Gå til innhold

Hvilken spillkonsoll velger du, og hvorfor?


Hvilken spillkonsoll velger du?  

224 stemmer

  1. 1. Hvilken spillkonsoll velger du?

    • Microsofts Xbox 360
      48
    • Nintendos Revolution (Kodenavn)
      29
    • Sonys Playstation 3
      47
    • Xbox 360 og Playstation 3
      34
    • Xbox 360 og Revolution
      24
    • Playstation 3 og Revolution
      10
    • Alle
      20
    • Ingen
      9


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Kjøpte meg en Xbox360 for den er bedre enn de andre konsollene du får kjøpt nå, og så vil jeg spille Halo 3, DoA, Oblivion osv.

 

Så nå koser jeg meg med PG3, PDZ og DoA4! :green:

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt valg faller på en konsoll jeg mener vil revolusjonere hele spillindustrien, det er ikke Xbox 360 med sin banebrytende teknologi, nei ikke Playstation 3 som sies å slå Xbox 360 grafikkmessig. Neida, jeg snakker selvfølgelig om Revolution.

 

Fra jeg har vært liten har jeg beundret og misunnet den typen personer som bare finnes i tegneserieblader, bøker, filmer og spill. Disse personene lever i en verden formet av fantasien til mennesket, jeg spiller blant annet spill for å leve en fantasi formet av et annet eller flere mennesker, selvfølgelig må fantasien være av god kvalitet og en slik type fantasi at den faktisk får meg til å ville ta del i den.

 

Før har vi alltid måtte se på en annens fantasi utspille seg (joda, vi må jo det for så vidt det med Revolution også..men det kommer jeg frem til i neste avsnitt..)... Joda kanskje litt overdrevet, vi har riktignok kunne trykke på noen taster her og der, shift for å hoppe, enter for å chatte, venstre musetast for å skyte/slå og selvfølgelig litt blanding av venstre og høyre musetast for å få litt kombinasjoner av skyting/slåing/sparking/whatever. Så stopper vi en halvtime for litt snakking med en NPC før vi trasker videre, ser en fyr, og klikker venstre musetast igjen. Jeg føler liksom at ettersom tiden har gått har jeg mistet litt interessen av det samme gamle hele tiden...

 

Med Revolution kan vi jo faktisk være personen mye mer, vi "er" personen i en mye større grad og personen vil lystre oss på en helt annen måte enn før. For at personen vår skal lykkes må vi kunne konsentrere oss om de riktige bevegelsene og komboene med armene, den gode gamle taktikken med å hamre løs på X (for konsoller) eller venstre musetast (for PC) så fort og kraftig som bare rakkern etterhverandre, er historie. Nå er det innlevelse som teller. I tillegg tror jeg spill til Revolution vil bli en god måte for de fleste gamere til å gå litt ned i vekt (ja du brenner faktisk en del kalorier, bare ved å bevege armene), særlig om det er et intensivt spill. Tenk på det; kaloriforbrenning og moro i samme slengen.

 

Grafikk er ikke det viktigste, men det kan helt klart være veldig bra med god grafikk, da det noen ganger kan tilføye spillet det "lille ekstra". Men grafikken kan ikke måle seg mot den fantastiske glede og entusiasme man kan få i enkelte spill. Om jeg liker et spill veldig godt er det for så vidt uinterresant om spillet er på 800*600 eller 1920*1440 eller noe slikt, det samme er det om spillet er ufattelig dårlig, da jeg uantsett ikke har noen glede av det, selv om grafikken skulle være aldri så flott.

 

Jeg tror Revolution vil by på mye glede, fordi det er helt nytt, det er ikke det samme gamle. Nyere og bedre grafikk kommer jo hele tiden uantsett...

Jeg ser frem til at naboene kommer til å se meg med undring, der jeg står og fekter med armene foran TV'n med noe som ligner på en alminnelig fjernkontroll om du står litt unna.

 

Og om Nintendo ikke lykkes i å skape denne fantastiske nyvinningen, har de hvertfall prøvd og dermed oppfordret andre til å prøve det samme. Spillindustrien har nemlig i alle år, laget de samme spillene, i bare litt forskjellige innpakninger. Joda, riktignok vil jo alle skytespillene, fektespillene og de andre "klassikerne" komme, men jeg tror også vi vil oppleve litt andre typer spill til denne kontrolleren. Men det de forandrer mest er altså hvordan man spiller, en måte jeg alltid har ønsket å spille på (med kroppen). Dog i litt større grad.. ser for meg at man i fremtiden kan feste en god del sendere på kroppen så man kan hoppe i spillet ved å hoppe osv. Men dette er i allefall en god begynnelse og på grunn av alle argumenter som har kommet frem i dette innlegget, velger jeg altså Revolution.

