Gå til innhold

Hvilken spillkonsoll velger du, og hvorfor?


Hvilken spillkonsoll velger du?  

224 stemmer

  1. 1. Hvilken spillkonsoll velger du?

    • Microsofts Xbox 360
      48
    • Nintendos Revolution (Kodenavn)
      29
    • Sonys Playstation 3
      47
    • Xbox 360 og Playstation 3
      34
    • Xbox 360 og Revolution
      24
    • Playstation 3 og Revolution
      10
    • Alle
      20
    • Ingen
      9


Anbefalte innlegg

Har omsider lagt inn en bestilling på 360, hadde egentlig tenkt å vente på PS3. Blir sannsynligvis til at jeg kjøper den og, med mindre 360 får noe tilsvarende eyetoy og singstar. Revolution kommer jo med en meget spennede kontroller løsning, hvis denne fungerer så bra som de sier så blir det vel fort til at jeg velger den og.

 

Konklusjon: ALLE :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sony har laget to gode konsoller allerede. så hvorfor ikke lage en tredje?

 

ps1 varte jo lengre enn n64 gjorde.

5472126[/snapback]

Nå er dette litt off-topic...

 

N64 hadde faktisk mer legendariske spill enn hva PS1 hadde spør du meg. Goldeneye, Zelda OoT, Zelda MM, Mario 64, Conkers Bad Fur Day, Banjo Kazooie, Banjo Tooie blant annet.

 

I min personlige mening hadde N64 de beste spillene i den generasjonen. Og det er det som teller.

5472741[/snapback]

Helt enig.. Words. Spilla på PS1 kunne IKKE MÅLE SEG med spilla på N64.. Ok CD'en leverte bedre lyd, men cartridgen (husker ikke hva det heter) hadde MYE kortere loade-tid og fikk programmererne til å jobbe sykt hardt for å få plass på 32 mb.. Bare Tekken 1 som jeg synes var gøy på PS1. Jeg kan huske hvor mange timer jeg har klokket inn i OoT og Mario 64.. Det er mange felr enn noe annet spill.

 

BTW da jeg var liten, så ble jeg tilbydt å bytte min N64 mot en bensindrevet PS1.. Nei, jeg kødder ikke :!: :!: alle mine venner hadde N64.. Her i "bygda" var det N64 som gjaldt..

 

Og Donkey Kong 64 er heller ingen dårlig tittel :thumbup:;)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt kun Nintendo siden jeg var 4. De eneste spillene jeg har runnet på Playstation er Tekken 3 og Final Fatnasy 7.

 

Har kjøpt meg Xbox360, mest fordi jeg ville spille Jade Empire :thumbup:

Men også fordi den virker mest "hardcore".. Så da har jeg altså den for hardcore-spilling også skal jeg ha Nintendo Revolution til casual-spilling.

 

Har vurdert å kjøpe meg Playstation2 en del ganger pga SquareEnix-spillene, men nå har SquareEnix løsnet litt fra Playstation, så da blir det bra! :thumbup:

 

Og kan ikke folk være så snille å slutte å si at Nintendo lager barnespill? De lager barnevennlige spill som er artige å spille. Og hvorfor i pokker skulle ikke en voksen mann ville ha det artig?

Lenke til kommentar
Jeg har hatt kun Nintendo siden jeg var 4. De eneste spillene jeg har runnet på Playstation er Tekken 3 og Final Fatnasy 7.

 

Har kjøpt meg Xbox360, mest fordi jeg ville spille Jade Empire  :thumbup:

Men også fordi den virker mest "hardcore".. Så da har jeg altså den for hardcore-spilling også skal jeg ha Nintendo Revolution til casual-spilling.

 

Har vurdert å kjøpe meg Playstation2 en del ganger pga SquareEnix-spillene, men nå har SquareEnix løsnet litt fra Playstation, så da blir det bra!  :thumbup:

 

Og kan ikke folk være så snille å slutte å si at Nintendo lager barnespill? De lager barnevennlige spill som er artige å spille. Og hvorfor i pokker skulle ikke en voksen mann ville ha det artig?

5539309[/snapback]

Min bestemor på 66 år synes det var kjempegøy å spille Mario Party 4 på den skibanen. Avalanche. GTA synes hun er en grotesk drittserie (nei, jeg diskuterer ikke spill med besta).. :!:

Endret av Naked Snake
Lenke til kommentar

Man skal se opp til de eldre og søke kunnskap. De er vise skal jeg si deg.

 

Og jeg er faktisk helt enig med bæssmor di. Mario Party er artig om man er 4, men GTA er ensformig som fy.. Spilte 3'ern kanskje en time, og etter det har jeg ikke orka å ta i noe som kan ligne en gang.. Kjøre litt, denge et par folk, gjøre et par kjedelige oppdrag, pule ei hore.. Ferdig, kjedlig.

