sier det sliter^^ Mens andre med 1gb ram, gf6800 eller liknende opsett sier seg heelt fornøyde :D

5819441[/snapback]

 

Jeg har vært borti noen slike. Jeg er temmelig sikker på at det er fullstendig bullshit (de som påstår at de kjører spillet på full skur altså). Jeg har selv en A64 3200+, 1GB Ram og et 6800GT. Spillet går som ei halt bikkje med danseskøyter. Slår jeg av HDR og skrur ned omtrent alt av settings er det spillbart, men det ser ikke bra ut og har altfor lav FPS.

 

Likevel oppfører spillet seg helt fullstendig forskjellig på forskjellig hardware. Romkameraten min sitter på et 6600GT, og det går bedre på PCen hans enn det gjør på min.

 

Oblivion trenger virkelig en patch. Memory leaks (som for øvrig var et problem med Morrowind også), merkelige problemer med minnebruk (har problemer med å cleare minnet for saker det ikke trenger lenger osv.). Spillet kunne trengt en ekstra måned eller to med tweaking og polishing. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor ikke Bethesda tok seg tid til å strømlinjeforme koden mer, og i det aller minste fikse showstopper-bugs som stort sett alle har. Skuffende greier, men det er ikke akkurat noen overraskelse. Bethesda har et noe frynsete rulleblad når det gjelder bugs.

Lenke til kommentar
Jeg prøvde å flashe bioset på mitt x1900 xt i går, det som skjedde var at hele skjermen ble svart :cry: Noen som vet om en måte å flashe det tilbake? Som sagt så får jeg ikke noe bilde opp når jeg slår på dataen. Er det mulig å starte PC'n med enda et skjermkort i tillegg til X1900 XT kortet mitt f.eks. Har et DFI Ultra-D HK. Takk for eventuell hjelp.

 

Hilsen desperat gamer :no:

5819186[/snapback]

 

2 tips:

 

1. Prøv den andre DVI kontakten på skjermkortet. (biosflash kan låse den ene).

 

2. Fungerer ikke ovennevnte, lån eller kjøp deg et PCI skjermkort og flash tilbake.

 

edit. kan legge til en mulighet til.

 

3. Gjør en blindflash. Har du backup av biosen på diskett kan du putte inn denne å skrive komandoen a: osv.

 

Du finner kommandoene på nettet.

 

Jeg gjorde dette med et X800GT02 en gang og det funka.

5819200[/snapback]

 

Det går ikke å starte opp med et PCIe skjermkort til?

Ultra-D har jo 2 PCIe slotter

5819448[/snapback]

 

Funker det med et PCIe kort? Det er liksom litt mer tilgjengelig. Funker det å flashe tilbake dersom du har tatt forced bios flash også?

5819497[/snapback]

 

Det vil nok ikke funke med et annet PCI express kort da du kan risikerer å skade det kortet ved å flashe mot det andre.. hvis du skjønner?

 

Det beste er å skaffe et PCI kort av nvidia i dette tilfellet, da det kortet du skal flashe er ATI.

5819682[/snapback]

Vil dette: http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=49611 funke? Hvilken innvirkning har merket å si i denne sammenhengen?

Tusen takk for svar :D , trodde jeg måtte greie meg uten mitt elskede X1900 XT i flere månder nå :thumbup:

 

EDIT: Sneik seg visst inn en liten leif der

Endret av ArneMaiden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...