Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Det bor ingen kunnskap du egentlig trenger i hasj. Du kan hente det ut fra sola uansett. Trengs ikke røykes. Bare å se på sola, ta til seg lyset, og så er du så fin atte. Hasj trengs bare ikke, sola kan gjøre jobben mye bedre. Og hvis du begynner med hasj, så blir du narkoman. Faktisk. Det er heller ikke inspirasjon til noe som helst. Det er bare dumt.

 

Kommer fra en som har holdt på med det i 6 år. Fordømt sløsing med tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det bor ingen kunnskap du egentlig trenger i hasj. Du kan hente det ut fra sola uansett. Trengs ikke røykes. Bare å se på sola, ta til seg lyset, og så er du så fin atte. Hasj trengs bare ikke, sola kan gjøre jobben mye bedre. Og hvis du begynner med hasj, så blir du narkoman. Faktisk. Det er heller ikke inspirasjon til noe som helst. Det er bare dumt.

 

Kommer fra en som har holdt på med det i 6 år. Fordømt sløsing med tiden.

Det bor ingenting der, men den drar ut ideer du aldri hadde kommet til på egenhånd. Låter som du røkte feil type hasj :]

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det bor ingen kunnskap du egentlig trenger i hasj. Du kan hente det ut fra sola uansett. Trengs ikke røykes. Bare å se på sola, ta til seg lyset, og så er du så fin atte. Hasj trengs bare ikke, sola kan gjøre jobben mye bedre. Og hvis du begynner med hasj, så blir du narkoman. Faktisk. Det er heller ikke inspirasjon til noe som helst. Det er bare dumt.

Kommer fra en som har holdt på med det i 6 år. Fordømt sløsing med tiden.

 

Først og fremst, du har holdt på med det i 6 år, og kaller det tidssløsing. Hørtes heller ut som om du har bygget opp en toleranse for hasj; og røyker bare for å røyke.

 

Forøvrig, skal vi tro Steve Jobs, kom faktisk iPoden, iPhonen og iPaden som inspirasjon av hasj og LSD.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å ja, au, nå traff du dypt ved å implisere at jeg har en VAGINA.

 

Pinlig :)

 

EDIT: Altså, før noen spør eller klikker i vinkel, så blåser jeg i om folk her røyker - bare ikke lat som om det er bivirkningsfrie naturmedisiner vi snakker om her. Når ting er bivirkningsfrie så er det gjerne nettopp fordi virkestoffet ikke virker. La folk i det minste gjøre ting på egen risiko, for better or worse. Akkurat som med alt annet.

Endret av Runinho
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg trener 5 ganger i uka, går på skole og har bra karakterer. Jeg røyker også daglig. Merker ingen verdens forskjell i min hverdag, i forhold til når jeg var 100% "clean". Det eneste jeg merker er at jeg klarer å løse problemer på andre måter. Har blitt en roligere person. Før kastet jeg det første jeg fant i veggen når jeg ble sinna, nå klarer jeg faktisk å kontrollere meg. Jeg tror dette har noe med cannabis å gjøre, så absolutt. Cannabis kan være positivt for det psykiske, mener jeg. Har blandt annet gått fra 2 til 4 i matte, uten å øve noen mer enn før. Jeg forstår rett og slett det læreren bedre, fordi jeg føler tjallen åpner andre tankeganger, og lar deg få kontakt med "en annen verden"

Hasj er herlig, det er så mye du finner ut av når du røyker, som du aldri ville ha funnet ut av til vanlig.

Det er nok en grunn til at ganske stort antall STORE musikere røyker. Nettopp fordi du forstår ting på en annen måte, og når jeg limer, forstår jeg faktisk hva tekster handler om, i motsetning til i vanlig tilstand. Og jeg skjønner det hvis det har skrevet teksten mens de har vært høye.

