Gå til innhold

Hvilken spillkonsoll velger du, og hvorfor?


Hvilken spillkonsoll velger du?  

224 stemmer

  1. 1. Hvilken spillkonsoll velger du?

    • Microsofts Xbox 360
      48
    • Nintendos Revolution (Kodenavn)
      29
    • Sonys Playstation 3
      47
    • Xbox 360 og Playstation 3
      34
    • Xbox 360 og Revolution
      24
    • Playstation 3 og Revolution
      10
    • Alle
      20
    • Ingen
      9


Anbefalte innlegg

Lurer litt på hvordan stemningen for konsollene som kommer i 2006 er?

 

Hvilken, eller hvilke konsoller planlegger du å gå til anskaffelse av?

 

Orker du å vente til ps3 og revelution kommer eller kjøper du en xbox 360 fordi du ikke gidder vente, eller fordi det er den du har mest lyst på?

 

Hvilken konsoll har du mest tro på, og hvilken tror du vil slå best ann?

 

Jeg ønsker ikke at dette skal være en "ps3 vs. xbox 360 vs. revelution" tråd. Jeg ønsker bare en oversikt over hvilken konsoll du vil velge og hvorfor! :thumbup: Det er ingen konsoll som er "best". Det kommer ann på smak, behag og selvfølgelig spillene som kommer ut på den aktuelle konsollen. :)

 

Selv kommer jeg til å vente til ps3 kommer fordi jeg er "redd" for å prøve noe annet enn playstation. Dette kommer av at jeg alltid har vært storfornøyd med det playstation har gitt ut før, og liker veldig godt spillserier som bare kommer til playstation.... :)

post-68002-1136407352_thumb.jpg

Endret av s¤p¤1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer litt på hvordan stemningen for konsollene som kommer i 2006 er?

 

Hvilken, eller hvilke konsoller planlegger du å gå til anskaffelse av?

 

Orker du å vente til ps3 og revelution kommer eller kjøper du en xbox 360 fordi du ikke gidder vente, eller fordi det er den du har mest lyst på?

 

Hvilken konsoll har du mest tro på, og hvilken tror du vil slå best ann?

 

Jeg ønsker ikke at dette skal være en "ps3 vs. xbox 360 vs. revelution" tråd. Jeg ønsker bare en oversikt over hvilken konsoll du vil velge og hvorfor! :thumbup: Det er ingen konsoll som er "best". Det kommer ann på smak, behag og selvfølgelig spillene som kommer ut på den aktuelle konsollen.  :)

 

Selv kommer jeg til å vente til ps3 kommer fordi jeg er "redd" for å prøve noe annet enn playstation. Dette kommer av at jeg alltid har vært storfornøyd med det playstation har gitt ut før, og liker veldig godt spillserier som bare kommer til playstation....  :)

5384687[/snapback]

 

Jeg skal kjøpe / har kjøpt ..........

 

 

XBOX 360 - Fordi dette er den eneste next gen konsollen som har kommet. Kjøpte også HD tv også for å få fullt utbytte av den. Xbox360 er et friskt pust for meg pga av LIVE delen som er knallbra. Bruker vanlig xbox kun til å se tvserier og film.

 

PS3 - Fordi det er på playstation jeg spiller de fleste spillene mine. Fordi jeg elsker RPG. Her kommer jeg faktisk til å importere PS3 NTSC versjonen da mange rollespill aldri kommer til PAL land og fordi det sikkert tar 1 år før vi ser en chip som støtter region greier.

 

REVOLUTION - fordi den er så billig og jeg skal gi nintendo en sjangse til, tiltross for gamecube og ds skuffet ENORMT. (ja, har begge).. Kommer det 4 spill på revolution som virkelig er bra er de tilgitt.

 

Ja, det er de jeg skal ha, og hvorfor.

Lenke til kommentar
Lurer litt på hvordan stemningen for konsollene som kommer i 2006 er?

 

Hvilken, eller hvilke konsoller planlegger du å gå til anskaffelse av?

 

Orker du å vente til ps3 og revelution kommer eller kjøper du en xbox 360 fordi du ikke gidder vente, eller fordi det er den du har mest lyst på?

 

Hvilken konsoll har du mest tro på, og hvilken tror du vil slå best ann?

