Gå til innhold

Den store Star Wars-tråden!


Ksungam

Anbefalte innlegg

Hvorfor har jeg ikke oppdaget denne tråden før?? SW FTW!

 

Elsker Star Wars, både orginale trilogien, og den nye trilogien. Av alle filmene blir nok episode 3 min favoritt, med strålende spesialeffekter i verdenstoppen, heftige kamper og stunts, bra skuespill, og jeg bare elsker å se Anakin bli mer og mer ond, og hvordan han til slutt blir Darth Vader. Dette er fortalt på en kjempe bra måte!

Ellers så er episode 6 den beste. Den gir oss liksom alle svarene vi har ventet på.

 

For å skape litt diskusjon, hva er din favoritt SW-karakter? Min er Obi-Wan. Han er sterk i "kraften", og holder seg i bakgrunnen som en visdomsfull mentor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, Boba Fett er en artig karakter i Star Wars universet generelt. Litt synd at vi får se så lite til han i filmene, men i blader er han virkelig tøff. Av filmkarakterene er det selvsagt Han Solo som er min favoritt. Når kamera følger han, vet man at ingen ting kan gå galt. :)

 

EDIT: Oops, to B'er i Boba er jo ikke rett. :roll:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Tja, Bobba Fett er en artig karakter i Star Wars universet generelt. Litt synd at vi får se så lite til han i filmene, men i blader er han virkelig tøff. Av filmkarakterene er det selvsagt Han Solo som er min favoritt. Når kamera følger han, vet man at ingen ting kan gå galt. :)

6407971[/snapback]

 

Føler eg har sagt meg mye enig i med deg i det siste. Men ja, Boba Fett er faktisk konge

 

boba4.jpg

 

He1s teh 1ne!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ok, må melde meg på denne tråden jeg også da..

 

Sett to av filmene nå de siste dagene, og er kjempe glad i de :) Det som facinerer meg mest med filmene er musikken da.... Fytti, så genialt skrevet! Alle de temaene som går igjen og skaper egene sinnstemninger og hjernevasker deg totalt! :D Etter at du har sett alle seks filmene så skal det jo bare et par toner fra et av temaen til før du er inne i den sinnstemningen det temaet tilhører :D

 

Eks har du imperial marcht. I filmene 1-3 så kommer det hver gang annakin er sint, irritert, eller når det skjer noe galt. I filmene 4-6 så er det jo når de "slemme" slår til :D Så, når man hører det temaet, VET man at noe skummelt skjer :D enkelt, men dog så genialt. Merk hvor frekkt det sniker seg inn i en blåser eller i en stryker på de to første filmene :) Svakt i bakrunden hører man det skumle temat, spillt så man nesten ikke hører det men er akkuratt nok til å sette deg inn i stemningen det skal gi :D

 

Man har jo også et tema som går igjen hver gang annakin og hu prinsessa er forelsket :D Digger det temaet. Sniker seg inn stadig vekk. Genialt, genialt, genialt.

Lenke til kommentar

Har ikke vært den største SW fanatikeren, men etter å ha lest litt i denne tråden har jeg kommet fram til at jeg skal se de alle sammen.

 

Mitt spørsmål er kort og godt, for meg som bare har sett 1 eller 2 av filmene før. Bør jeg se de i "riktig" rekkefølge dvs. 1-2-3-4-5-6 eller slik som de ble laget, 4-5-6-1-2-3?

Lenke til kommentar
Om jeg aldri hadde sett SW ville jeg definitivt sett dem i denne rekkefølgen:

1, 2, 3, 4, 5, 6

 

Man må jo spare det beste til slutt :)

6737296[/snapback]

 

Så enig, så enig.

 

Kan ikke skjønne at så mange skal trike på rekkefølgen hele tiden, i hvilken rekkefølge man skal se filmene altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...