Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åja, så det er derfor politiet blir lært opp slik?

 

Jeg har sammenligna MYE, og i nybegynnertiden fikk jeg tallerkenpupiller..

 

Har to nære familiemedlemmer som er politi, og utvidede pupiller er ikke noe de ser etter som tegn på marijuanabruk, tro meg.

 

http://www.edrugrehab.com/3-signs-of-marijuana-use.html

 

Note: It is a myth that, when someone is high on marijuana, their pupil size increases. Research shows that even if there is a change in pupil size, the difference is so small that humans are unable to perceive it.

 

http://wiki.answers.com/Q/What_effect_does_marijuana_have_on_the_eye_pupils

Smoking marijuana usually doesn't effect a person's pupils. It would moreso constrict a person's pupils than dilate them.

 

Mulig du er et spesielt enkelttilfelle, men jeg opplever aldri dette. Heller aldri lagt merke til det blant venner som røyker.

Endret av DMN
Lenke til kommentar

Tja, det er mulig, røyker jeg pot ofte, så er det mye mindre merkbart. Men venter jeg en uke så er øya helt svart(har nesten svarte øyer fra før but you get the point)

 

øynene, altså det hvite, ikke pupillen. blir rød. det blir rødsprengt. det er slik man ser en som ikke er innrøykt. når man er innrøykt så henger ikke øyelokket i det hele tatt før man har hatt mange gram i seg og man er ikke rød i øynene, det er nettopp det som er hele pointet her.

 

pupillene har ingen innvirkning med hasj/cannabis, det er det hvite i øynene og øyelokkene som man ser det på

Lenke til kommentar

Så da har jeg unormalt store pupiller? (røyker hele tiden, har ikke vært uten siden jeg var 13 eller 14)

 

Politiet har alltid sett på pupillene mine, det svarte, og brukt dette som grunnlag når vi har krangla. Og jeg har alså blitt tatt ca 2000 ganger fordi jeg bare har naturlig store pupiller?

 

 

This sucks.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Av og til forbruk: Problemet med hasj er at det taes opp i celler og lagres der og man får da over tid skadevirkningene som hasj gir - noe som ikke er samme problem med alkohol. (hvis jeg har forstått det rett)

Dette er helt rett, fordi alkohol er vannløselig kommer dette relativt fort ut av kroppen, mens THC er fettløselig, og holder seg derfor mye lenger i kroppen av alkohol, derfor kan ofte langtidsvirkningene være annerledes enn ved alkohol.

 

Kjapt spørsmål: vet om noen i familien som røyker, og jeg er redd han skal havne på skråplanet. Bør jeg si ifra til noen? :o

Endret av OleEdvard
Lenke til kommentar

Det abselutt værste du kan gjøre er å stemple noen i familien din som narkoman!!!!!!!

 

Kan ikke poiengtere det nok!

(snakk med personen selv, ikke spre "rykter".

 

 

Jeg har blitt stempla som nærkis og det har pretty much ødelagt alt av tillit og håp for meg fra familien. Gå rundt med det hengende over deg er IKKE koselig.

 

Enkelte ting er tabu.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Av og til forbruk: Problemet med hasj er at det taes opp i celler og lagres der og man får da over tid skadevirkningene som hasj gir - noe som ikke er samme problem med alkohol. (hvis jeg har forstått det rett)

Dette er helt rett, fordi alkohol er vannløselig kommer dette relativt fort ut av kroppen, mens THC er fettløselig, og holder seg derfor mye lenger i kroppen av alkohol, derfor kan ofte langtidsvirkningene være annerledes enn ved alkohol.

 

Kjapt spørsmål: vet om noen i familien som røyker, og jeg er redd han skal havne på skråplanet. Bør jeg si ifra til noen? :o

 

Er personen over 18? Er han/hun under 18 ville jeg pratet med noen, hvis personen derimot er over 18 ville jeg bare forsikra meg om at bruken ikke tar over hverdagen.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke du skal si ifra til noen ennå. Den tidlige intervensjonen er viktig, men jeg føler det er feil måte å gjøre det på. for det første vet jeg ikke hvorfor du er så redd for at han skal havne på skråplanet. De fleste gjør ikke det, selv om sjansen er større i ung alder.

 

For det andre bør du informere han om de forskjellige stoffenes virkning, og på hvordan måte der er skadelige. Jeg mener det er veldig viktig å komme med fakta fremfor å forsøke å skremme folk bort fra det.

Lenke til kommentar

Kunne du henvist til en kilde som sier at etter 20 år er det usannsynlig å oppleve dette problemet og at det har noe med opplæring å gjøre? Virker interessant da jeg ikke har hørt om disse studiene enda.

Ikke jeg heller, så tok ganske lang tid før jeg fikk tynt ut et navn: Daniele Piomelli (UCI)

Har så smått prøvd å finne noen publikasjoner, uten at det har gitt noe resultat.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke du skal si ifra til noen ennå. Den tidlige intervensjonen er viktig, men jeg føler det er feil måte å gjøre det på. for det første vet jeg ikke hvorfor du er så redd for at han skal havne på skråplanet. De fleste gjør ikke det, selv om sjansen er større i ung alder.

