Gå til innhold

Den store Star Wars-tråden!

Ksungam

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor har jeg ikke oppdaget denne tråden før?? SW FTW!

Elsker Star Wars, både orginale trilogien, og den nye trilogien. Av alle filmene blir nok episode 3 min favoritt, med strålende spesialeffekter i verdenstoppen, heftige kamper og stunts, bra skuespill, og jeg bare elsker å se Anakin bli mer og mer ond, og hvordan han til slutt blir Darth Vader. Dette er fortalt på en kjempe bra måte!

Ellers så er episode 6 den beste. Den gir oss liksom alle svarene vi har ventet på.

For å skape litt diskusjon, hva er din favoritt SW-karakter? Min er Obi-Wan. Han er sterk i "kraften", og holder seg i bakgrunnen som en visdomsfull mentor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
For å skape litt diskusjon, hva er din favoritt SW-karakter?

Det har alltid vært vår lille, grønne venn med de utstående ørene.... fikk litt sansen for Darth Vader i Episode III også av en eller annen grunn....

Skrevet

Det må være Jabba the Hutt. En av de største (bokstavelig talt) og mest hensynsløse huttforbryterlederne som finnes, og blant de mektigste forbryterne i filmhistorien. Det er ikke mange sjefer som spiser opp folk han ikke liker :wee:

Skrevet (endret)

Tja, Boba Fett er en artig karakter i Star Wars universet generelt. Litt synd at vi får se så lite til han i filmene, men i blader er han virkelig tøff. Av filmkarakterene er det selvsagt Han Solo som er min favoritt. Når kamera følger han, vet man at ingen ting kan gå galt. :)

EDIT: Oops, to B'er i Boba er jo ikke rett. :roll:

Endret av Hr. Jenssen
Skrevet
Tja, Bobba Fett er en artig karakter i Star Wars universet generelt. Litt synd at vi får se så lite til han i filmene, men i blader er han virkelig tøff. Av filmkarakterene er det selvsagt Han Solo som er min favoritt. Når kamera følger han, vet man at ingen ting kan gå galt. :)

6407971[/snapback]

Føler eg har sagt meg mye enig i med deg i det siste. Men ja, Boba Fett er faktisk konge

boba4.jpg

He1s teh 1ne!

• 1 måned senere...
Skrevet

Ok, må melde meg på denne tråden jeg også da..

Sett to av filmene nå de siste dagene, og er kjempe glad i de :) Det som facinerer meg mest med filmene er musikken da.... Fytti, så genialt skrevet! Alle de temaene som går igjen og skaper egene sinnstemninger og hjernevasker deg totalt! :D Etter at du har sett alle seks filmene så skal det jo bare et par toner fra et av temaen til før du er inne i den sinnstemningen det temaet tilhører :D

Eks har du imperial marcht. I filmene 1-3 så kommer det hver gang annakin er sint, irritert, eller når det skjer noe galt. I filmene 4-6 så er det jo når de "slemme" slår til :D Så, når man hører det temaet, VET man at noe skummelt skjer :D enkelt, men dog så genialt. Merk hvor frekkt det sniker seg inn i en blåser eller i en stryker på de to første filmene :) Svakt i bakrunden hører man det skumle temat, spillt så man nesten ikke hører det men er akkuratt nok til å sette deg inn i stemningen det skal gi :D

Man har jo også et tema som går igjen hver gang annakin og hu prinsessa er forelsket :D Digger det temaet. Sniker seg inn stadig vekk. Genialt, genialt, genialt.

Skrevet

Har ikke vært den største SW fanatikeren, men etter å ha lest litt i denne tråden har jeg kommet fram til at jeg skal se de alle sammen.

Mitt spørsmål er kort og godt, for meg som bare har sett 1 eller 2 av filmene før. Bør jeg se de i "riktig" rekkefølge dvs. 1-2-3-4-5-6 eller slik som de ble laget, 4-5-6-1-2-3?

Skrevet

Hmm, spørs helt, det.

For én gangs skyld kan jeg anbefale 4-5-6-1-2-3, fordi det alltid er spennende å få avslørt bakgrunnshistorien etter en god historie.

Skrevet
Alltid vært vader fan og det vil jeg alltid være. Episode 3 gav bare enda mer inntrykk av evilness hehe.

6737344[/snapback]

har vel egentlig ikke alltid vært det.. men ble det etter Episode III. Nå henger en diger Darth Vader-poster på rommet..

Skrevet
Om jeg aldri hadde sett SW ville jeg definitivt sett dem i denne rekkefølgen:

1, 2, 3, 4, 5, 6

Man må jo spare det beste til slutt :)

6737296[/snapback]

Så enig, så enig.

Kan ikke skjønne at så mange skal trike på rekkefølgen hele tiden, i hvilken rekkefølge man skal se filmene altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...