Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Funker elektrisk "turbo" vifte?


leif666

Anbefalte innlegg

Kva med ein FSE Powerboost Valve?

The Power Boost Valve is a high performance tuning part which replaces the original equipment valve (fitted to the vehicle).

A range of models are available to suit a wide variety of European cars, which almost certainly includes yours.  We are continually developing new designs to expand the number of applications.

We outline the benefits of the Power Boost Valve by drawing a comparison evaluation:

Ref:  Original Equipment Fuel Pressure Control Valve

The electric fuel pump supplies fuel at a high pressure to the fuel rail and injectors, which is then regulated by a fuel pressure control valve.  Typically, the regulator is not adjustable and is pre-set to a 3 bar maximum pressure.  At idle the fuel pressure valve reduces it by 0.5 bar approximately to 2.5 bar.  When accelerating quickly from standstill the fuel pressure increases at a proportional rate retaining a lean fuel mixture strength as required by the E.E.C. for new vehicles.

Har lite tru på alle desse superboosttingsakene til bil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hei!

 

Viss du søker etter Electric Supercharger så finner du en del informasjon på disse. Tenkte litt på dette sjøl til min vectra 1,8 tidligere, men ble aldri noe av. Husker jeg fant en test i magasin om disse da på en Honda 1,6. Den kom bra ut i testen der. Husker også att det ville bli mye bedre med to isteden for en, men hver trekker 60 Ampere, så du må ha litt strømreserve for å dra den. Og med to blir det jo 120 ampere og det kan vel bli litt drøyt. Såg også en demo der dei koblet disse til strøm uten å være montert og den lettet og føk. Sprengte også en stor boss pose på veldig kort tid. Billigste jeg fant var på e-bay til 90$.

 

Håper dette hjalp deg litt kansje

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...