Gå til innhold

Hvilken spillkonsoll velger du, og hvorfor?


Hvilken spillkonsoll velger du?  

224 stemmer

  1. 1. Hvilken spillkonsoll velger du?

    • Microsofts Xbox 360
      48
    • Nintendos Revolution (Kodenavn)
      29
    • Sonys Playstation 3
      47
    • Xbox 360 og Playstation 3
      34
    • Xbox 360 og Revolution
      24
    • Playstation 3 og Revolution
      10
    • Alle
      20
    • Ingen
      9


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikke grafikkdelen til Xbox 360 og PS3 ganske så like kraftige? Så da sier jeg grovt sett: Man har en 5Ghz CPU og et mx440 64MB gfx kort, men hva hjelper det? Eller er det noe jeg og flere andre ikke har fått med seg?

 

Nå til saken:

 

Jeg kommer til å velge Xbox 360 pga spillene, at den er billigere enn å oppgradere PC'n som jeg egentlig trenger. Er selv personlig ikke så glad i ching chong kinamann spill, dvs. FF serien, liker rett og slett bare ikke designet på det, har dog ikke spilt det, kansje jeg endrer mening (?).

 

Altså, mest fordi at jeg har ikke økonomi til å oppgradere PC'n lenger, sitter med 4000 kr etter jul, det får man en OK PC for, som akkurat tar dagens spill på max.. Så da er jo en konsoll flott for denne løsningen. Den andre pga. spillene som kommer, og da med spesielt tanke på : TES4: Oblivion, PGR3, Halo 3, UT07, Gears of War...sikkert flere som jeg ikke er klar over en gang.

5401965[/snapback]

 

 

Kan nevne at f.eks. UT07 også kommer på PS3. Kommer nok til å velge PS3 denne gangen. Hvorfor? Kan begynne med å vise dere dette: http://ps3.ign.com/articles/668/668446p1.html

 

Andre grunner er at jeg liker best spillene som kommer til PS3. UT07, MGS3, tekken osv. En kamerat bestilte nettopp xbox 360 med 3 trådløse kontroller så jeg får dekket mitt umettelige behov for halo der. Jeg likte best xbox(1) av den forrige generasjonen, men nå er det PS3 som gjelder. Xbox-en har liksom aldri klart å imponere meg noe særlig. Hadde alle disse konsollene blitt lansert samtidig så tror jeg microsoft hadde solgt utrolig færre konsoller enn det de gjør nå. PS3 har det lille ekstra som xbox-en ikke har og dermed tror jeg flere ville helt over til PS3-en. Nintendo med sin nyskapning og eksklusive spill ville solgt godt uansett hva tror jeg. Men vi vet ikke så mye om nintendoen enda så det er ikke godt å si. Mystisk er den hvertfall! :)

 

Vil bare si lykke til! Må den beste konsollen vinne! :D

 

 

Edit: Syns jeg husker å ha lest at PS3-en vil bli sonefri på spillene, men ikke filmer. Som på PSP-en. Fant kilden: http://en.wikipedia.org/wiki/PS3#Region_coding

Endret av Gryxor
Lenke til kommentar

Må vel bli en PS3.

Har alltid hatt PlayStation og vil forholde meg til det. Spillene har hele tiden

vært helt greie. Kan huske fra jeg var 10 år, det var da jeg kjøpte min PlayStation! Etter som åra fulgte ble det så klart PlayStation 2 da :)

 

Liker veldig godt fotballspill og ser enormt fram til Pro Evolution Soccer 6!

Har 5'ern nå, og jeg blir stadig vekk overasket over hva Konami lager, hehe! Har fulgt tittelen siden 2'ern.

 

Offtopic:

Støtter PS3 HD? Hvet at den har output for HDMI (noe LCD TV'en min ikke støtter, var ivrig med kjøp av TV.) Så da hadde component-kabel blitt det beste.

 

God Kveld!