Lenke til kommentar

Jeg skal, selvsagt delvis på grunn av pliktens kall, ha alle tre. Har allerede anskaffet Xbox 360, som for øyeblikket er en fabelaktig (om enn bråkete) boks med et ganske puslete spillutvalg, men som jeg altså regner med å anmelde spill på etterhvert. Forhåpentligvis kommer det noen riktige klassikere på den etter hvert også, vi får se.

 

Nintendo Revolution sier det seg selv at man må ha, da vi sannsynligvis snakker om en større begivenhet for spillmediet enn vi har sett noen gang tidligere. Om den lykkes på markedet eller ei er nå en ting, men at den kommer til å bidra i vesentlig grad for utviklingen er jeg ganske sikker på. Husk at Nintendo-toppene ikke er kjipere enn at de faktisk påstår at de forventer at den nye kontrollformen deres vil bli den nye standarden. Det er en rimelig drøy ting å si, og det vitner om masse tillit til produktet de skal selge.

 

PlayStation 3 vil på sin side havne i hus rett og slett fordi den vil få eksklusive spill jeg kommer til å ville spille. PS2-en hadde Project Zero, Ico, Gregory Horror Show, Amplitude, God of War og en skokk andre interessante eksklusiver, så jeg regner nesten med at det vil regne litt på PS3-en også. I tillegg planlegger jeg naturligvis å anmelde spill på denne boksen også.

 

Angående Revolution sin ytelse, så kan dere roe gemyttene. Revolution kommer til å ha lekker grafikk, akkurat som GameCuben, Nintendo 64, SNES og NES hadde det for sine respektive perioder. Hvis den ikke kommer til å støtte 720p så er det opplagt kjipt, men knapt noe vesentlig poeng mot å kjøpe en maskin med lekre, knallgode spill. Det blir litt som dagens Xbox vs. GameCube, GameCuben har noe lavere oppløsning, men det glemmer du rimelig kjapt når du faktisk fyrer opp spillene på den.

Lenke til kommentar

Har allerede skaffet meg den herlige maskinen: Xbox 360

Som ikke bare kan spilles på, men også brukes til å streame LOST til HD-TV'en min! :) Elsker den funksjonen!

 

I tillegg skal jeg nok ha meg en Nintendo Revolution også... ikke fordi jeg lengter etter en ny kontroller, men fordi Nintendo er Nintendo

Lenke til kommentar
Har allerede skaffet meg den herlige maskinen: Xbox 360

Som ikke bare kan spilles på, men også brukes til å streame LOST til HD-TV'en min! :) Elsker den funksjonen!

 

I tillegg skal jeg nok ha meg en Nintendo Revolution også... ikke fordi jeg lengter etter en ny kontroller, men fordi Nintendo er Nintendo

5555615[/snapback]

 

 

via mediacenter eller ?

 

må man kjøpe det? eller er det shareware eller noe ? finner iallefall ikke den på ms sidene..

Lenke til kommentar

Blir nok en 360 på meg i løpet av helga!

Ganske enkelt pga LIVE!

Har også en Pioneer 43" FDE som gjør valget litt enklere

 

PS3 får jeg se ann når den tid kommer, er prisen så høy som det ser ut som det kan bli så kan sony bare glemme å få pengene mine!

PS3 må også overbevise skikkelig når den kommer for at jeg skal ha 2 konsoller i huset.

 

Revolution er nok ikke noe for meg... er for gammel til å sitte å veive med armer..

Lenke til kommentar
Veive med armer? Du trenger da strengt tatt ikke det... den skal visstnok være veldig sensetiv.

5576018[/snapback]

Mener å ha lest noe i denne duren fra en side som har testa den (sånn ca... husker ikke ordrett):

 

"I starten føltes kontrollen ganske merkelig å bruke og vi ble litt slitne i skuldrene og hadde litt problrmer med pressisjon, men når vi la handa i fanget og bare beveget på håndleddet var kontrollen ganske behagelig."

Lenke til kommentar
Veive med armer? Du trenger da strengt tatt ikke det... den skal visstnok være veldig sensetiv.

5576018[/snapback]

Mener å ha lest noe i denne duren fra en side som har testa den (sånn ca... husker ikke ordrett):

 

"I starten føltes kontrollen ganske merkelig å bruke og vi ble litt slitne i skuldrene og hadde litt problrmer med pressisjon, men når vi la handa i fanget og bare beveget på håndleddet var kontrollen ganske behagelig."

5577672[/snapback]

 

Har lest noe veldig likt jeg også. Det kommer jo an på utviklerne hvordan de velger å utnytte denne nye kontrollen. Selv er jeg ganske fascinert av den, fint når noen er litt kreative. De siste 10 årene har det jo ikke skjedd så mye stort innen spillindustrien (da 3d-spillene begynte å komme). Selv har jeg ikke kjøpt noen spillekonsoll siden nintendo 64.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...