Gå til innhold

Hvilken spillkonsoll velger du, og hvorfor?


Hvilken spillkonsoll velger du?  

224 stemmer

  1. 1. Hvilken spillkonsoll velger du?

    • Microsofts Xbox 360
      48
    • Nintendos Revolution (Kodenavn)
      29
    • Sonys Playstation 3
      47
    • Xbox 360 og Playstation 3
      34
    • Xbox 360 og Revolution
      24
    • Playstation 3 og Revolution
      10
    • Alle
      20
    • Ingen
      9


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t9DveYkZ
Tekken, Final Fantasy, (Kingdom Hearts?), oppfølger til God of War - trenger jeg å nevne at PS3 også kommer til å bli den kraftigste konsollen? :w00t:

5389871[/snapback]

Still heller spørsmålet, vil bedre hardware gjøre at det kommer bedre spill?

Alle next-gen konsollene vil kicke ass, marginer vil ikke ha noe å si, utfordringen ligger hos spillutviklerne - om de ikke lager spill som er underholdene, kan det se så bra ut det bare vil, ingen vil gidde å spille de.

Endret av Slettet-t9DveYkZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer til å kjøpe alle. Har 360 allerede, kjøper PS3 pga MGS4 og Revolution for Zelda/Metroid Prime/Mario. Kommer garantert topp spill til alle 3 konsollene, men for å få med seg alle topp-titlene må man ha alle konsollene.

 

Ble grådig skuffet av GameCube, grei konsoll, men alt for få bra spill. Håper Nintendo skjerper seg med Revolution, kanskje på tide at de slutter å leke soup-nazi for utviklerene sine og gir dem litt mer spillerom. Kan og bli interessant å se hva som skjer med kryssplatform spill og revolution siden denne ser ut til å bli litt puslete mtp ytelse.

 

En liten indikasjon på hvem som "vant" forrige runde kan man få ved å se på antall spilltitler med 9 eller bedre score på f eks IGN.

 

Lars

Lenke til kommentar
Nevnarion er en god mann. :) Kjøper du mange andre spill utenom FF- og MGS- seriene? Elsker Final Fantasy! Skulle ønske noen kunne gitt meg både en PS2 og en PS3, da jeg har veldig lyst å spille Final Fantasy X og de resterende kommende spillene i serien.

 

Lenge leve Final Fantasy. :love:

5389235[/snapback]

 

Hehe, jaja jeg spiller da andre spill enn FF og MGS også ;) Tekken, Gran Turismo, Dark Cloud, Kingdom Hearts, Star Ocean, Grand Theft Auto osv. er også spill jeg er har i samlingen. ;)

Men det går mye i rollespill ja. Og der har PlayStation et mye bredere utvalg enn Xbox har. :)

Lenke til kommentar
Men det går mye i rollespill ja. Og der har PlayStation et mye bredere utvalg enn Xbox har. :)

5391215[/snapback]

Sier ikke at Playstation ikke har et bra utvalg av RPG. Men et bredere utvalg blir feil å si. Xbox360 ser ut til å bli den som får det bredeste utvalget da den vil ha både østlige og vestlige RPG (som er en stor forskjell mellom). PS2 hadde rett og slett BARE østlige RPG's (Final Fantasy, Xenosaga Kingdom Hearts osv), mens Xbox (1) hadde igrunn bare vestlige RPG's (Elder Scrolls, KOTOR, Fable osv). Nå med Xbox360 så har de blitt sikra 3 RPG's fra Japans mest populære utvikler Hironobi Sakaguchi (For de som enda ikke vet, FF, Kingdom hearts, Chrono cross/trigger, vagrant story, osvosv), og i tillegg er vi lovet alle disse spill seriene som var så bra til xbox 1 skal fortsette på Xbox360. Jeg vil påstå da at vi ser et bredere utvalg på denne nye maskinen i forhold til noen av de gamle.