 

Om du startet på begynnelsen, har lest deg helt gjennom innlegget og nå komt til denne linjen har du gjort en god jobb, med å lese et innlegg som sikkert er litt rotete oppbygget og slikt, men det gidder jeg ikke bry meg med å rette opp nå.

 

Preben :)

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Mitt valg faller på en konsoll jeg mener vil revolusjonere hele spillindustrien, det er ikke Xbox 360 med sin banebrytende teknologi, nei ikke Playstation 3 som sies å bla bla bla osv....

 

Preben :)

5448294[/snapback]

 

 

Det som forundrer meg at du kan si dette uten å vite en døyt om NR konsollen!??

 

Det høres nesten ut som om du snakker om PS2 for der får man alle de kontrollerne som man hele tiden håper at Nintendo skulle komme med. da snakker jeg om spill hvor man bruker Sverd, Kamera, Mikrofoner, pistoler, gamebuttons, treningsspill osv osv. for det finnes allerede til PS2 men jeg har ikke til dags dato sett at nintendo har vært i nærheten av å tilby et lignende utvalg av spill og tilbehør som til de grader gir et helkt nytt gameplay som det PS2 gjør.

 

Nei Jeg tror jeg får si som Nintendo Fanboysa her inne vent med å påstå noe før konsollene er på markedet og man vet noe NR og PS3!!

 

Jeg har valgt Xbox 360 og jeg kommer også til å kjøpe PS3 og hvis Nintendo kan skrape sammen en pakke hvor jeg både kan få godt gameplay, gode spill, høy oppløsning og ytelse så skal jeg vurdere den også, men med GC friskt i minne så har jeg mine tvil.

Lenke til kommentar

blir vell slik at jeg kommer til og gå for en 360 :)

 

Grr pollen ble redigert.. og pollen min ble flyttet til revolution.. grr.. skal være 360 :p

 

*Beklager dette. Skal rette opp i det med en gang. La til noen alternativer som gir en mer nøytaktig pekepinn på resultatet - Spillmoderator Orresnei*

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar

Vel vel. Da kommer tiden hvor jeg endelig føler at jeg har tid til å skrive et godt innlegg om hvorfor jeg velger akkurat Revolution. Selvsagt kom TSP meg i forkjøpet og skrev en lang og imponerende post, men jeg skal prøve å overgå ham så godt jeg kan. Dersom jeg mislykkes skal jeg returenere til min patetiske hule og gråte meg i søvn. Nu vel. La meg komme til saken!

 

Som dere sikkert har forstått velger jeg altså da Revolution. For dere som kjenner meg, og som har lest mange av mine poster på spill-delen av forumet, er det slettes ingen overaskelse at jeg velger Revolution. Jeg ønsker å tro at dere allerede vet noen av mine synspunkter på den generasjonen vi når trer inn i, og dersom dette skulle være tilfelle har dere fortjent min takknemlighet.

 

Mitt valg henfaller så ikke på de tekniske aspekter i mitt valg av konsoll, om da disse aspekter befinner seg inne i selve konsollens kabinett. Som dere sikkert skjønner tenker jeg altså på maskinvaren i konsollen, der omfatter skjermkort, proessorer, ram og andre tekniske løsninger jeg har minimalt med kunnskaper om. Jeg har absolutt ikke noe overs til tall som skal imponere meg hinsides månen, for å få meg til å kjøpe akkurat deres produkt. Jeg vet så alt for godt at specs, som det nå populært kalles ikke nødvendigvis er talende for hvor gode spill der kommer til konsollen og isåledes tankegang har dermed disse specsene ingen ting å si.

 

Jeg sier at mange av de beste konsollspillene fra forrige generasjon, det være seg GameCube, Xbox og PlayStation 2, kom på nettopp GameCube-en. Man kan blant annet nevne tittler som Legend of Zelda: Wind Wakers, Resident Evil 4, Metroid Prime 1 og 2 og flere. Da dette gjerne går på personlig smak og sosiale roller er dette en høyst personlig mening, og kan selvføgelig ikke tolkes som en fasit.