 

Jeg ønsker ikke at dette skal være en "ps3 vs. xbox 360 vs. revelution" tråd. Jeg ønsker bare en oversikt over hvilken konsoll du vil velge og hvorfor! :thumbup: Det er ingen konsoll som er "best". Det kommer ann på smak, behag og selvfølgelig spillene som kommer ut på den aktuelle konsollen.   :)

 

Selv kommer jeg til å vente til ps3 kommer fordi jeg er "redd" for å prøve noe annet enn playstation. Dette kommer av at jeg alltid har vært storfornøyd med det playstation har gitt ut før, og liker veldig godt spillserier som bare kommer til playstation....  :)

5384687[/snapback]

 

Jeg skal kjøpe / har kjøpt ..........

 

 

XBOX 360 - Fordi dette er den eneste next gen konsollen som har kommet. Kjøpte også HD tv også for å få fullt utbytte av den. Xbox360 er et friskt pust for meg pga av LIVE delen som er knallbra. Bruker vanlig xbox kun til å se tvserier og film.

 

PS3 - Fordi det er på playstation jeg spiller de fleste spillene mine. Fordi jeg elsker RPG. Her kommer jeg faktisk til å importere PS3 NTSC versjonen da mange rollespill aldri kommer til PAL land og fordi det sikkert tar 1 år før vi ser en chip som støtter region greier.

 

REVOLUTION - fordi den er så billig og jeg skal gi nintendo en sjangse til, tiltross for gamecube og ds skuffet ENORMT. (ja, har begge).. Kommer det 4 spill på revolution som virkelig er bra er de tilgitt.

 

Ja, det er de jeg skal ha, og hvorfor.

5384766[/snapback]

 

Hadde jeg hatt penger skulle jeg også kjøpt alle :!: Men det sier kontoen min foreløpig nei til :(

 

Jeg får se frem til PS3 konsollen og glede meg over den når den tid kommer..

Lenke til kommentar

Jeg kjøper (har kjøpt da) Xbox 360 premium pga spillene, live samt HDDen.(vet det er HDD på ps3 og men den blir solgt utenom)

Så synes jeg xbox(1) virker mer robust i forhold til ps2, min xbox(1) som jeg har hatt i nesten 1,5 år har fryst EN gang mens ps2 fryser regelmessig...

Så det er vel også av personlige erfaringer. Selv om ps3 kan bli mye bedre en xbox360, velger jeg sistnevnte :love:

Lenke til kommentar

Kjøpte meg xbox 360 pga Oblivion, gears og war + noen andre bra titler som kommer...

 

Men hoved grunnen var egentlig ren trass....Fikk til slutt nok av ps fanboys som kasta dritt over alt på nettet hvor xbox360 ble nevnt så det avgjorde at jeg "måtte" ha konsollen...

(Dette er ikke ment som oppfordring til en xbox vs ps debatt...Detter er faktisk seriøst min grunn til at jeg kjøpte den..)

 

Hvem som kommer til å slå best ann?

Antageligvis Ps3

Endret av TheAngryNorwegian
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg er egentlig ikke noe særlig konsollmenneske, eier pr. idag en Commodore 64 og en Xbox 360 Platinum, og har aldri vært noen veldig stor fan av konsoll, mye på grunn av klønete kontroller (vurderte PS2 en periode, men jeg synes kontrollen er for keitete og liten, så den gir meg vondt i henda etter kort tids spilling).

Grunne til at jeg nå gikk til innkjøp av en Xbox 360, var mye pga. dashboardet og løsningene rundt Live de nå har fått inn, og kontrollen er utrolig behagelig å bruke, selv i time etter time.

Så er det alle småtingene rundt, slik som at man kan slenge opp egen musikk istedet for å høre på det som ligger inne på spillet fra før.

Også var det vel noen spill som fikk meg til å bestemme meg, spesiellt Project Gotham Racing 3 og Amped 3, da dette er spill som er ekslusive for 360en, og som ikke har noen gode alternativer på PC.

 

Venter dog i spenning på å se hva Sony og Nintendo kommer med, tror neppe jeg kjøper PS3, men Revolution kan bli svært spennende.

Som folk har nevnt over, så tror jeg også egentlig at PS3 vil vinne denne runden også - Sony har bygd seg opp en temmelig god base med fanboys, samt at Asia ikke er veldig hyppe på 360 (de vil jo heller eksportere enn å importere kjiip vestlig elektronikk :p).

En ting som dog er trist er folka som ikke engang gidder å vurdere Xbox 360 kun fordi det er Microsoft som har gitt den ut - synd at de må strebe så mye mer for kredibilitet enn alle andre.