Lenke til kommentar
Hehe, jaja jeg spiller da andre spill enn FF og MGS også ;) Tekken, Gran Turismo, Dark Cloud, Kingdom Hearts, Star Ocean, Grand Theft Auto osv. er også spill jeg er har i samlingen. ;)

Men det går mye i rollespill ja. Og der har PlayStation et mye bredere utvalg enn Xbox har. :)

5391215[/snapback]

Kan si meg enig i ditt siste utsagn, men til 360 er jeg veldig klar for Elder Scrolls IV: Oblivion som er spådd å bli en av Xbox 360s beste titler uansett sjanger. Forhåpentligvis slår dette an også hos meg, men noe Final Fantasy kvalitet tror jeg neppe det blir. :( Er dog heller ikke samme typen spill innenfor sjangeren.

Lenke til kommentar
Kommer til å kjøpe alle. Har 360 allerede, kjøper PS3 pga MGS4 og Revolution for Zelda/Metroid Prime/Mario. Kommer garantert topp spill til alle 3 konsollene, men for å få med seg alle topp-titlene må man ha alle konsollene.

 

Ble grådig skuffet av GameCube, grei konsoll, men alt for få bra spill. Håper Nintendo skjerper seg med Revolution, kanskje på tide at de slutter å leke soup-nazi for utviklerene sine og gir dem litt mer spillerom. Kan og bli interessant å se hva som skjer med kryssplatform spill og revolution siden denne ser ut til å bli litt puslete mtp ytelse.

 

En liten indikasjon på hvem som "vant" forrige runde kan man få ved å se på antall spilltitler med 9 eller bedre score på f eks IGN.

 

Lars

5390085[/snapback]

Jeg ble heller ikke så imponert over gamecube. Det var den desidert svakeste av forrige generasjons konsoller etter min mening. Ikke bare på grafikk, men også spilltitler. Revolution derimot ser ut til å bli mye bedre. Riktignok vil være den svakeste av alle de nye konsollene på ren ytelse, men kontrolleren kommer til å bli en revolusjon for seg selv.. :w00t: Det er ikke dermed sagt at det kommer til å bli direkte dårlig grafikk osv. på revolution. Alt avhenger av hvor flinke spillutviklerene er til å utvikle spilll som yter optimalt på revolution. Revolution kommer også til å bli billigere, og helt klart skille seg ut fra de andre konsollene.

Endret av s¤p¤1
Lenke til kommentar
Nevnarion er en god mann. :) Kjøper du mange andre spill utenom FF- og MGS- seriene? Elsker Final Fantasy! Skulle ønske noen kunne gitt meg både en PS2 og en PS3, da jeg har veldig lyst å spille Final Fantasy X og de resterende kommende spillene i serien.

 

Lenge leve Final Fantasy. :love:

5389235[/snapback]

 

Hehe, jaja jeg spiller da andre spill enn FF og MGS også ;) Tekken, Gran Turismo, Dark Cloud, Kingdom Hearts, Star Ocean, Grand Theft Auto osv. er også spill jeg er har i samlingen. ;)

Men det går mye i rollespill ja. Og der har PlayStation et mye bredere utvalg enn Xbox har. :)

5391215[/snapback]

 

 

Støtter Nevnarion og skjønner Deathie at han har lyst til å spille FF-X. Konge spill, men står litt fast hos Dark Bahamut... :roll:

Lenke til kommentar
Kommer til å kjøpe alle. Har 360 allerede, kjøper PS3 pga MGS4 og Revolution for Zelda/Metroid Prime/Mario. Kommer garantert topp spill til alle 3 konsollene, men for å få med seg alle topp-titlene må man ha alle konsollene.

 

Ble grådig skuffet av GameCube, grei konsoll, men alt for få bra spill. Håper Nintendo skjerper seg med Revolution, kanskje på tide at de slutter å leke soup-nazi for utviklerene sine og gir dem litt mer spillerom. Kan og bli interessant å se hva som skjer med kryssplatform spill og revolution siden denne ser ut til å bli litt puslete mtp ytelse.

 

En liten indikasjon på hvem som "vant" forrige runde kan man få ved å se på antall spilltitler med 9 eller bedre score på f eks IGN.

 

Lars

5390085[/snapback]

Jeg ble heller ikke så imponert over gamecube. Det var den desidert svakeste av forrige generasjons konsoller etter min mening. Ikke bare på grafikk, men også spilltitler.