 

Det første som behaget meg ved Revolution var dens størrelste. Jeg kan ikke huske å ha sett en slik liten hjemmekonsoll før, noe jeg synes er en positiv overaskelse. For meg betyr størrelse en del. For eksempel ønsker ikke mine foreldre å ha en stor "fæl" konsoll midt i "glaninga" og dette vil Revolution være em meget bra løsning på. Ikke bare er konsollen liten, men den er også meget pen. Den har en meget "glossy" lakk som fremhever dens rolle blant alle dine høyteknologiske hjemmekinoapparater Den svarte utgaven kan sågar ha likhetstrekk med et schimmelflygel, hvilket alle pianoentustiaster burde vite er en positiv egenskap. Konsollen er videre utstyrt med en "selfloading-tray" som vil si at det bare er en liten sprekk på konsollen forran der du putter inn disken og så drar den den inn for deg. Denne "trayen" er dessuten utstyrt med et særs pent blått ledlys som får konsollen til å se spesiell ut.

 

Utsendet er ikke den eneste tingen som bifaller meg ved Revolution. Nintendo ønsker å formidle et budskap når de gir ut Revolution. De prøver å fortelle oss at det er tid for en ny måte å spille på. Vi skal få være vitne til en revolusjon. Dette høres jo meget spennende ut tenker du sikkert, men hva er egentlig denne revolusjonen? Det du skal få bli vitne til er en samling av alle verdens kontroller og mer enn det.

 

Med den nye kontrollen har Nintendo samlet fiskestenger, pistoler, rifler, sverd, trommestikker, dirigentpinner, buer, ja sogar hender og føtter. Det er ingen grenser for hva Nintendos nye kontroll kan representere i et spill. Har du noen gang drømt om å være en bokser og å kunne oppleve den deilige følelsen det er når du selv smeller til med en knock out? Har du kjent skuffelsen da du på Fight Night et eller annet, ikke selv utførte Knock out-en, men at karakteren gjorde det, mens du egentlig bare trykket på en knapp?

 

Alt dette skal forandres nå. Ved å holde en kontroler i hver hånd vil de representere dine armbevegelser. Nå kan du bevege armene slik DU vil, og ikke bare se på at karakteren gjør akkurat like slag når du trykker på en knapp. HVert eneste slag mot din motspiller vil nå være unikt. Det finnes ikke begrensninger for hva du kan gjøre!

 

Du er i en galakse langt langt vekke. Du er en Jedi Master. Du står med et laser sverd i hver hånd, et gult og et lilla. Plutselig kommer det 5 stormtroopers bak deg. Du snur deg fort rundt og sabler ned samtlige av dem. Du gliser bredt i det du kapper av hodet på den ene. Og gliser enda bedre når du kapper av armene på den andre som nå ikke kan bruke våpenet sitt lenger. Hvilken fryd det er for deg å stå med to lasersverd i dine hender og meie ned stormtooper på stormtrooper til du snart bare ser blod. I sannhet er de to lasersverdene to revolution kontrollere, og du har spillt det nye Star Wars spillet. Bare å tenke på det gir meg en kriblinger ned gjennom hele kroppen.

 

Du befinner deg nå et annet sted. Du står nå i en baseballbane i USA. Du føler presset fra tribunen i det du vandrer ut på banen. Alle som heier og buer på deg. Det er nærmest så du ønsker deg bort derifra. Begge lagene er nå stillt opp. Og der kaster motspilleren ballen mot deg. Du slår alt du kan og løper rundt banen så fort du bare orker. Du greier det. Du er helt andpusten og hører brælet fra tribunen. Dette er bare et annet utrolig scenario.

 

Jeg har bare nevnt disse to, men jeg er sikker på at dere kan tenke på flere selv. Ingen kan si at ikke Nintendo har noe utrolig på gang, for det ville være å nekte seg selv en sannhet. Man kan ønske å svarteliste Nintendo, og hate dem fordi dette er din plikt som Xbox fan eller PS fan. Da synes jeg synd på dere, for dere går glipp av noe stort.

 

Jeg ønsker av hele mitt hjerte at både Nintendo og 3.parts utviklere tar kontrollen ordentlig i bruk og lager noen av denne generasjonens mest minneverdige spill som kommer til å bli snakket om lenge etter at jeg har blitt bestefar. Dette er mitt ønske, og om dette blir innfridd, ja da kommer jeg til å bli tilfreds.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar
Nevnarion er en god mann. :) Kjøper du mange andre spill utenom FF- og MGS- seriene? Elsker Final Fantasy! Skulle ønske noen kunne gitt meg både en PS2 og en PS3, da jeg har veldig lyst å spille Final Fantasy X og de resterende kommende spillene i serien.

 

Lenge leve Final Fantasy. :love:

5389235[/snapback]

Hva skal du du med både ps2 og ps3 når den skal være bakover kompatibel.. så du kan spille alle ps2 spillene på ps3'n

Lenke til kommentar
Mitt valg faller på en konsoll jeg mener vil revolusjonere hele spillindustrien, det er ikke Xbox 360 med sin banebrytende teknologi, nei ikke Playstation 3 som sies å bla bla bla osv....