Endret av onyX
Lenke til kommentar

Her er det 360 i hus, og så kommer det vel en ps3 (forhåpentligvis) senere. Håper faktisk ikke på noen spesiell vinner, dette pga erfaringer med xbox og ps2. Syntes liksom alltid at xbox hadde de feteste spillene når den hadde vert ute i litt over ett år, og da kjøpte jeg den i tilleg til min ps2. Jeg tror at 360 har den fordelen som Sony hadde sist konsollkrig med at 360 lanserte først, og så har du alle ps2 eierne. blir njok sånn cirka 50-50:P

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Xbox 360 og Revolution. Sony har ikke så mange spill jeg synes er must-have - dvs. Xbox Live med Arcade, Marketplace og dashboardet er et killerapp som Sony skal jobbe hardt for å slå, og uansett så er jeg strålende fornøyd med 360en. Revolution skal jeg trolig kjøpe fordi den blir billig og tilbyr noe nytt.

Lenke til kommentar

Jeg skal nå spare dere alle for matte og lansere et regneark med talloversiktene. Denne inkluderer da totalresultatet for hver enkelt konsoll og et kakediagram over hvor stor del av brukerne hver konsoll har kapret. Jeg har ikke inkludert de som ikke skal ha noen av dem!

 

Regnearket finner dere her:

 

Regneark

 

Snorre :)

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar
Jeg skal nå spare dere alle for matte og lansere et regneark med talloversiktene. Denne inkluderer da totalresultatet for hver enkelt konsoll og et kakediagram over hvor stor del av brukerne hver konsoll har kapret. Jeg har ikke inkludert de som ikke skal ha noen av dem!

 

Regnearket finner dere her:

 

Regneark

 

Snorre :)

5469506[/snapback]

 

Glimrende! :thumbup:

Lenke til kommentar
Xbox 360 og Revolution. Sony har ikke så mange spill jeg synes er must-have - dvs. Xbox Live med Arcade, Marketplace og dashboardet er et killerapp som Sony skal jobbe hardt for å slå, og uansett så er jeg strålende fornøyd med 360en. Revolution skal jeg trolig kjøpe fordi den blir billig og tilbyr noe nytt.

5468478[/snapback]

 

ot:

 

hva er egentlig dashboard som man kan laste ned? ny bakrund eller noe sånt ?

Lenke til kommentar
Sony har laget to gode konsoller allerede. så hvorfor ikke lage en tredje?

 

ps1 varte jo lengre enn n64 gjorde.

5472126[/snapback]

Nå er dette litt off-topic...

 

N64 hadde faktisk mer legendariske spill enn hva PS1 hadde spør du meg. Goldeneye, Zelda OoT, Zelda MM, Mario 64, Conkers Bad Fur Day, Banjo Kazooie, Banjo Tooie blant annet.

 

I min personlige mening hadde N64 de beste spillene i den generasjonen. Og det er det som teller.

Lenke til kommentar
Sony har laget to gode konsoller allerede. så hvorfor ikke lage en tredje?

 

ps1 varte jo lengre enn n64 gjorde.

5472126[/snapback]

Nå er dette litt off-topic...

 

N64 hadde faktisk mer legendariske spill enn hva PS1 hadde spør du meg. Goldeneye, Zelda OoT, Zelda MM, Mario 64, Conkers Bad Fur Day, Banjo Kazooie, Banjo Tooie blant annet.

 

I min personlige mening hadde N64 de beste spillene i den generasjonen. Og det er det som teller.

5472741[/snapback]

Vell sony hadde sine de også.

 

Rayman, Crash bandicoot, Grand Turismo, tekken etc.

 

Og med tanke på at det var sonys første og nintendos konsoll nr......64? Unansett de hadde holdt på en stund til å utvikle konsepter som mario, zelda etc.

 

Men som svar på det orginale spørmålet har jeg allerede en 360 som er helt kanonbra. Skal nok få meg en PS3 når tiden er inne. Ser ingen grunn til ikke å ha den herlige konsollen i hus.

 

Angående revolution så er jeg litt usikker. Konseptet virker bra. men får se det i praksis. Og viss grafikken er mye dårligere en de andre konsollene så blir det litt galt. Selv om spillbarhet er det som betyr noe så må det ha en moderne fasade også. en vill ikke ha gammel grafikk på nytt spill uansett

Lenke til kommentar
Angående revolution så er jeg litt usikker. Konseptet virker bra. men får se det i praksis. Og viss grafikken er mye dårligere en de andre konsollene så blir det litt galt. Selv om spillbarhet er det som betyr noe så må det ha en moderne fasade også. en vill ikke ha gammel grafikk på nytt spill uansett

5472961[/snapback]

Tror du virkelig de jobber 5 år bare slik at grafikken ikke vil bli bedre? Revolution vil ikke støtte HD, derfor kan de presse mer ut av maskinen. Skillet blir såklart HD-TV og vanlig TV. Nå har Nintendo sagt at forskjellen ikke blir så stor som folk skal ha det til. Men vi får vente og se til E3 om det stemmer.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Angående revolution så er jeg litt usikker. Konseptet virker bra. men får se det i praksis. Og viss grafikken er mye dårligere en de andre konsollene så blir det litt galt. Selv om spillbarhet er det som betyr noe så må det ha en moderne fasade også. en vill ikke ha gammel grafikk på nytt spill uansett

5472961[/snapback]

Tror du virkelig de jobber 5 år bare slik at grafikken ikke vil bli bedre? Revolution vil ikke støtte HD, derfor kan de presse mer ut av maskinen. Skillet blir såklart HD-TV og vanlig TV. Nå har Nintendo sagt at forskjellen ikke blir så stor som folk skal ha det til. Men vi får vente og se til E3 om det stemmer.

5474190[/snapback]

Disse linkene er intressenge:

http://www.joystiq.com/2005/12/11/nintendo...ing-discovered/

http://www.nintendorevolution.ca/12112005/...endo_revolution

 

Nintendo virker ganske selvsikre, og så langt synes jeg dem har god grunn til det :D

 

EDIT:

http://www.nintendorevolution.ca/01282006/...endo_revolution

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe meg en PS3 en stund etter at den kommer ut(vente litt på de beste spillene :love: ). Jeg kommer til å kjøpe en PS3 fordi jeg har en PS2 og er veldig fornøyd med den :) . Og så liker jeg rett og slett spillseriene som kommer til Playstation bedre enn de som kommer til Xbox360. Final Fantasy, Tekken, Gran Turismo, Grand Theft Auto :dribble: . Og så klart fordi jeg synes Xbox360 fanboys er irriterende :tease: .

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar

Jeg elsker konsollkrigene som har vært og kommer..

 

Som en ekte nintendofan kommer jeg rimelig sikkert til å gå for nintendo, ikke bare fordi jeg er fan men fordi jeg faktisk synes konsollen virker veldig interessant og jeg er veldig glad i spillseriene nintendo produserer.

 

I førsten var jeg fakstisk litt småskuffet over nintendo, men etterhver så virker den nye kontrollen veldig bra og håper de har noe mer i ermet!

 

Xbox360 er helt uaktuelt, ihvertfall foreløpig. Personlig mener jeg dette er en skrotkonsoll, den har absolutt ingen spill som jeg har noen spesiell lyst til å prøve.

 

Så til syvende og sist står det mellom nintendo og ps3, skal gi begge konsollene en 2-4 måneders sjangs på markedet før jeg bestemmer meg. Har aldri vært noen PS fan heller, eneste spillene som appelerer til meg derifra er final fantasy. Hater egentlig PS for det moteikon stempelet det har fått.

Lenke til kommentar

Tror jeg kjøper Xbox360, men helt sikker er jeg ikke. Kjøpte Playstation da jeg var ung, men den falt aldri i smak og psfanboyen i meg fikk aldri leve. Tror jeg pakket den bort etter 1 år for så og aldri spille mer på den. Så dro jeg inn i militæret og der fant jeg min store kjærlighet, nemlig en modifisert xbox. Falt helt pladask for den maskinen og det er vel grunnen til at jeg sikter mer mot Xbox360 enn PS3.

 

Nå har ikke jeg det så voldsomt travelt med å kjøpe ny konsoll, så jeg skal vente til PS3 kommer ut. Hvis det viser seg at den er et mye bedre kjøp enn Xbox360 så kan det være at jeg kjøper den, men for øyeblikket så står Xbox360 nærmest hjertet mitt. Nintendo har jeg aldri hatt så den er mer eller mindre uaktuell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...