 

For det andre bør du informere han om de forskjellige stoffenes virkning, og på hvordan måte der er skadelige. Jeg mener det er veldig viktig å komme med fakta fremfor å forsøke å skremme folk bort fra det.

Grunnen til at jeg er redd for at han skal havne galt, er fordi han henger i et svært dårlig miljø. Med slike folk du helst ikke vil møte i ei mørk bakgate en sommernatt, for å si det slik..

 

Vet ikke hvordan jeg skal snakke om det med han, for vi snakker ikke så mye sammen, men jeg er 100% sikker på at denne personen røyker opptil flere ganger i uken.

Lenke til kommentar

Alt for mange som er FOR glemmer (eller vet ikke om?) skyggesidene av cannabis.

 

Man kan bli svært dårlig psykisk av det, om man røyker såpass ofte at hasjen konstant fungerer i kroppen. Og man vet aldri hvordan SIN personlighet reagerer før man sitter i saksa. (Og er man disponibel for schizofreniske tanker (som mange er uten å vite om det), så er det stor sannsynlighet for at de bryter ut i starten av 20-årene om man begynner tidlig.)

 

Det er enklere å bli avhengig av hasj enn alkohol, da de fleste normale folk ikke vil ha alkohol dagen etter ei fylla. Men hasj blir man ikke dårlig av, så det tar man gjerne i på flere dager på rad, og er man svak så bukker man under å blir avhengig.

 

Mange hasjavhengige ser ikke selv at de lever i en boble. Blir mistenksomme for at man har baktanker om alt mulig når man snakker til dem, etc. Blir sure og har kort lunte. Etc.

 

Tar meg heller et glass vin eller to hver dag i 10 år, enn å være stein i hjernen hver dag i 10 år. Har vært avhengig av hasj og nytt alkohol i passelige mengder, så vet hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar

@stjernestøv81

les gjennom de 10 siste sidene av denne diskusjonen så finner du svar poå hele posten din ;)

du har rett i at man kan få psykiske lidelser men det er så skjeldent og i så liten skala at det kan sammenlignes med å være allergisk mot peanøtter.

 

hvis en som ikke tåler peeanøtter spiser peanøtter, er det farlig for ham da? ja

hvis en som ikke tåler hasj, røyker hasj, er det farlig for ham? ja

men for de som tåler det da, er det farlig for dem? nei

hvor mange er det som ikke tåler det? veldig veldig få, og man tipper ikke over på første trekket så man merker fort hvis man ikke tåler det. har hatt en del kamerater som har spydd og blitt skamdårlig på førstetrekket, men de røyker fast og har gjort det i mange år. og jeg har redda en del folk fra å tippe over også, alt avhenger i hvor man sitter og hvor mye man stoler på de folkene rundt seg og hvor konfortabel du er rundt de folkene. det er der mange av disse såkalte "over tippinga" skjer fordi de sitter med folk de ikke føler seg trygge på og komfortable med

 

gjør dette hasj og peanøtter generelt sett farlig? nei

 

skjønner du?

sier du at hasj er farlig så sier du også at peanøtter er farlig for allmennheten ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hasj er ikke akkurat farlig. Jeg kjenner mange som røyker det og dem er helt normale. Jeg har også tatt meg noen jointer, jeg synes det er akkurat det samme som en vanlig sigarett bare med mer nikotin.

 

Men uansett viss du vil ha hasj er det bare til og ta seg en tur til Nederland'

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hasj er ikke akkurat farlig. Jeg kjenner mange som røyker det og dem er helt normale. Jeg har også tatt meg noen jointer, jeg synes det er akkurat det samme som en vanlig sigarett bare med mer nikotin.

 

Men uansett viss du vil ha hasj er det bare til og ta seg en tur til Nederland'

 

Hvorfor betale 2k i flybillet til holland når du kan gå rett utenfor dørren og spørre etter hasj?

Og hasj er ikke dødlig, men det er ikke ufarlig heller all røyk/gass du tar ned i lungene er skadligt for dine lunger, Eg røyker hasj hver dag gjort det i 7 år. jobber hver dag 70 timer i uken og lever godt og bor for meg selv, så bare fordi man røyker det " Dødsfarlige hasjet" så betyr det ikke att man ikke kan leve ett normalt liv.

Lenke til kommentar

Det er ikke bare å gå rett ut døren og skaffe seg hasj. Hasj er ikke hasj. Har fått mye rart før.. Man bør helst kjøpe av samme fyren som har de beste sakene man kan stole på. Finne seg sin "dealer". Har fått både glass i potten og litt av hvert av "jordhasj", "gummihasj" osv.. Cannabis/marijuana/mary jane/hasj bør legaliseres og selges trygt på apoteket til de over 21 år. Frem til det bør man dyrke sin egen pot, eller prøve å komme i kontakt med noen som dyrker..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...