Gå til innhold

Den store Star Wars-tråden!


Ksungam

Anbefalte innlegg

Mens diskusjonen om Star Wars blir mer og mer aggresiv og sur i munnen, må vi ikke glemme at Star Wars ikke hadde eksistert uten Stanley Kubricks 2001: A Space Oddesy fra 1967, før mennesket hadde vert på månen, og man satelittblider av jorden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lucas kunne ha gjort mye annerledes, men Episode III var en såpass storslagen og trist avslutning at jeg lot gleden av å se underholdende og til tider hjerteskjærende film ta overhånd.

6752851[/snapback]

 

Slutten har jeg ingen ting å si deg mot på. Slutten er veldig god (bortsett fra, som flere her sier, "NOOO"). Når Obi Wan står der med ungene i solnedgangen, er det nesten så tårene triller nedover kinnet - og jeg føler straks en veldig sterk trang til å bare begynne rett på med de gamle filmene, for at ikke alt skal føles så tapt ut. :)

Lenke til kommentar

Jeg syntes 3ern er fantastisk! Som sagt tidligere i tråden, filmmusikken er så genialt lagt opp at man faktisk kan se at det skjer gradevis. Man kan jo se det allerede i 2ern, og kanskje til og med i 1ern at når annakin gjør noe galt, så kommer "Impereal march" temaet. Jeg syntes 3ern er bra lagt opp, og stusset ikke noe på at han ble så brått omvendt. Han hadde satt seg som mål å redde kona si, og derfor gjorde han alt som sto i sin makt.

 

Men jeg syntes at det er litt dumt å bruke klisjeen om at det at han gjør ting for å stoppe henne fra å dø, gjør slik at hun dør. Har sett den så mange ganger før, og ble litt unødvendig.

Lenke til kommentar
Noen her som så Star Wars da de kom på kino for første gang? Eller Special edition, 1997? Hvordan var opplevelsen? God stemning?

 

Skulle gjerne likt og sett den klassiske trilogien på kino :)

6761414[/snapback]

 

enig i at det var stor forskjell på den første og andre triologien. men slik må det kanskje bli når filmer lages 20 år etter hverandre. husker da jeg så den første triologien på kino. det er jo den første gangen oen fra min generasjon kan se de filmene på kino. husker det (nesten) som detvar igår... deilig var det

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Anakin: I know! Let's have a contest on who has the cheesiest romantic dialogue!

Padme: I'll win 'cause my lines are cheesier.

Anakin: No, I'll win 'cause my lines are cheesier.

 

Anakin: Why do I keep getting this nagging feeling that two opposing cosmic forces are battling for my soul.

Palpatine: That's just your gargantuan ego talking. By the way, I'm evil.

Anakin: I am utterly shocked! No way I saw this coming!

Palpatine: But wait! Let me live now, and I'll give you all kinds of false promises that will ultimately doom you and everyone you love!

Anakin: That sounds reasonable.

 

Padme: ...And suddenly I'm dying due to an advanced case of cheesy romance.

 

Emperor: We can rebuild him. We have the technology!

Darth Vader: I am Frankenstein!

Emperor: Welcome back! By the way, you killed your girlfriend.

Darth Vader: *DRAMAQUEENNOOOOOOO*

 

Det summerer vel den siste filmen fint opp.

Lenke til kommentar
Anakin: I know! Let's have a contest on who has the cheesiest romantic dialogue!

Padme: I'll win 'cause my lines are cheesier.

Anakin: No, I'll win 'cause my lines are cheesier.

 

Anakin: Why do I keep getting this nagging feeling that two opposing cosmic forces are battling for my soul.

Palpatine: That's just your gargantuan ego talking. By the way, I'm evil.

Anakin: I am utterly shocked! No way I saw this coming!

Palpatine: But wait! Let me live now, and I'll give you all kinds of false promises that will ultimately doom you and everyone you love!

Anakin: That sounds reasonable.

 

Padme: ...And suddenly I'm dying due to an advanced case of cheesy romance.

 

Emperor: We can rebuild him. We have the technology!

Darth Vader: I am Frankenstein!

Emperor: Welcome back! By the way, you killed your girlfriend.

Darth Vader: *DRAMAQUEENNOOOOOOO*

 

Det summerer vel den siste filmen fint opp.

7046463[/snapback]

 

...SÅ legger vi til...

 

Anakin: "I'm a cute little boy who knows absolutely now evil"

 

... før alle dine setninger, så har vi faktisk hele den nye trilogien....

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som har en ide om hvordan man kan få tak i utgaver av Star Wars Insider (fra nummer 77) og om det er noen som helst måte å få ordnet et abonnement på dette?

Det :realmad: går :realmad: IKKE :realmad: å :realmad::realmad: til :realmad: det :realmad: via :realmad: offisielle :realmad: sider

Noen Narvesen-kiosker har et britisk Star Wars fan-blad (til 135kr :scared: )med endel av de samme artiklene, men Insider er best

 

Insider77.jpg:love:

Endret av Rivers
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Ante ikke at det fantes en stor Star Wars tråd her på forumet.. :)

 

Litt OT men må bare si at jeg nettopp så igjen The Empire Strikes Back og jeg er fortsatt skjelven... Desidert den beste Star Wars filmen etter mine egne øyner.

 

Det var godt å få det ut... takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...