Gå til innhold

1900xt - xtx ytelse oc tråden.


simalarion

Anbefalte innlegg

Slo av aa for å prøve litt hdr i oblivion, du verden hvor flott det er!. det hele føles mer levendet samtidig som det er litt skuffendet å måtte spille med hakkete kanter.

 

imperial26hm.th.jpg

 

imperial19kh.th.jpg

5811829[/snapback]

Hvorfor slo du av Aa og prøvde hdr?

Jeg mener du har jo Radeon, du kan ha HDR+AA på.

? :hmm:

Har du forresten af på?

5812698[/snapback]

 

 

For spillet støtter ikke hdr og aa samtid.

Da jeg test det opp høyer oppløsiing med 4aa så hadde jeg ikke nok fps dog 2-4af funker samtid men best er er dropp aa og af vite du ikke x1800/1900cf eller sli av et slag

5812852[/snapback]

Er det noe vits å ha på Af 8x når HDR er på og AA av?

Vil man merke forskell?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor ikke det kortet?

 

http://www.cshop.no/PartDetail.aspx?q=p:900438;c:36132;r:pg

 

Er jo billigere og xtx, personlig så foretrekker jeg sapphire  :thumbup:

5818852[/snapback]

 

 

 

fordi jeg bor ikke i norge, og jeg betalte 3430,- for kortet :yes: derfor. var bare gcube, ikke noe annet og velge imellom.

 

hva med flasheguide da?

 

 

er kontakten på vifta en vanlig 3 pin slik at jeg kan koble på viftestyringa? eller er det noe spesial greier?

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Jeg prøvde å flashe bioset på mitt x1900 xt i går, det som skjedde var at hele skjermen ble svart :cry: Noen som vet om en måte å flashe det tilbake? Som sagt så får jeg ikke noe bilde opp når jeg slår på dataen. Er det mulig å starte PC'n med enda et skjermkort i tillegg til X1900 XT kortet mitt f.eks. Har et DFI Ultra-D HK. Takk for eventuell hjelp.

 

Hilsen desperat gamer :no:

Lenke til kommentar
Jeg prøvde å flashe bioset på mitt x1900 xt i går, det som skjedde var at hele skjermen ble svart :cry: Noen som vet om en måte å flashe det tilbake? Som sagt så får jeg ikke noe bilde opp når jeg slår på dataen. Er det mulig å starte PC'n med enda et skjermkort i tillegg til X1900 XT kortet mitt f.eks. Har et DFI Ultra-D HK. Takk for eventuell hjelp.

 

Hilsen desperat gamer :no:

5819186[/snapback]

 

2 tips:

 

1. Prøv den andre DVI kontakten på skjermkortet. (biosflash kan låse den ene).

 

2. Fungerer ikke ovennevnte, lån eller kjøp deg et PCI skjermkort og flash tilbake.

 

edit. kan legge til en mulighet til.

 

3. Gjør en blindflash. Har du backup av biosen på diskett kan du putte inn denne å skrive komandoen a: osv.

 

Du finner kommandoene på nettet.

 

Jeg gjorde dette med et X800GT02 en gang og det funka.

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar
Oblivon er ganske sulten på ram, hvis man spiller på nesten maks, så må man iallfall ha 2gb. Hørt at noen får ramlagg ved 2gb ram også.

5819169[/snapback]

 

 

Huff, tell me about it.....den er sulten på alt, klarer ikke å kjøre det inærheten av maks....hakker noe sånn inn i h****** når jeg er ute, å når det regner, det er ikke gøy å spille.....:( trodde PC'en min skulle klare maks på Oblivion....

Lenke til kommentar

Bahamut: Du kan jo fikse et 7800gtx 512 kort til :D kjøre i sli. Selvfølgelig koster det masse penger, hehe. Jeg har kun bestilt et 7900gt, spiller med 7800gt og det går veldig dårlig. Lurer på om jeg ikke skulle bestille enda et 7900gt, så jeg får kjørt i sli. Spillet er jo nydelig, og vil veldig gjerne spille på 1680x1050 med hdr.

Lenke til kommentar
Bahamut: Du kan jo fikse et 7800gtx 512 kort til :D kjøre i sli. Selvfølgelig koster det masse penger, hehe. Jeg har kun bestilt et 7900gt, spiller med 7800gt og det går veldig dårlig. Lurer på om jeg ikke skulle bestille enda et 7900gt, så jeg får kjørt i sli. Spillet er jo nydelig, og vil veldig gjerne spille på 1680x1050 med hdr.

5819310[/snapback]

 

 

Vel, med den 3dmark scoren jeg klarer så synes jeg at jeg brude klare bedre i Oblivion :p hehe, 7800 GTX 512 er ikke så mye dårligere enn 1900..... Vet SLI er at alternativ men det er dyrt pluss så selger de ikke disse kortene lengre, må kjøpe det brukt å de er det ikkemange av... få vil selge sitt 7800 512 i fordel for 1900/7900.....det koster mer enn det smaker, klarer meg fint til N80 men, hallo....oblivion :( Det skal serisøt ikke hakke så mye hos meg......iche at jeg synes spillet er spesielt bra da....et gå til neste oppdrag å gjør det for å så gå til neste oppdrag spill, et stort men tomt spill.....men grafikken er jo av de bedre..

Lenke til kommentar
Oblivon er ganske sulten på ram, hvis man spiller på nesten maks, så må man iallfall ha 2gb. Hørt at noen får ramlagg ved 2gb ram også.

5819169[/snapback]

 

 

Huff, tell me about it.....den er sulten på alt, klarer ikke å kjøre det inærheten av maks....hakker noe sånn inn i h****** når jeg er ute, å når det regner, det er ikke gøy å spille.....:( trodde PC'en min skulle klare maks på Oblivion....

5819277[/snapback]

 

Tror det er noe galt med programmvaren din. Kan jo ikke lagge på pc`en du har nå vel?Hvilken oppløsning kjører du på, aa/af hdr?

 

har jo fått med meg at 7800kort sliter med oblivion, kanskje det er mer utbredt enn jeg trodde. Uansett, må komme en patch snart eller noe.Pc`en din er rå.

Endret av asad
Lenke til kommentar
Oblivon er ganske sulten på ram, hvis man spiller på nesten maks, så må man iallfall ha 2gb. Hørt at noen får ramlagg ved 2gb ram også.

5819169[/snapback]

 

 

Huff, tell me about it.....den er sulten på alt, klarer ikke å kjøre det inærheten av maks....hakker noe sånn inn i h****** når jeg er ute, å når det regner, det er ikke gøy å spille.....:( trodde PC'en min skulle klare maks på Oblivion....

5819277[/snapback]

 

Tror det er noe galt med programmvaren din. Kan jo ikke lagge på pc`en du har nå vel?Hvilken oppløsning kjører du på, aa/af hdr?

5819373[/snapback]

 

 

1200x1000 uten AA men med HDR

Lenke til kommentar
Bahamut: Du kan jo fikse et 7800gtx 512 kort til :D kjøre i sli. Selvfølgelig koster det masse penger, hehe. Jeg har kun bestilt et 7900gt, spiller med 7800gt og det går veldig dårlig. Lurer på om jeg ikke skulle bestille enda et 7900gt, så jeg får kjørt i sli. Spillet er jo nydelig, og vil veldig gjerne spille på 1680x1050 med hdr.

5819310[/snapback]

 

 

Vel, med den 3dmark scoren jeg klarer så synes jeg at jeg brude klare bedre i Oblivion :p hehe, 7800 GTX 512 er ikke så mye dårligere enn 1900..... Vet SLI er at alternativ men det er dyrt pluss så selger de ikke disse kortene lengre, må kjøpe det brukt å de er det ikkemange av... få vil selge sitt 7800 512 i fordel for 1900/7900.....det koster mer enn det smaker, klarer meg fint til N80 men, hallo....oblivion :( Det skal serisøt ikke hakke så mye hos meg......iche at jeg synes spillet er spesielt bra da....et gå til neste oppdrag å gjør det for å så gå til neste oppdrag spill, et stort men tomt spill.....men grafikken er jo av de bedre..

5819370[/snapback]

Har du oppdatert alle driverene (Tenker spesielt på skjermkort)?

Lenke til kommentar
Oblivon er ganske sulten på ram, hvis man spiller på nesten maks, så må man iallfall ha 2gb. Hørt at noen får ramlagg ved 2gb ram også.

5819169[/snapback]

 

 

Huff, tell me about it.....den er sulten på alt, klarer ikke å kjøre det inærheten av maks....hakker noe sånn inn i h****** når jeg er ute, å når det regner, det er ikke gøy å spille.....:( trodde PC'en min skulle klare maks på Oblivion....

5819277[/snapback]

 

Tror det er noe galt med programmvaren din. Kan jo ikke lagge på pc`en du har nå vel?Hvilken oppløsning kjører du på, aa/af hdr?

5819373[/snapback]

 

1200x1000 uten AA men med HDR

5819392[/snapback]

 

 

Ok, da må det være noe tull der. Har du prøvd å formatere, og sjekke ut forskjellige drivere?

 

Ta en titt på det ofisielle forumet, der er det flere som har liknende problemer. Pc`en din SKAL kjøre glatt på den oppløsningen der.

Endret av asad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...