5394850[/snapback]

 

Skjønner ikke at du kan "mene" at den var svakest på grafikk.. Den lå da langt over PS2 og på flere spill over Xbox. Kan være enig i at det ikke var MANGE spill, men veldig mange spill av veldig høy kvalitet, om man da liker Nintendospill

Lenke til kommentar

Er ikke grafikkdelen til Xbox 360 og PS3 ganske så like kraftige? Så da sier jeg grovt sett: Man har en 5Ghz CPU og et mx440 64MB gfx kort, men hva hjelper det? Eller er det noe jeg og flere andre ikke har fått med seg?

 

Nå til saken:

 

Jeg kommer til å velge Xbox 360 pga spillene, at den er billigere enn å oppgradere PC'n som jeg egentlig trenger. Er selv personlig ikke så glad i ching chong kinamann spill, dvs. FF serien, liker rett og slett bare ikke designet på det, har dog ikke spilt det, kansje jeg endrer mening (?).

 

Altså, mest fordi at jeg har ikke økonomi til å oppgradere PC'n lenger, sitter med 4000 kr etter jul, det får man en OK PC for, som akkurat tar dagens spill på max.. Så da er jo en konsoll flott for denne løsningen. Den andre pga. spillene som kommer, og da med spesielt tanke på : TES4: Oblivion, PGR3, Halo 3, UT07, Gears of War...sikkert flere som jeg ikke er klar over en gang.

Endret av ErikBlodøks
Lenke til kommentar

Sefølgelig velger Vorpal Sony sin fantastiske PS3.

Jeg har aldri hatt lyst på noen av xboxene fordi jeg har aldri funnet noen

særlig spennende titler untat Fable og Crystal Chronicles.. Jeg støter Sony fullt ut etter at Square-Enix nesten bare lager spill til PS serien. Har hatt både Ps1, 2 og får meg 3. Det kommer nesten hver eneste dag spenndene titler ut på Playstation som fks alle Square-Enix spillene :p. Gamecube har jeg vurdert litt pga prisen og Zelda spillene, men de får jeg runna på andre måter :p

Lenke til kommentar
Tekken, Final Fantasy, (Kingdom Hearts?), oppfølger til God of War - trenger jeg å nevne at PS3 også kommer til å bli den kraftigste konsollen? :w00t:

5389871[/snapback]

Still heller spørsmålet, vil bedre hardware gjøre at det kommer bedre spill?

Alle next-gen konsollene vil kicke ass, marginer vil ikke ha noe å si, utfordringen ligger hos spillutviklerne - om de ikke lager spill som er underholdene, kan det se så bra ut det bare vil, ingen vil gidde å spille de.

5389922[/snapback]

Vise ord, meget vise ord. :)

 

Har Xbox360 og kommer til å kjøpe de andre konsollene fordi jeg driter penger og har ikke stor nok dass.

5402103[/snapback]

Men da er det jo like greit. Hadde bare jeg også hatt den muligheten. ;)

Lenke til kommentar

Har kjøpt meg xbox360 fordi:

 

1. var stor fornøyd med den første xbox.

 

2. liker best di spillene som xbox har å tilby.. dette blir sikkert bare enda bedre med 360

 

3. HALO 3! :dribble:

 

4. xbox-live

 

og er storfornøyd med 360 gode specs og den stilligste maskinen design messig etter min mening :) lauch titlene er ikke akkurat noe å hoppe i taket av men så lenge halo 3 kommer :yes: spille masse halo 2 online wee :!:

 

når det er sagt så ville eg gjerne ha kjøpt meg ps3 i tillegg vist eg hadde vært tjukk i penger hehe.. revolution og vist den kommer til å koste 200kr :!:

 

360 all the way! :w00t:

Endret av 3000
Lenke til kommentar

Nintendo Revolution, fordi

 

Den har det desidert beste designet

Den har den desidert tøffeste kontrollen

Den har eksklusive spilltitler som, starefox adventures, zelda, mario, Metroid Prime Og forhåpentligvis Resident Evil.

Den er den eneste next-gen konsollen som gjør noe nytt.

Den er mye billigere enn de andre

Man kan laste ned gamle klassikere fra Nes,snes og N64 på den.

 

 

Vurderer og Xbox 360 pågrunnav Oblivion.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...