leif666 Skrevet 19. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Hva tror dere? Har sett dette for noen år tilbake, men har ikke hørt om noen som har testet det. Noen som vet om det funker, eventuelt om det er noen som har noe lignende bare kraftigere. Sykt enkelt å innstalere da Jeg vurderer å sette det i en Ford Scorpio 2.9 Cosworth, frem til jeg får tid til å montere kompressor. Da flytter jeg den over i en Renault laguna jeg har. Den koster jo ikke mer en 2500,-m/frakt da Endret 19. januar 2006 av leif666 Lenke til kommentar
eab Skrevet 19. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2006 Bruk heller de 2500 kronene som start på twinturbo-prosjet til cossiemotoren du! Scorpio med twinturbo 2.9 24v og 4x4 er noe jeg alltid kommer til å ønske meg Angående slike produkter så har jeg ikke mye trua på de. Spesielt når det ser ut som annonsen kommer fra Se&hør Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 19. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2006 Var veldig morsom den grafen på de bremsepapirene der da. Lurer på hva som skjedde når den streken begynte å gå baklengs. Hvor koster den forresten 2500? Hvis du går på webshoppen til produsenten Kamann-Motorsport, som forøvrig var merkelig likt de noe mer annerkjente Hamann-Motorsport... ...så vil du se at denne greia koster kun en drøy tusenlapp. Da har du i det minste kasta 1500 kroner mindre ut av vinduet. Og ikke for å være frekk, men hvis du vurderer denne tror jeg kanskje ikke du er kompetent til å montere kompressor i Scorpioen din når den tid kommer. Lenke til kommentar
eab Skrevet 19. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2006 En annen ting jeg kom til å tenke på (nå beveger jeg meg ut på tynn is her): Airflow ca 1282gal/min, det blir ca 4800 liter i minuttet. En 2.9 trenger vel rundt 8000 liter pr min på ca 6000rpm? Og hvordan får man pumpet rundt 4800 liter luft minuttet med 12W? Lenke til kommentar
leif666 Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Og ikke for å være frekk, men hvis du vurderer denne tror jeg kanskje ikke du er kompetent til å montere kompressor i Scorpioen din når den tid kommer. 5462902[/snapback] Du er jo ikke lite frekk da! Jeg har bygget om to Ford Scorpio. Den første bygget jeg om fra 2.8 automat bakhjulsdrift til 2.9 4x4. Det er bilder av den her på forumet. Den jeg har bygget om nå er en Ford Scorpio 2.9l 1988mod. Den har jeg satt i 2.9 Cosworth 1996mod motor, girkasse, oppheng, bremser + alt innvendig. Dette er jeg 99% sikkert den første som har gjort i Norge! Jeg har også bygget om flere andre biler. Og satt i turbo. Tror faktisk jeg er mer kompetent en deg, så slike kommentarer kan du holde for deg selv. okai? Jeg holder for tiden også på å bygge opp en Porsche + jeg bygger hus, så jeg har ikke tid til å sette i kompressoren før til sommeren, det var jo det jeg skrev i første innlegget. LES FØR DU SVARER FOR ¤%" JA, JEG BLE VELDIG PROVOSERT!! Spørsmålet var veldig enkelt, hva tror dere, kan det funke? I så fall er det jo 10-15hk for 2500,- men det er alltid noen lite intelligente som ikke er kompetente nokk til å svare, som bare kommer med dritt. Du har mye å lære av Erik Braseth i denne tråden. Og du har 1597 Innlegg? Endret 19. januar 2006 av leif666 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2006 Tror nok den vil gi en liten boost på lavere turtall men så vil effekten avta.. Noen son har mer info om saken ? Vil også anta at mindre motorer får relativt sett mer ut av saken siden trykket er konstant eller ? Lenke til kommentar
Evil Knivel Skrevet 19. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2006 ser litt interesangt ut men samtidig veldig tvilsomt. er vell bare ei kraftig vifte som står og går inni den saken. burde kanskje ha vært litt mere kjent om slikt har fungert bra... viss du kjøper den så må du si ifra om du oppdager forbedringer Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 19. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Jeg har sett live test på rulle med det greiene der.... Motoren (en ford 2.0is) bremset 107,8 hk uten den saken, og 86,4hk MED den saken... Den hadde dog en økning på ca1,5hk ved ca3500rpm, så NEI, dette funker IKKE, den struper fuktisk for luften når turtallet øker... Testet den også på en mustang 302 v8, og der var det ikke noe tegn til økning noe sted i turtallsregisteret, ble bare mindre og mindre effekt jo mer turtall (i forhold til uten den saken montert)..... Men kanskje den funker på en moped med 12v..?? Endret 19. januar 2006 av weedman Lenke til kommentar
