Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fuca tastatur. Ja ,enig. Folk bør kunne velge noe annet enn alkohol. 18 høres litt lavt ut , og det er de t for rusmisbruk ,men røyking til fest og sosialt er greit og går bra, selv fra 18 år.

 

Når er man voksen, og når bør man få lov til å ruse seg?

 

Dersom man ikke er voksen før man er 21, bør vi heller innføre en total aldersgrense der. Å splitte det opp på måten vi gjør det i dag, er latterlig. Hvorfor skal man bli voksen ved en alder av 19, så bli "mer voksen" når man er 20, og "enda mer voksen" når man er 21?

 

Det burde være en simpel overgang. Et menneske over 18 bør kunne sees på som et voksent individ, staten har da ingenting med hva personen putter i kroppen sin.

 

Å innføre høyere aldersgrense enn 18 år på hasj, noe slikt ville ikke jeg stemt for. (Selv om jeg ikke nødvendigvis faller innenfor aldersgrensen). Dette er et spørsmål om rettigheter.

Lenke til kommentar

Tenker på at folk utvikler seg forskjellig, og at hvis man begynner å ruse seg når man er under 21 år så kan det ha flere negative bivirkninger enn hvis man er over 21 år og ferdig utviklet. Egentlig burte man ikke drikke alkohol fra 18 år heller, for samme grunn. Misbruk er misbruk. Er man voksen nok til å forstå grensen mellom nytelse og misbruk så er det helt trygt å ta seg en joint til "næsj" eller søndags kuling dagen derpå.

Lenke til kommentar

Da burde man heller ikke havne i fengsel før man er 20, siden man ikke er "oppegående".

 

Vi kan ikke holde på med å begrense ting for andre mennesker i samfunnet. Grunnen til at vi vil legalisere er fordi vi ser det som noe et voksent menneske kan innta. 18 år, da er man voksen.

 

Hvorfor skal man være 20, bare for å samkjøre det med en Alko-politikk som er kjørt så til helsike at hjemmebrent er å finne over alt, og Nordmenn frivillig kjører over grensen for å smugle alkohol.

 

Forøvrig, spritgrensen på 20 år burde vært avskaffet for lenge siden. Blir som å selge dårlig hasj til noen, og si at de kan få røyke den gode hasjen når de blir eldre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva nei,det er det ikke...hva svar er det? Jo når du sammenligner sånn som du gjør så blir det for dumt. Det er det samme som tvangsinnlagte fjorten-åringer på avrusning sier.

Hvis du røyker hasj fast i 3måneder ca. da klarer du ikke å sove...hvorfor det? jo fordi kroppen har blitt hekta.

Blir du sånn av nikotin, nei man blir ikke det

Endret av Bjurstrom
Lenke til kommentar

Ser at det er en del som sier at hvis man først begynner med hasj - så er det nesten gitt at dem begynner med tyngre stoffer. For noen er det kanskje sånn, men blir litt som å påstå at tobakksrøyking fører til hasjrøyking. Å fortsette til tyngre stoffer er et valg man tar selv - og er ikke nødvendigvis et resultat av at man røyker hasj.

 

Angående skadelighet, så kan hasj/marihuana sløve deg ned etter en periode med misbruk - men marihuana i seg selv er mindre skadelig enn tobakk. Anbefaler å se dokumentaren The Union.

Lenke til kommentar

Syns det er en stor feil med pollen! Selv om man har prøvd Hasj så betyr ikke det at det ikke er skadelig! Det er bruk over lengre tid som er farlig, ikke viss man tok et trekk på en fest en gang!

 

Forøvrig så burde Hasj, Marihuana og cannabis være ulovlig!

Veldig mange som går på trygd bruker hasj

Langtidsvirkningene av hasj er ikke bra

Lenke til kommentar

jeg er stein nå jeg.

 

har lest noen sider å jeg lurer, hvor er alle som røyker hasj jevnlig, og som faktisk innser at det man driver med ikke er bra?