 

Min konklusjon er at hasj kan hjelpe for enkelte, men ødelegge for andre. Noen har ikke godt av det, andre har veldig godt av det. Og de såkalte "side-effectsa" ignorer jeg til en viss grad, jeg syns det er verdt det, siden det gir meg en bedre hverdag.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=jQ189xxLkSs&feature=relmfu

 

Morsomt at han tullingen fra Ungdom mot narkotika starter med å si at "93.5% av ungdom mellom 15-20 år er mot legalisering av hasj".

 

Det argumentet har null i verdi! Da man fra tidlig skolealder får DYTTET inn i hodet hvor farlig det er med hasj.

Jeg gikk selv rundt med ideen om at hasj var på linje med kokain, heroin, speed osv til jeg var ca 20-21 år.

 

Det blir som om at man skal gå inn i en kirke full av blodkristne tullinger og spørre om de er for eller imot sex før ekteskap..

 

De er hjernevasket!

Endret av Kjetil_90
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg trener 5 ganger i uka, går på skole og har bra karakterer. Jeg røyker også daglig. Merker ingen verdens forskjell i min hverdag, i forhold til når jeg var 100% "clean". Det eneste jeg merker er at jeg klarer å løse problemer på andre måter. Har blitt en roligere person. Før kastet jeg det første jeg fant i veggen når jeg ble sinna, nå klarer jeg faktisk å kontrollere meg. Jeg tror dette har noe med cannabis å gjøre, så absolutt. Cannabis kan være positivt for det psykiske, mener jeg. Har blandt annet gått fra 2 til 4 i matte, uten å øve noen mer enn før. Jeg forstår rett og slett det læreren bedre, fordi jeg føler tjallen åpner andre tankeganger, og lar deg få kontakt med "en annen verden"

Hasj er herlig, det er så mye du finner ut av når du røyker, som du aldri ville ha funnet ut av til vanlig.

Det er nok en grunn til at ganske stort antall STORE musikere røyker. Nettopp fordi du forstår ting på en annen måte, og når jeg limer, forstår jeg faktisk hva tekster handler om, i motsetning til i vanlig tilstand. Og jeg skjønner det hvis det har skrevet teksten mens de har vært høye.

 

Min konklusjon er at hasj kan hjelpe for enkelte, men ødelegge for andre. Noen har ikke godt av det, andre har veldig godt av det. Og de såkalte "side-effectsa" ignorer jeg til en viss grad, jeg syns det er verdt det, siden det gir meg en bedre hverdag.

 

Siden du røyker daglig, hvordan hamstrer du/kjøper du det? Jeg er nybegynner og har ikke peiling. Kommer ikke til å prøve heller, jeg bare spør av ren nysjerrighet.

Lenke til kommentar

Ja, det er ulovlig. Man vet det er god kvalitet fordi man får en smaksprøve før man kjøper hele plata. I tillegg til at man ikke kjøper av folk man ikke stoler på.

Hvor mange gram man bruker per "dose" er opp til deg. Du kan godt klare et gram på en joint, men da blir du bøtte fjern og sofalåst.

Lenke til kommentar

Smaksprøve der og da? Så hvis jeg stikker ned på Oslo S så får jeg prøverøyke en joint der da?

Unnskyld at jeg spør dumt, men jeg er som sagt nybegynner..

Kan du sikkert spørre om dersom du kjøper en del. Du får nok ikke en joint gratis om du kun skal kjøpe et gram eller to, med mindre du er godt kjent med selger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei. Ikke kjøp på gata. Da blir du bare bøffa. Skaff deg kontakter.

Eller, som jeg anbefaler alle, gro selv. To minutters googling vil gi deg et eget norsk forum for dyrking av cannabis. To miutter til og du er registrert. Innen det har gått ti minutter fra du startet har du funnet en norskspråklig guide til alt du trenger. Nei, jeg ikke tenkt å lenke deg til noe som helst.

Dyrker du selv kan du lene deg tilbake og tenke at du i det minste ikke støtter organisert kriminalitet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...