leif666 Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. januar 2006 Jeg har sett live test på rulle med det greiene der.... Motoren (en ford 2.0is) bremset 107,8 hk uten den saken, og 86,4hk MED den saken... Den hadde dog en økning på ca1,5hk ved ca3500rpm, så NEI, dette funker IKKE, den struper fuktisk for luften når turtallet øker... Testet den også på en mustang 302 v8, og der var det ikke noe tegn til økning noe sted i turtallsregisteret, ble bare mindre og mindre effekt jo mer turtall (i forhold til uten den saken montert)..... Men kanskje den funker på en moped med 12v..?? 5464016[/snapback] Takker og bukker, da fikk jeg den informasjonen jeg trengte Lenke til kommentar
eab Skrevet 19. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2006 Jeg har sett live test på rulle med det greiene der.... Motoren (en ford 2.0is) bremset 107,8 hk uten den saken, og 86,4hk MED den saken... Den hadde dog en økning på ca1,5hk ved ca3500rpm, så NEI, dette funker IKKE, den struper fuktisk for luften når turtallet øker 5464016[/snapback] Kanskje fordi den ikke dytter mer enn 4800 liter i minuttet og motoren "trenger" mye mer? leif666; har du froskeinteriør i en pre-facelift scorpio? Må man ikke gjøre om ganske mye i torpedoveggen for at det skal passe? Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 19. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2006 Det har jo vert oppe før dette da.. vi kom alle frem til at dette er bullshit! og det øker ikke effekten i det hele tatt.. Bruk heller de 2500 på noe fornuftig Lenke til kommentar
leif666 Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. januar 2006 leif666; har du froskeinteriør i en pre-facelift scorpio? Må man ikke gjøre om ganske mye i torpedoveggen for at det skal passe? 5464164[/snapback] Jo, det var litt mer arbeid en jeg hadde trudd, men det er veldig enkelt å forklare hva som må gjøres. Skift alt, innkludert hele torpedoveggen, rattstamme, pedaler, fester +++ Alle setene passer uten store forandringer. Dørene passer nesten, dvs. du må bøye festene bak ca 5mm. Jeg er ferdig å montere alt, og det ser helt orginalt ut. Blider kommer. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 19. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2006 Du er jo ikke lite frekk da!JA, JEG BLE VELDIG PROVOSERT!! Beklager dette, men når du spør om folks meninger om et slikt produkt så har man all grunn til å stille spørsmål ved kompetansenivået. Lenke til kommentar
leif666 Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Beklager dette, men når du spør om folks meninger om et slikt produkt så har man all grunn til å stille spørsmål ved kompetansenivået. 5464498[/snapback] Jeg forstår deg "litt". men synes det var litt teit skrevet. Det var 3 grunner til at jeg vurderte dette som et produkt som kunne funke. 1: Det ligger som nummer 1 på mest solgte produkter hos streetdesign.no 2: Det er tuv godkjent. Og produkter som er Tuv godkjente pleier å funke. 3: Jeg spurte streetdesign.no, og fikk tilbakemelding fra dem at det funket, men at jeg sannsynligvis måtte ha 2stk på en så stor motor. Det jeg så for noen år siden var ikke godkjent, og da vurderte jeg ikke å kjøpe det. Endret 19. januar 2006 av leif666 Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 19. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2006 Greit, jeg beklager. Det var ikke meninga å gjøre det forbanna akkurat Men til mitt forsvar så har jeg ikke sett en eneste "seriøs" bilbygger vurdere noen av de produktene der, så da begynte jeg å lure. Hadde ikke til hensikt å snakke nedsettende om dine bilkunnskaper, som sansynligvis ligger litt høyere enn mine. Men hvis du kjøper en sånn for å se hvordan den er syns jeg du like godt kan kjøpe de rett fra webshopen til produsenten i stedet for Streetdesign som tar en tusenlapp ekstra i fortjeneste: http://www.kamann-autosport.com/shop/catal...p?cPath=111_112 Og hvis de mest solgte produktene til Streetdesign er den turbo-greia der og speil-adapter til Rover 200 skulle man nesten tro at de har brent inne med endel ekstra på lager og prøver å bli kvitt de ved å late som om det er populære produkter. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 22. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2006 Tüv-godkjenninga sier bare at den er lovlig å montere, ikke noe om det funker eller ikke Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 24. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2006 Trolig er den godkjent fordi den ikke gir effektøkning Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 24. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2006 Der sa du det Høres ikke så usannsynlig ut.. Lenke til kommentar
khmoe Skrevet 25. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2006 Der sa du det Høres ikke så usannsynlig ut.. 5492844[/snapback] dynamoen trekker mer enn den vil gi tilbake Mange som har testet denne før og viser til 0 eller -5hk på dyno Lenke til kommentar
e321 Skrevet 25. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2006 Dette har vært tatt opp maaaange ganger på bilforumet.net, og de har funnet ut at; Det ikke funker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå