Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste i Dagen.se ett svensknyhets side for en uke siden att dem har lyst og prøve en legalisering på Marijuana i sverige for og få bedre kontrol på Cannabis miljøet. Om det vill gå igjennom så er kjangsene for norge gjør det samme veldig stor.

 

 

Tror det er liten tvil om at det er farlig, men det er mye som er farlig. Spørs vell hva man vil risikere og utsette seg for...

 

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/802250/

 

aldrig stol på det norske websider og filmer sier det er bare bullshit. Nrk får flere Seere fordi dem slenger drit om cannabis,

ta og se på The Union og Engelske,usa,cali,canada documenter om cannabis så får du skikkelig information om hvordan det påvirker kroppen din. Cannabis sløver noen mennesker ned og gjør dem late. men ikke alle blir det, eg røyker det hver dag og jobber 70-80 timer i uken som Nattejob. veldig bra lønn, så om det påvirker mennesker så mye negativt hvordan kan eg da ha en bra jobb og gode referanser + kokke utdanning om eg har røyket det siden eg var 13 ;) sitter ikke hjemme og røyker cannabis og lever på Soc, akkurat som dem sier i de fleste norske cannabis filmer att det kommer til og sje.

Endret av sinder18
Lenke til kommentar

Leste i Dagen.se ett svensknyhets side for en uke siden att dem har lyst og prøve en legalisering på Marijuana i sverige for og få bedre kontrol på Cannabis miljøet. Om det vill gå igjennom så er kjangsene for norge gjør det samme veldig stor.

 

 

Tror det er liten tvil om at det er farlig, men det er mye som er farlig. Spørs vell hva man vil risikere og utsette seg for...

 

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/802250/

 

aldrig stol på det norske websider og filmer sier det er bare bullshit. Nrk får flere Seere fordi dem slenger drit om cannabis,

ta og se på The Union og Engelske,usa,cali,canada documenter om cannabis så får du skikkelig information om hvordan det påvirker kroppen din. Cannabis sløver noen mennesker ned og gjør dem late. men ikke alle blir det, eg røyker det hver dag og jobber 70-80 timer i uken som Nattejob. veldig bra lønn, så om det påvirker mennesker så mye negativt hvordan kan eg da ha en bra jobb og gode referanser + kokke utdanning om eg har røyket det siden eg var 13 ;) sitter ikke hjemme og røyker cannabis og lever på Soc, akkurat som dem sier i de fleste norske cannabis filmer att det kommer til og sje.

 

2 år på videregående å du kaller det en bra utdanning?

Lenke til kommentar

Kopierer det jeg skrev i Legaliseringstråden inn her:

 

GW Pharmaceuticals fikk lov av britisk regjering til å lage Sativex, som de offentlig sier er:

"Sativex is the world’s first prescription medicine derived from the cannabis plant.

The medicine is standardized by both composition and dose and is being developed for the treatment of conditions such as spasticity in multiple sclerosis, cancer pain, and neuropathic pain of various origins"

og videre sier de om den:

 

"Sativex® has proven to reduce the severity of symptoms and improve patients’ quality of life and functional status, in patients with spasticity in multiple sclerosis, meaning that they can undertake everyday tasks more easily. Also, importantly, clinical experience to date has demonstrated that the tolerability profile of this medicine is favourable, with limited relevant adverse effects and - particularly reassuring - the drug does not appear to lead to withdrawal effects if patients suddenly stop using it."

 

Ikke noe farlig med Sativex, altså. Det de derimot ikke sier er at dette produktet kun er virkestoffene i cannabis trukket ut med Alkohol e.l, noe alle kan gjøre- og som mange gjør- hjemme.

Så forskjellen er bare at det ulovlige er en plante, og det lovlige er planten gjort om til en spray...

Så det er trygt om de får penger fra det, men i alle andre tilfeller er det ikke det.

618px-JeanLucPicardFacepalm.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar

har en i familjen min med multippel sklerose (MS) han er over 60 år gammel og aldrig prøvd cannabis. ikke noe som kan sje om eg gir han litt Pot? seffølgelig kommer jo spørre ham før eg gir han, men ikke noe som kan gi han problemer siden han er så gammel? Liker ikke att han spiser på di pillene legene gir han siden piller er noe eg hater og det er veldig ødeleggende. Så hva syns dere? burde eg spørre ham om han vill prøve Pot (cannabis) for og bli bedre. han blir bare verre og verre utav di pillene han får gjennom årene. og røyker cannabis daglig selv, så veit jo att det ikke er dødlig. men cannabis kan Øke pulsen og hjertet kan jobbe sjappere om man oroer seg, er redd for att han skal få hjertestopp eller noe.

Lenke til kommentar

Gi han en lav dose(Dvs <0.1g), så han får en følelse av hvordan rusen er. For mye kan virke veldig overveldende hvis det er god kvalitet, og skremme han bort. Anbefales at det testes, veldig mange med MS har fått kraftig forhøyet livskvalitet :thumbup:

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

har en i familjen min med multippel sklerose (MS) han er over 60 år gammel og aldrig prøvd cannabis. ikke noe som kan sje om eg gir han litt Pot? seffølgelig kommer jo spørre ham før eg gir han, men ikke noe som kan gi han problemer siden han er så gammel? Liker ikke att han spiser på di pillene legene gir han siden piller er noe eg hater og det er veldig ødeleggende. Så hva syns dere? burde eg spørre ham om han vill prøve Pot (cannabis) for og bli bedre. han blir bare verre og verre utav di pillene han får gjennom årene. og røyker cannabis daglig selv, så veit jo att det ikke er dødlig. men cannabis kan Øke pulsen og hjertet kan jobbe sjappere om man oroer seg, er redd for att han skal få hjertestopp eller noe.

 

Tror det er bedre å spise hasj i stedet, da slipper man den farlige tobakken som øker risiko for alvorlige hjerte og lunge problemer.

 

Spises det hasj vil bør man holde seg omlag 1-2 gram, større doser vil forårsake at man kaster opp som følger av "overdose", mindre doser vil føre til en fraværende rus.

 

Et godt eksempel på hvordan hasj spises, er å ta det oppi en spisesje (smuldre den opp), få så oppi litt smør (for å få alt flytende), varm opp med en lighter, og rør rundt i skjeen. Når du er ferdig kan du eventuelt røre det ut i en yoghurt, smaker fantastisk.

 

Rusen inntar etter +-25min, er mye roligere og avslappet enn når man røyker, samt at rusen kommer rolig frem, i motsetning til når man røyker.

 

 

Risiko: dersom dere har høy risiko for schizofreni, eller andre mentale sykdommer, bør man være forsiktig med cannabis. (det er ikke risikofritt.

 

(invitér gjerne denne personen til Amsterdam, da kan han prøve ut cannabis lovlig, og uten å måtte bekymre seg over politi. Mange får rusen ødelagt pga noia.

Lenke til kommentar

Bestefaren min hadde operert og fjernet den ene lungen, i forbindelse med kreft pga. mange rullingser med tobakk hver dag. Jeg har lest mye om medisinsk cannabis og foreslo dette for bestefar og familien. Dette ble ikke særlig godt mottatt fra de andre. I forbindelse med kreft og kols, så kan cannabis gi den effekten at det åpner luftveier osv, dette med riktig cannabis. Dette trodde ikke familien noe på. "Han har operert for kreft, han kan ikke røyke hasj da!". Selv om han fortsatt røyka like mange rullings hver dag som før..

 

Planen var egentlig å få tak i noe medisinsk cannabis som jeg visste var godt egnet til dette området, men kom aldri over noe. Dyrke var også noe jeg vurderte. Nå er det for sent, bestefar døde tidligere i år og fikk aldri prøve medisinsk cannabis.

 

Litt kjipt i etterkant å ikke ha gått inn for dette, og gitt det en sjans. Familien ville nektet meg det, men hvordan skulle det gjort situasjonen verre enn det allerede var? Bestefar misbrukte paralgin forte sammen med alkohol og andre medisinske rusmidler, for å dempe smertene og glemme hvilken tilstand han var i.. Cannabis sativa og cannabis indica hadde vært mye bedre for dette!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min bestemor fikk stær på øyet, hun blir veldig plaget av at hun ikke kan se like godt, fordi øynene hennes er stadig irritert og kan ikke lenger sy, noe som forøvrig er ganske kjipt, hun fikser alt av klær jeg klarer å ødelegge.

 

Jeg spurte henne rett ut om hun ville prøve cannabis, ga henne et gram.

 

Hun merket at hun så betraktelig bedre, så lenge hun får en bedre livskvalitet av virkestoffet, driter jeg fem null i om hun eller jeg får problemer med at myndighetene.

 

Hvis du har besteforeldre eller foreldre med sykdommer som kan lindre eller kurrere, burde dere spørre dere selv om hvilken lidelse vi utsetter mennesker for, bare fordi.... vi kan ikke lenger gi grunner for at vi ikke skal.

 

Hvis vi alle gir besta en feit en, ender hun opp med å bli en grei en. Og denne damen har stemmerett, hun vil bruke den på de som bryr seg.

Lenke til kommentar

Klarte hun å sy, fjern, da? :D Godt å høre at det hjelper for andre! Hva slags cannabis fikk hun? Marijuana eller hasj? Høy eller stein? Interresant at det kan hjelpe mot stær også.. Farmor har begynt å få stær, hun røyker også tobakk og sitter mye aleine. Hun setter pris på en dram et par ganger i året. Lurer på hva hun ville sagt hvis jeg hadde sagt "Jeg har hørt at cannabis kan hjelpe folk med stær, vil du at jeg skal skaffe noe for deg?"..

 

 

Sativa og indica til min bestefar med MS.

 

Jeg blanda først med ME og trodde du var gal som ville gi indica til en med ME.

MS eller Multippel sklerose som er en nervesykdom med smerter vil ha best lindring med indica. Da får han slappet mer av og smertene vil gå ned, kanskje til og med bli fraværende. En ren sativa plante vil ikke ha langt nær like bra effekt, men en blanding vil gi bestefaren din litt mere "kos" sammen med medisineringen. En balansert blanding i forhold til en rein indica vil kanskje være best for bestefaren din, da vil han ikke bli helt slapp og kan derfor muligens gjøre mer ting enn før. Dette må nesten prøves frem da det er lite offentlig forskning på dette, men du finner mange sider på nettet som har masse info om medisinsk virkning ;)

 

F.eks: http://www.cnbc.com/id/40554297/The_16_Top_Medical_Marijuana_Strains?slide=1

Side 9(MS):

http://www.cnbc.com/id/40554297/The_16_Top_Medical_Marijuana_Strains?slide=9

Endret av iNtensimilla
Lenke til kommentar

Ja, men eg snakket med en MS Lege ifra MS.No og dem sa til meg att cannabis ikke fungerer på MS pasienter.

 

Skrev dette til ham " Hej, Eg har en bestefar som er ca 65 år gammel som har multippel sklerose (MS) i 30 år. han går veldig treigt, sjelver mye og klarer knappt gå opp en trapp. han er sta og vill ikke bruke rullestol eller stolheis opp trappen som finnes i huset han bor i, men blir aldrig brukt. Og eg har brukt Cannabis i 7 år hver eneste dag. har normal jobb og familje, men det eg lurer på er om det ville vert Posetivt og gi han Cannabis. Seffølgelig eg kommer ikke til og lure i han det. kommer til og spørre han om han vill prøve noe eg er ganske så sikker på att han vill siden han er veldig sta om og ikke bruke hjelp til sitt MS problem, han vill ikke ha hjelp og gå eller noe han vill klare seg selv (han bor sammen med konen sin som er frisk) Har lest veldig mye og sett på mangen cannabis dokumentarer om Bruk av cannabis til MS pasienter så som " the Union " og på de filmene så funker det veldig bra for MS folk. så Hva synnes dere? Det er ulovlig ja, men ingen med MS og som er 65 år gammel havner i fengsel for cannabis bruk. Han røyker veldig mye tobak og spiser piller ifra legen, og eg veit att Piller er veldig ødeleggende for mennesker og dyr, så synnes selv att det skulle vert bedre om han røykte cannabis for og bli bedre. hva synnes dere om den tanken? ingen som har dødd av cannabis enda (ikke si att det ikke er sant for dette vet eg) men er litt redd for att han kan få hjertestopp eller noe lignende av det, fordi cannabis kan Øke pulsen om du oroer deg eller skremmer deg selv under ett cannabis rus." og fekk svar av han "Takk for henvendelsen,

>

> Cannabis har ikke vist å ha effekt på selve MS-sykdommen - men muligens noe på spastisitet. Men en kan ikke anbefale dette brukt på den måten du skisserer. Andre medikamenter som eks. baklofen er registrert for denne indikasjonen.

>

> Jeg foreslår at du får din bestefar til å ta opp evt. plagsomme symptomer og MS relaterte problemer ellers med fastlege/nevrolog. Han kan også sannsynligvis ha nytte av rehab. opphold ved eksempelvis MS senter i Hakadal - med en mer total gjennomgang av funksjon i forhold til sykdommen. "

 

Så spurte eg ham enda ett til spørsmål " Nej, han nekter og gå til sjukehus og sånne ting. han går sjeldent utav huset. visst du ser på dette klippet, det er en MS person som blir nesten helt frisk etter han røyker litt Cannabis

Før han røyket så klarer han knappt og sitte stille. min bestefar har hatt MS siden 1940 sån ca, fekk det pga en jobb i noe Kull gruve eller noe sånt, så han har allerede vert hos legen for 20 år siden og hatt rehab og sånne MS relaterte ting. det kommer ikke hjelpe ham på noen måte og gå til legen nå og spørre om hjelp, da kommer di bare gi ham en dose med piller som ødelegger kroppen 120 ganger så mere en hva cannabis gjør. visst du virkelig er en Helse Lege så burde du vite att piller ikke er sunt for kroppen din. til og med eg som ikke har noen utdanning innom Lege veit att piller og de fleste medesiner som Leger gir er veldig ødeleggende og avhenigsskapende. " og fekk svar av MS legen " Hei igjen,

 

Takk for tilbakemelding.

 

Jeg kan ikke gi andre kommentarer enn jeg har noe erfaring med pasienter som har brukt/bruker cannabis i forskjellige varianter uten nevneverdig effekt. Men jeg har lang erfaring med bruk og sett effekt av godt dokumenterte legemidler og annen behandling innen norsk helsevesen." Hvorfor lyver dem om att cannabis ikke funker på MS pasienter om det virkelig gjør det? hvorfor sier dem att det er bedre og spise Avhengigshets skapende piller som ødelegger kroppen veldig mye, Di er jo Leger og burde vite bedre en dette. From: [email protected]

 

Så sendte eg ett siste spørsmål til ham igjen " så om du har pasienter som bruker/brukt cannabis. hvordan blev dem etter en dose cannabis? vill virkelig hjelpe bestefaren min. og veit att di pillene han får di kommer ikke hjelpe ham noe i det hele tatt. fordi om det skulle ha hjulpet så skulle han ikke blitt sykere og sykere. "

 

Og fekk dette svaret av ham " Ingen effekt - fra dem som har rapportert til meg

 

KM Myhr "

Visste ham til og med en video :

Min bestefar har noe lignende som dette men ikke fullt like mye som han på filmen

Lenke til kommentar

Cannabis fungerer jo definitivt på MS-pasienter, det legemiddelet jeg skrev om litt oppi her som het Sativex ble solgt spesielt retta mot MS-brukere for å lindre smerter og spasmer... Og Sativex er som nevnt over bare enda en oral form for cannabis.

 

Hadde du spurt legen om Sativex funker så hadde han sikkert sagt ja.

Lenke til kommentar

De pasientene den legen har hatt har sikkert funnet hasjen sin ved Akers elva! :p

 

Nei, mye av det der er uvitenhet om Cannabis. Cannabis har forskjellige virkemidler fra forskjellige land i verden hvor den vokste opp i utgangspunktet, og etter mye "hobby forskning"(+ militær forskning osv) i Nederland, USA og Canada så har det kommet så mange kryssninger mellom forskjellige arter og gener at du kan finne en plante for nesten alt. Lett er det ikke, men umulig er det heller ikke. Det som også er fint med denne planten er at de nye kryssningsgenene kan stabiliseres, sånn at man vet hva man får etter så så mange generasjoner.

Endret av iNtensimilla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...