Endret av Slettet-t9DveYkZ
Lenke til kommentar
Har X-Box 360 men skal ha PS3 pga spillene som ikke kommer til 360 samt pga Blue Ray. :)

5384906[/snapback]

 

Må si at jeg har veldig tro på blue ray teknologien. Hører at blue ray platene skal ha enorm lagringskapasitet. Blir bra! :thumbup:

 

off topic: skulle egentlig starta en avstemning angående dette her, men det går visst ikke :hmm: En avstemning hadde vært mest illustrerende for hvilke konsoller folk velger å kjøpe i 2006... :roll:

Endret av s¤p¤1
Lenke til kommentar

XBOX 360. Likte XBOX (1) bedre enn PS 2. Jeg må også si at Sony's PS 3 IKKE kommer til å få heftigere spill enn XBOX 360. Spillene som kommer til begge maskinene er bare direkte porter mellom konsollene.

 

XBOX (1) hadde bedre HW enn PS 2, men merket man det? Nei. Ikke har PS 3 så veldig mye bedre HW enn 360 heller, begge konsollene har en hovedprosessor på 128 bit og 3,2 GHZ. Håper dette innlegget får folk til å sette beina ned på jorden igjen.

Lenke til kommentar

Jeg har Xbox 360 nå. Man kan si grunnen er "kan-ikke-vente" ettersom det faktisk er grunnen til at jeg kjøpte den. Kjøpte på release og har kun 2 spill som begge skuffet ganske mye. Men live ruler, og jeg elsket Halo/2 så jeg kommer til å elske oppfølgeren.

 

Kommer til å kjøpe NR, nettopp fordi den er:

A) billig

B) enkel i bruk

C) har sykt gode førstepartispill

og sist men ikke minst:

D) er sykt spennende!

 

PS3 tror jeg ikke jeg kommer til å like, falt aldri for verken PSX, PS2 eller PSP (eier/har eid alle, ja), men misstenker at jeg kjøper den en gang i tiden, mest for å opprettholde mitt rykte som "gamer" (og fordi jeg er utrolig svak for min spontanitet i butikkhyllene). Så lenge den har en rettferdig pris og kommer med noen andre brukbare spill enn bil og sport, så kanskje jeg til og med kjøper den innen dette året er omme.

Endret av Freezar
Lenke til kommentar

Jeg har en Xbox360 og skal gå til inkjøp av HDTV når jeg får stipend. Hvorfor har jeg 360.

 

- Den var først

- Har ikke hatt Xbox før og de har noen bra spill franchise(sp)

- Bra kontroller

- Ridge Racer :blush:

 

Jeg har også tenkt å kjøpe meg en PS3 etterhvert også. Da jeg alltid har vert PS fan. Det jeg ser på som bra ting med PS3en i forhold til 360 er tilkoblingsmuligheter bak på konsollen. 360 har knapt noe i den gata :hmm:

Også blue-ray selvsagt. :dribble:

Lenke til kommentar

Jeg kommer høyst sannsynlig til å gå for Revolution - det på grunn av at jeg elsket de to Zelda-spillene på N64. Fem år måtte gå før jeg (for to uker siden) bestilte en Gamecube med the Wind Waker. Og det bare på grunn av Twilight Princess som kommer i april... :blush:

 

Uans, Nintendo all the way! :love:

Lenke til kommentar

Velger PS3, ettersom maskinen kommer til å bli en _ekte_ 3. generasjons konsoll! =)

 

Har alltid likt spilltitlene til PS3 best!

 

Digg utseende, og fine kontrollere!

 

Den kommer til å revelusjonere markedet! (Playstation har alltid gjort det før ;) )

 

Det er de første meningene mine iallefall! Kommer nok fler! :)

 

-Leno :)

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt Xbox 360. Enkelt og greit fordi jeg hadde xbox1, og var storfornøyd med den. Dessuten har jeg aldri likt playstation... ubehagelige kontrollere og spill som ikke fanger min interesse.

Også er det jo sånn at 360 kommer til å ha de spillene jeg bare "MÅ" ha etterhvert også. Kan ikke tenke meg å gå glipp av Rallisport Challenge 3 når den tid kommer, Halo 3, Ghost Recon 3 AW osv. Og selvfølgelig Live... hadde ikke klart meg uten! Knall maskin, til en overkommelig pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...