 

Preben :)

5448294[/snapback]

 

 

Det som forundrer meg at du kan si dette uten å vite en døyt om NR konsollen!??

5449335[/snapback]

Vi vet vel nok til å dra en konklusjon om konsollen. Om den blir revolusjonerende gjenstår å se. Jeg er faktisk ganske så enig i posten til The Strategy-player. Den har mange gode poenger.

Lenke til kommentar
Mitt valg faller på en konsoll jeg mener vil revolusjonere hele spillindustrien, det er ikke Xbox 360 med sin banebrytende teknologi, nei ikke Playstation 3 som sies å bla bla bla osv....

 

Preben :)

5448294[/snapback]

 

 

Det som forundrer meg at du kan si dette uten å vite en døyt om NR konsollen!??

5449335[/snapback]

Vi vet vel nok til å dra en konklusjon om konsollen. Om den blir revolusjonerende gjenstår å se. Jeg er faktisk ganske så enig i posten til The Strategy-player. Den har mange gode poenger.

5450098[/snapback]

 

Og hva mer trenger han vite? specs? Det er jo akkurat det som er poenget hans, at ikke specs er utgjørende, hvilken ikke lansert NR-feature er det da han må inneha kunnskap om før han kan uttale seg?

Lenke til kommentar
Og hva mer trenger han vite? specs? Det er jo akkurat det som er poenget hans, at ikke specs er utgjørende, hvilken ikke lansert NR-feature er det da han må inneha kunnskap om før han kan uttale seg?

Exactly! Vi vet jo allerede alt vi trenger å vite om konsollen for å uttale oss, men Nintendo har vist flere kort opp i ermet. Så vi kan hvertfall forvente oss en til ny rimelig stor funksjon på enten kontrollen eller konsollen.

 

Dessuten skulle jeg ønske jeg viste litt mer om hvordan menyen til Revolution så ut. Håper den blir meget pen og se på, og at den er brukervennlig, men samtidig har mange innstillinger for mer avanserte brukere.

Lenke til kommentar

Jeg vil ha 360 pga pris, utseende, godt gjennomført, det er laget av kjempen, deilige kontrollere, men først og fremst pga Halo 3. Jeg hadde både ps2 og xbox 1, men solgte ps2'n pga elendig hardware. Grafikken på xbox var bedre, og det ble laget mye bedre grafiske spill til den. Utviklere sa jo at xbox var dritenkel å dra ut alle kreftene ut av enn ps2.

 

En annen ting jeg kjøpte 360 for var at jeg kunne spille Halo og Halo 2 i bra grafikk...

Lenke til kommentar

Jeg velger Xbox 360 og Nintendo Revolution.

 

Velger Xbox 360 fordi: Den har mange muligheter, mange spill som jeg syntes ser bra ut, flott grafikk og mulighet for hdtv tilkobling.

 

Velger Nintendo Revolution fordi: Den har de gode gamle klassikerne( Zelda, Mario, osv,), pågrunn av den nyskapende konrolleren og at du kan laste ned og spille gamle Nes, Snes og N64 spill på den.

Lenke til kommentar

Jeg kommer garantert til å gå for Nintendo Revolution, kun den.

 

Helt siden grafikk-kapløpet har kvaliteten på spillene som kommer blitt dårligere og dårligere. Jeg eiger en haug med spill, men har gjennomført få av de, de fleste jeg HAR gjennomført er Nintendo sine... :thumbup:

 

Det jeg savner er noe som engasjerer meg, en ny måte å spille på, og det er akkuratt det Nintendo planlegger å gi oss alle :D

 

Andre grunner er selvsagt at du kan laste ned gamle spill, klassikere som Super Mario 3, Donkey Kong Country og lignende er spill jeg med glede spiller om og om igjen :love:

Lenke til kommentar
Jeg skal kjøpe / har kjøpt ..........

 

PS3 - Fordi det er på playstation jeg spiller de fleste spillene mine. Fordi jeg elsker RPG. Her kommer jeg faktisk til å importere PS3 NTSC versjonen da mange rollespill aldri kommer til PAL land og fordi det sikkert tar 1 år før vi ser en chip som støtter region greier.

 

 

Ja, det er de jeg skal ha, og hvorfor.

5384766[/snapback]

 

 

Nå hadde det seg jo slik at PS3 mest sannsynlig ikke blir sonefri da..:( Jeg tenkte akkurat det samme, men en artikkel her på gamer forumet sa at Sony kommer til å komme med det samme som på PS2. Hadde du tenkt til a chippe den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...