 

virker som alle som røyker fast her er av typen: dette er det beste som har skjedd meg og menneskeheten. jeg føler meg så bra, dette kan ikke være farlig i det hele tatt!

 

jeg røyker jevnlig, å har gjort det fra jeg var 18. nå er jeg 23. det er digg, helt klart. men jeg vet å at det jeg driver med ikke er bra for noenting som helst. sitter her å kommer ikke på noen grunner til å holde på, bortsett fra den nevnte grunn, det er utrolig digg. følelsen nå med musikk å alt, bare herlig. klar stjernehimmel også for svarte!

 

men igjen, hasjen i seg selv er ALDRI problemet, bare symptomet på det. kall det hva dere vil,eller hva deres grunner til å røyke det er. det er en virkelighetsflukt, fordi den gir deg pause i den lille tida man er skev/høy.

å dette i lengde og mengde fører ikke til noe i lengden. bare problemer, eller forsterke det du hadde.

 

TL;DR

Hasj er ikke sunt. å det blir problemer ved langtidsbruk. ja til legalisering. ja til selvinnsikt blandt stonere! MÅTEHOLD er en dyd. Min kropp, mitt valg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg er stein nå jeg.

 

har lest noen sider å jeg lurer, hvor er alle som røyker hasj jevnlig, og som faktisk innser at det man driver med ikke er bra?

 

virker som alle som røyker fast her er av typen: dette er det beste som har skjedd meg og menneskeheten. jeg føler meg så bra, dette kan ikke være farlig i det hele tatt!

 

jeg røyker jevnlig, å har gjort det fra jeg var 18. nå er jeg 23. det er digg, helt klart. men jeg vet å at det jeg driver med ikke er bra for noenting som helst. sitter her å kommer ikke på noen grunner til å holde på, bortsett fra den nevnte grunn, det er utrolig digg. følelsen nå med musikk å alt, bare herlig. klar stjernehimmel også for svarte!

 

men igjen, hasjen i seg selv er ALDRI problemet, bare symptomet på det. kall det hva dere vil,eller hva deres grunner til å røyke det er. det er en virkelighetsflukt, fordi den gir deg pause i den lille tida man er skev/høy.

å dette i lengde og mengde fører ikke til noe i lengden. bare problemer, eller forsterke det du hadde.

 

TL;DR

Hasj er ikke sunt. å det blir problemer ved langtidsbruk. ja til legalisering. ja til selvinnsikt blandt stonere! MÅTEHOLD er en dyd. Min kropp, mitt valg

 

 

Mye av det du sier her er vel egentlig ganske Cpt. Obvious. Selvfølgelig er hasj skadelig, det er bare spørsmål om i hvilken grad. Selvfølgelig har 99% av hasjrøykere ikke noen annen grunn enn at det er digg.

 

Selv om ikke hasj virket som gateway-drug for deg, kan det virke sånn for flertallet. Jeg har ikke lest meg opp på akkurat dette, men å påstå at det ikke er gateway-drug fordi akkurat du ikke har prøvd sterkere saker, blir feil.

 

Litt merklig, du skriver med holdning som tilsier at du er i mot hasj, alikevel skriver du når du høy...

Lenke til kommentar

Forøvrig så burde Hasj, Marihuana og cannabis være ulovlig!

Veldig mange som går på trygd bruker hasj

Langtidsvirkningene av hasj er ikke bra

 

Skulle anta du, om du gidder å sjekke selv, også vil finne en overvekt av alkoholikere hos de som mottar trygd. Det er ingen nyhet at rus er godt representert i de sosiale lag som defineres som bunnslam. Dog, det man også vet at kriminalisering hjelper ikke noe særlig. For det er de samme sosiale lag som du gråter dine krokodilletårer for som får den største smellen når samfunnet skal avruse samfunnet.

 

Skadene av hasj er særdeles små. Og skulle man få problemer så kan man i dag altså ikke møte opp til de som kan hjelpe, opplagt nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...